Ableton Push 3

Ja, hij zegt zelfs dat de authorisatie is geslaagd. En op mn account pagina van ableton staat dat ik een push geauthoriseerd heb met live 12.

Maar op de push zelf zegt ie Live 11, en geen nieuwe packs, geen meld, roar, etc.

Nog eens geprobeerd na fabrieks reset... zelfde resultaat.

Vreemd.
 
Dat zijn de stappen zoals ik ze doorlopen heb, dus nee...

maar ik zag wel dat dit artikel zei dat er automatisch zou moeten staan dat een live 12 versie beschikbaar was en dat zei ie bij mij niet. heb gewoon zelf authorize gedrukt en de procedure gevolgt zoals die de eerste keer ook gedaan is. dat is dus wel weer een beetje extra info... dus bedankt.

ondertussen las ik ook op het ableton forum dat iemand hetzelfde issue had, maar dat bleek te zijn omdat hij de beta firmware draaide, en toen ie de normale firmware erop deed was het verholpen. Ik heb ook beta gedraaide, maar die had ik vorige week er al af gegooit, maar mischien is daar iets misgegaan... kan ik ook nog eens proberen.

Ergens anders las ik iemand die had geupgrade via "push.local/upgrade" in plaats van "push.local/authorize" (zoals ik dat gedaan heb)... wat was jullie url bij upgraden?

in elk geval paar dingetjes om te proberen vanavond :)
bedankt dus voor het meedenken :)
 
1e indruk -

heel fijn om nieuwe devices te hebben op de push in standalone.

Aangezien we in standalone zijn aangewezen op ableton devices vind ik hier "meer = beter"
(ja...ja...ja... less is more ik weet het... maar ik doe liever kiezen welke devices ik negeer, dan dat ik helemaal geen opties heb :p)

In ander topics al vaker gezegd dat ik roar erg goed vind, en ook meld vind ik een leuke synth.
leuk, dus niet diep, complex of wat dan ook, maar echt gewoon leuk in de meest basale betekenis van het woord... je draait aan knoppen en het klinkt allemaal leuk (vind ik). De variabele knoppen op de oscillator types zijn uitermate geschikte modulatie targets en lenen zich heel goed om automaties van op te nemen.
Probeer ook eens scale awareness aan te zetten als je aan die knoppen draait bijvoorbeeld, dan blijft de pitch binnen de aangegeven schaal en toonsoort (werkt niet op alle oscillator types).

de nieuwe drumkits zijn ook niet onaardig, maar ook niet ultra spannend. vooral de trap drumkits zijn allemaal beetje van hetzelfde soort als ik er zo even doorheen bladerde, maar klinkt prima verder.
Meer MPE drumkits ook in deze packs... daar kan ik nog nie veel mee want finger-drummen kan ik niet, maar lijnje voor lijntje met 1 vinger meetappen kan ik wel (en dan achteraf beetje timing en velocity corrigeren ook) waarmee die MPE kits een extra laag variatie/expressie meegeven doordat de positie van de aanslag op de pad het geluid mede beinvloed... geinig... boeie... maar geinig...

Wat (imho) wel een echte tegenvaller is Granulator III.
Leuk voor presets en dan beetje aan de knoppen draaien, maar voor zover ik kan zien kun je niet op de push in standalone samples laden in Granulator III (of wel? ik kon het niet vinden in elk geval).
Dus de droom van een portable granular synthesizer (voor zover die push echt portable is lol) lijkt nu aan diggelen :'(

desalniettemin heb ik me er aardig mee vermaakt weer.
 
1e indruk -

heel fijn om nieuwe devices te hebben op de push in standalone.

Aangezien we in standalone zijn aangewezen op ableton devices vind ik hier "meer = beter"
(ja...ja...ja... less is more ik weet het... maar ik doe liever kiezen welke devices ik negeer, dan dat ik helemaal geen opties heb :p)

In ander topics al vaker gezegd dat ik roar erg goed vind, en ook meld vind ik een leuke synth.
leuk, dus niet diep, complex of wat dan ook, maar echt gewoon leuk in de meest basale betekenis van het woord... je draait aan knoppen en het klinkt allemaal leuk (vind ik). De variabele knoppen op de oscillator types zijn uitermate geschikte modulatie targets en lenen zich heel goed om automaties van op te nemen.
Probeer ook eens scale awareness aan te zetten als je aan die knoppen draait bijvoorbeeld, dan blijft de pitch binnen de aangegeven schaal en toonsoort (werkt niet op alle oscillator types).

de nieuwe drumkits zijn ook niet onaardig, maar ook niet ultra spannend. vooral de trap drumkits zijn allemaal beetje van hetzelfde soort als ik er zo even doorheen bladerde, maar klinkt prima verder.
Meer MPE drumkits ook in deze packs... daar kan ik nog nie veel mee want finger-drummen kan ik niet, maar lijnje voor lijntje met 1 vinger meetappen kan ik wel (en dan achteraf beetje timing en velocity corrigeren ook) waarmee die MPE kits een extra laag variatie/expressie meegeven doordat de positie van de aanslag op de pad het geluid mede beinvloed... geinig... boeie... maar geinig...

Wat (imho) wel een echte tegenvaller is Granulator III.
Leuk voor presets en dan beetje aan de knoppen draaien, maar voor zover ik kan zien kun je niet op de push in standalone samples laden in Granulator III (of wel? ik kon het niet vinden in elk geval).
Dus de droom van een portable granular synthesizer (voor zover die push echt portable is lol) lijkt nu aan diggelen :'(

desalniettemin heb ik me er aardig mee vermaakt weer.
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat we later een keer zelf samples kunnen laden of audio kunnen opnemen in Granulator 3. Dat zou wel super zijn!
 
Ik hoop dat je gelijk hebt :)

Sowieso ademt de push 3 SA potentie.
Als Ableton de support en ontwikleling een beetje serieus neemt dan is er nog zoveel moois mogelijk met dat apparaat...

Nu ben ik ook al fan, maar het is nu vind ik wel meer een charmante verzameling prachtige devices met soms hele gekke beperkingen.
Kan zelf al heel veel bedenken wat beter kan in elk geval.
En heb dat dan ook met ableton gedeeld tijdens het beta programma, want dat is waarom je daaraan mee zou doen toch ^^
 
Back
Top