Hoe steil is de leercurve van een MPC60 mkii?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.742
Locatie
Streek rond Herentals - België
Vriend heeft er een staan die ik zou kunnen proberen. Kan iemand me toelichten hoe vlot de mpc te leren is? Ik heb al jaren maschine maar kijk altijd naar t computerscherm en muis ook.
 
MPC's zijn relatief makkelijk te leren. Voordeel vd 60mk2 is dat dat ding volgens mij voor vrijwel elke functie een eigen knop heeft.

MPC tutor heeft diverse MPC Bibles geschreven, of er ook een voor de 60 is weet ik niet maar ik heb die van de One en de 1000 en die dingen zijn ideaal. Soort handleiding en tutorial in een..
 
Super easy zijn ze. Je hebt er geen handleiding bij nodig.

Alles wat ie kan staat op de frontplate.
 
Hij draait op de 3.1 ( laatste versie?) , ik veronderstel dat er dus iets meer functies zijn dan er op de front staat :) Had ik eerder moeten vermelden.
 
Is echt al enige tientallen jaren geleden dat ik met een MPC60 gewerkt heb :-) Is wel old school en niet vergelijkbaar met een modern systeem. Ligt er dus helemaal aan wat je wilt. Qua sampler, denk aan een AKAI S900 maar dan met groter beeldscherm. Kun je daarop je samples editeren, dan gaat dat op een MPC60 een stukkie makkelijker. Alle nieuwe grappen als realtime timestretching, loops automatisch choppen en exporteren naar losse samples e.d. zonder pc was er toen nog niet. Midi multitrack sequencen door alles in 1 keer in te rammelen is ook prima te doen als je gewoon een track op een midi keyboard foutloos inspeelt en eigenlijk alleen quantize wil gebruiken, wil je veel editen, loops autostretchen/pitchen en meer van dit soort grappen ga je niet blij worden. Drum grooves inspelen op de pads was geniaal(eerste machine waar ik dat op deed ipv op een gewoon pianokeyboard) Samples hebben ook meer punch dan de bovengenoemde S900.
 
Hij draait op de 3.1 ( laatste versie?) , ik veronderstel dat er dus iets meer functies zijn dan er op de front staat :) Had ik eerder moeten vermelden.
Nauwelijks. stereo sampling Oa.

Maar wat er op de frontplate staat is nog steeds wat ie kan.

Zijn paar sub menu’s aangepast. Maar valt allemaal reuze mee.

Tof ding hoor. Wat mij betreft de tofste / best klinkende mpc ooit gemaakt. Punchy as hell!
 
Back
Top