Test drive met Drift de nieuwe synth in Ableton 11.3

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.265
Locatie
Grou
De afgelopen dagen deze nieuwe synth getest. Ik ben er zeer te spreken over. Ondanks dat hij op het eerste gezicht beperkt oogt (net zoals analoge) zijn er gemakkelijk erg bruikbare geluiden uit te halen. Wat goed werkt is om in een arrangement de volume input te moduleren. Dit geeft een mooi effect op het filter. Daarnaast kun je ook door bijvoorbeeld het % drift te autometen bruikbare variaties creƫren.

Link naar test track:

Track gemaakt door in een wat ouder, bestaand arrangement al de synths door Drift versies te vervangen. Dit bericht poste ik eerder in de ableton tip verzamelpunt thread.
 
Heb er op YouTube wat van kunnen zien en horen. Oh my goodness wat klinkt dat heerlijk! Zeker in de Stereo mode met het Drift percentage omhoog gegooid. Ik ben groot voorstander van synths die op het oog simpel en overzichtelijk zijn waar tegelijkertijd vrij snel de prachtigste sounds uit te halen zijn. Dat wordt smullen met de officiele release!
 
Goede track! :dj: Eentje die eerst onopvallend lekker wegdanst, maar steeds bijzonderder kan worden.
 
Back
Top