Favoriete demper en sustainpedaal

vinnieq

Lidl
Lid sinds
11 juli 2004
Berichten
9.343
Mijn voeten willen ook wel een wat dus vandaar de vraag: wat is jullie favoriete demper en sustainpedaal (combi is helemaal mooi), en waarom.
 
Fatar VFP3-15, goedkoop, ook om te vervangen. En de dunne kabels zijn ook goedkoop, maar ja.
 
Ook al heb ik een enkele piano demper pedal , volgens mij ook een kurzweil drievoudig pedal ,en ik vind ze beide wat ongemakkelijk , er moet eigenlijk standaard een baksteen als accessoire bijzitten .
Ze schuiven namelijk steeds weg.
Dat ding hieronder gebruik ik meestal , ooit ergens op een rommelbeurs gevonden en omgebouwd naar standaard switches [wissel] , schakelbaar naar on of off.
Merk is onbekend.
Kijk niet naar de stof :) hij staat namelijk op de grond en wordt met de voeten getreden.

multipedal.jpg
 
Yup, inderdaad een beetje rare keuze van Fatar. Ik gebruik zelf maar twee van de pedalen (m'n piano heeft maar twee inputs), had ik er ff bij kunnen zetten.
 
Met nostalgie als enige reden, maar toch.. het lampen-voetschakelaartje waar mijn opa de klik uit had gehaald, en een jackplug aan had gesoldeerd. Werkte perfect. :)
 
Yup, inderdaad een beetje rare keuze van Fatar. Ik gebruik zelf maar twee van de pedalen (m'n piano heeft maar twee inputs), had ik er ff bij kunnen zetten.
OK, dus als je die TRS gebruikt in een TS input dan werkt 1 van de pedalen, maar in een moderne synth gaat er niks stuk. Eens kijken hoevel bakken ik heb met drie TS inputs! Voor expressie heb je waarschijnlijk wel een TRS en een zwel(g)pedaal nodig. Ik ben ook zo'n sukkel met dit soort dingen. En nog steeds wat angstig nadat ik een verkeerd pedaal op m'n toen net nieuwe Solina Stringensemble aangesloten had,: Pats en rook, en meer dan alleen de zekering door. Kon ik met dat allejezuszware ding weer met de bus naar Gouda en dan naar de winkel strompelen. En een paar weken later weer terug....
 
+1 sukkel hier met hardware shizzle, heb nog geen rook gezien maar caveat emptor.
 
Nou, het werkt met de Z1, wel de verkeerde pedalenbak gekocht (switches closed ipv open) maar gelukkig kan je de polariteit fixen met de Z1. Grootste ontdekking: sostenuto! Keys aanhouden die je net aangeslagen hebt en daaroverheen soleren! En dat op mijn oude dag….
 
Back
Top