Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

'k Kan er mee leven als de deal vooraf betaling al afketst doordat het te wonderlijk is qua die identieke serienummers. 't Zou me ook enige worries besparen qua het heelhuids aankomen van een kwetsbare gitaar ;-)

Maar inderdaad, leuker als het gewoon doorgaat. Bedankt ook voor de heads-up qua na ontvangst (zonodig) snel genoeg reageren bij Catawiki, goed om te onthouden.
 
a ontvangst (zonodig) snel genoeg reageren bij Catawiki
Staat ook in de voorwaarden:

1700834835920.png


Ik heb een tweetal keren problemen gehad bij een verkoop bij CataWiki. Beide keren was de support van hun kant prima. Alleen zul je er dus wel bovenop moeten zitten als het item binnen komt. Waar ik ze overigens wel minder goed in vind is in het herkennen van fouten in de kavels. Ik heb ze bijvoorbeeld twee keer attent gemaakt op fouten waarbij het aangeboden spul niet was wat er in de advertentie stond. De veilingmeester heeft beide keren dat afgewimpeld, het kavel is niet aangepast of teruggetrokken. Ook werden er mijns inziens af en toe nepproducten verkocht die niet als zodanig herkend werden. De controle daarop laat best te wensen over.

Is het trouwens een professionele verkoper? Dat maakt ook nog verschil in voorwaarden.
 
Staat ook in de voorwaarden:

Bekijk bijlage 3841401

Ik heb een tweetal keren problemen gehad bij een verkoop bij CataWiki. Beide keren was de support van hun kant prima. Alleen zul je er dus wel bovenop moeten zitten als het item binnen komt. Waar ik ze overigens wel minder goed in vind is in het herkennen van fouten in de kavels. Ik heb ze bijvoorbeeld twee keer attent gemaakt op fouten waarbij het aangeboden spul niet was wat er in de advertentie stond. De veilingmeester heeft beide keren dat afgewimpeld, het kavel is niet aangepast of teruggetrokken. Ook werden er mijns inziens af en toe nepproducten verkocht die niet als zodanig herkend werden. De controle daarop laat best te wensen over.

Is het trouwens een professionele verkoper? Dat maakt ook nog verschil in voorwaarden.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen wat je daar zegt over hun veilingmeesterexpertise. Ze gaan (uiteraard) ook niet langs bij de verkopers om de spullen daadwerkelijk in handen te nemen en te inspecteren.


't Is een particuliere verkoper, naar het schijnt recent gestart met de verkoop van de collectie van zijn overleden broer. Dat kan goed kloppen, of niet.

Ik had Catawiki support dus gebeld (je staat wel eeuwen in de wachtrij) om de verkoper-contactgegevens te krijgen, en hen de situatie uitgelegd.
Toen samen met verkoper een conversatie gestart om de suspecte/raadselachtige kantjes van zijn kavel duidelijker te krijgen. Liep allemaal prima. Totdat verkoper besloot om ver na middernacht ineens een mailtje te componeren inclusief nare beschuldigingen aan mijn adres.
Dan houdt het wat mij betreft op, kopen op afstand is een vertrouwenszaak, en ik hoef geen kwetsbaar item ingepakt door een bozige verkoper vanuit den verre opgestuurd te krijgen, dat heeft alle potentie voor meer ongenoegen.

Dit ook aan Catawiki doorgegeven (mail), eens zien of ik er nog verder achteraan moet bellen, of dat ze het inderdaad schrappen.

Iemand ervaring met in welke mate Catawiki je tot alsnog kopen wilt verplichten, ondanks rode lampen en/of door verkoper verziekte sfeer?

Groet!
 
ik heb het over comments op de marktplaats chat: vertel een scammer niet dat ie schrijffouten maakt enz. Laat m lekker dom
De meesten begrijpen het concept schrijffouten al niet.
Veel eerlijke verkopers trouwens ook niet, dus is op zich niet een heel nauwkeurige voorspellende factor bij de voorspellende analyse van een scamkans.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Klopt, al is er wel een verschil tussen iemand die d-t fouten maakt of hele rare kromme zinnen die uit een Behringer vertaalcomputer lijken te komen. :D
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het 'de besten' ook overkomt. Ik bedoel: hier op 't forum zit ik af & toe met stomme verbazing te kijken naar berichten waarin mensen 'd' & 't' zelfs consequent verwisselen.

Ze weten het dan wel zou je zeggen, alleen de polarity-flip switch per ongeluk aangeraakt? Aan de andere kant, je moet maar net de mazzel/pech hebben dat je hier (g)een oog voor hebt.
 
Ik had vandaag een situatie waarbij ik mij ineens bedacht dat ik opgelicht had kunnen worden.

Ik verkoop iets op marktplaats voor duur, met de melding dat ik alleen verzekerd/aangetekend verstuur.
Iemand wil het kopen voor vraagprijs, verzending via marktplaatsysteem (onverzekerd) maar dan wel met kopersbescherming dus alle risico is voor mij.
Hij kan dan claimen niks ontvangen te hebben, want er is geen handtekening/interactie met de bezorger (ze pleuren het dan soms bij de deur neer) en krijgt daarna zijn volledige bedrag terug via marktplaats.
Manier van communiceren was al twijfelachtig en ik heb hem zelfs uitgelegd waarom ik er niet in mee ga.

Vreemd genoeg is het ook een (polybrute) synth verkoper zo te zien, dus wellicht zelfs medeforummer:
 
O ik verwissel de d en de t vaak. Er zit geen spellingscheck op mijn invoerdoos. In deze tijd merk ik,dat t jonge volkje er niet wakker van ligt, dus ik probeer mee hip te doen.
Maar ik denk dat een scammer t wel bonter maakt
 
Ik had vandaag een situatie waarbij ik mij ineens bedacht dat ik opgelicht had kunnen worden.

Hmm ja, wonderlijk, heeft inderdaad een mogelijke instinker. 'k Heb die kopersbescherming op Marktplaats ook een tijdje aangehad (bij verkopen) maar 'm recentelijk toch maar weet uitgezet. Want dat kan uiteraard, je kunt ervoor kiezen om 'm niet ter beschikking te stellen. 'k Mag hopen dat de vergaarde goede feedback een teken van betrouwbaarheid is.
 
Back
Top