Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

O ik verwissel de d en de t vaak. Er zit geen spellingscheck op mijn invoerdoos. In deze tijd merk ik,dat t jonge volkje er niet wakker van ligt, dus ik probeer mee hip te doen.
Maar ik denk dat een scammer t wel bonter maakt
Help, als de Vlamingen (die doorgaans - naar ik dacht - correcter formuleren dan wij Nederlanders) het al kwijt beginnen te raken en slechts via spellingschecks met de hakken over de sloot komen ... 8o) ... dan gaat het niet helemaal de goede kant op. ;)

Zekers, scammers on top. En iedereen maakt foutjes. Dan zijn spelfouten nog lang niet de ergste. We zullen elkaar steeds nog wel begrijpen.

Maar soms blijkt het wel een last te zijn als je beleving van hoe je dingen schrijft nog ergens in de buurt van het correcte is.
Als je die 'pech' ('t is geen verdienste, gewoon mazzel) hebt zijn er de nodige berichten die inhoudelijk gewoon een stuk minder doordringen doordat een deel van je brein afgeleid wordt door 'waarom schrijven ze het nu toch zo'? Daar kies je niet voor. En tegelijk laten die recente Bauer-TV-programma's zien dat we in onze samenleving door allerlei redenen allerlei verschillende levels van taalbeheersing hebben. Dan voelt het misplaatst daar mensen op te wijzen.

Dit om te buigen naar de forum-context hier: als je hier d/t spelfouten hebt gemaakt dan gaat de aankoop van die volgende synthesizer gewoon even niet door - eerst sparen voor een woordenboek :beard: 8o
 
Laatst gewijzigd:
Ik had vandaag een situatie waarbij ik mij ineens bedacht dat ik opgelicht had kunnen worden.

Ik verkoop iets op marktplaats voor duur, met de melding dat ik alleen verzekerd/aangetekend verstuur.
Iemand wil het kopen voor vraagprijs, verzending via marktplaatsysteem (onverzekerd) maar dan wel met kopersbescherming dus alle risico is voor mij.
Hij kan dan claimen niks ontvangen te hebben, want er is geen handtekening/interactie met de bezorger (ze pleuren het dan soms bij de deur neer) en krijgt daarna zijn volledige bedrag terug via marktplaats.
Manier van communiceren was al twijfelachtig en ik heb hem zelfs uitgelegd waarom ik er niet in mee ga.

Vreemd genoeg is het ook een (polybrute) synth verkoper zo te zien, dus wellicht zelfs medeforummer:
Ik denk niet dat dit een scammer is. Hij heeft de afgelopen maanden tientallen synths gekocht en verkocht volgens zijn feedback profiel, al heeft ie ook wel een paar negatieve recensies.
 


Accounts beide 1 dag oud. Handig ingesteld op schiereiland zodat niemand spullen eerst komt bekijken. Veel te goedkope prijzen bij meerdere advertenties. Een DSI tempest voor 650?!
 
Wat heel makkelijk te spotten is, zeker als meerdere advertenties tegelijk zijn geplaatst bij een account, is of de achtergrond enigszins overeenkomen. Bij bovenstaande zijn alle fotos van de verschillende items duidelijk gefotografeerd op verschillende vloeren bijvoorbeeld.
 
Markplaats gaat tegenwoordig anders om met meldingen merk ik. E-mailtje met follow up met de uitkomst (niet altijd naar wens, maar enfin)
 
Ben keer hard genaaid met een digitakt, als ik wat koop via MP. Doe ik alleen gelijk oversteken, en niks buiten marktplaats om, was een dure les voor €450. De politie doet niks en marktplaats ook niet.
 
Ben keer hard genaaid met een digitakt, als ik wat koop via MP. Doe ik alleen gelijk oversteken, en niks buiten marktplaats om, was een dure les voor €450. De politie doet niks en marktplaats ook niet.
Ja, ik zou voor hardware alleen nog maar fysiek dealen. Dwz er heen rijden (ookal is het ver) en zelf het apparaat on-site testen etc.
 
En daar gaan we weer: Bijna tegelijkertijd vanmiddag een Roland MKS70 op Kleinazeigen en 2dehands.be aangeboden. Exact dezelfde ook, gezien de foto's en de Googlevertaalde beschrijving. Behalve dan dat hij in Duitsland in originele verpakking wordt geleverd

De ene keer staat hij in Weinheim, de andere in Brussel. In Duitsland kost hij 875 euro, in Belgie 410 euro. In beide gevallen aanbieders die nauwelijks handelen, in België heeft 'kari brooks' zich er speciaal vandaag pas voor aangemeld.

Welke is fake, welke goed? Mijn gok is dat ze allebei nep zijn. In beide gevallen zitten ze redelijk onder de nu gangbare vraagprijzen. In beide gevallen gemeld.


mks70.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Nieuw account, geen feedback, ver weg, alleen verzenden, rammelende advertentie... Misschien legit maar ik zou er toch met een grote boog omheen lopen.
 
3 verschillende vloeren helpt ook niet. Ik zeg scammer
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
En hier is de origenele advertentie waar de foto's uitkomen:

na deze dubbelboeking bij kleinanzeigen en 2dehands waren ze er bij 2dehands snel bij om de advertentie weg te halen en ook terug te mailen na mijn melding. Heb ik bij Kleinzeigen nog niet meegemaakt...
 
Back
Top