Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

rubbah

Ongewassen Lid
Lid sinds
6 augustus 2006
Berichten
1.927
Locatie
Tjillburg
Vorige week een td3 gekocht via marktplaats. In eerste instantie niets vreemds, alles lekker snel, gebruiker (Michel Jansen) is al 8 jaar lid op mp, en geverifieerd iDeal dingetje.

Toch flikt die knakker om na betaling een track en trace aan te maken(bezorgdatum En tijd etc stonden er), die na 2 uur op blanco staat (tijd weg), pakket gaat er nooit komen, das duidelijk.

Pipo maakt wel heel brutaal een nieuw product aan (lekker goedkoop, want dat maak Je wel over zonder twijfel), en probeert t opnieuw.
wie doet er mee om deze gast het verkopen onmogelijk te maken? ;)


Marktplaats reageert niet, politie zal ook geen kont doen, dus dan maar toetsenbord ridders optrommelen die het verkopen onmogelijk maken ;)
 
Ahhh wat klote om te lezen man! Ik heb wel een keer aangifte gedaan bij een MP oplichter , en kreeg 1 jaar later allemaal brieven van de politie, maar was teveel gedoe, om een nintendo switch spelletje op hem te verhalen. Had je wel zijn persoonlijke bank rekening? of kreeg je een vage link om geld naar over te maken?
 
Als Marktplaats er weinig tegen doet, behalve geld binnenharken van verkopers en adverteerders, politie pas de koffie laat staan nadat een dozijn opgelicht zijn,...dan zal een horde toetsenbordridders vast wel helpen.
 
Als er een track & trace stond en die verdween, ligt de fout dan niet bij de pakketservice? Ik zie wel in zijn feedback dat nog iemand zegt geen product te hebben ontvangen. Maar ook wel positieve feedback. Merkwaardig.
 
≥ Akai apc mini — Midi-apparatuur — Marktplaats

Dezelfde gast als robert verkleed ? Geboden op de apc mini...

robert € 9.784.561,00 11 mar. '23
robert € 4.567.891,00 11 mar. '23
robert € 4.567.819,00 11 mar. '23
robert € 466.782,00 11 mar. '23
robert € 165,00 11 mar. '23
 
Ik ben benieuwd. Hou m nog wel ff aan het lijntje. Wie bied iets meer?
Dan zorgen we ervoor dat oplichten een dagtaak wordt :D
Screenshot_2023-03-11-23-51-03-374-edit_nl.marktplaats.android.jpg

Screenshot_2023-03-11-23-48-24-441-edit_nl.marktplaats.android.jpg
 
Hahaha top guys!
 
Vorige week een td3 gekocht via marktplaats. In eerste instantie niets vreemds, alles lekker snel, gebruiker (Michel Jansen) is al 8 jaar lid op mp, en geverifieerd iDeal dingetje.

Toch flikt die knakker om na betaling een track en trace aan te maken(bezorgdatum En tijd etc stonden er), die na 2 uur op blanco staat (tijd weg), pakket gaat er nooit komen, das duidelijk.

Pipo maakt wel heel brutaal een nieuw product aan (lekker goedkoop, want dat maak Je wel over zonder twijfel), en probeert t opnieuw.
wie doet er mee om deze gast het verkopen onmogelijk te maken? ;)


Marktplaats reageert niet, politie zal ook geen kont doen, dus dan maar toetsenbord ridders optrommelen die het verkopen onmogelijk maken ;)
Waarom maakt die een track en trace aan ,
Neemt hij dan opnieuw zijn eigen pakket (op jouw locatie ) in ontvangst ?
 
Track n trace was aangemaakt na iDeal betaling.

Paar uur na de tr&tr was ineens de datum weg. En dus t pakket. Wat betekend dat de lichting is opgehaald, maar t pakket
ik denk; vriendje doet bliep bij balie, en legt verder niets in t rek.

Maargoed, bij t aanmaken van een tr&tr krijg je meteen afzender adres.
kan een katvanger zijn, maar iemand trekt die rekening leeg. Ik denk dat ie gewoon niet zo slim is en ermee weg denkt te komen.

Tot ik m hee subtiel heb uitgelegd dat als de politie niets doet, ik het zelf ga doen.

U heeft ie inmiddels laten weten dat ie het geld we wil terugbetalen, maar niet kan vanwege gedoe. Snap ik, daarom licht je mensen op, vanwege financieel gedoe ;)

Dus hij heeft hiermee al toegegeven dat t een Scam is, anders zeg je niet dat je wil terugbetalen ;)
 
Maar tof dat jullie meenarren! ;)

Hoe meer hoe beter! Heb m namelijk verteld dat ik zoveel trollen op m af ga sturen dat ie niets meer kan verkopen…
als ie dat merkt, weet ie dat ik het andere dat ik vertelde misschien ook zou kunnen uitvoeren. ;)
 
Als Marktplaats er weinig tegen doet, behalve geld binnenharken van verkopers en adverteerders, politie pas de koffie laat staan nadat een dozijn opgelicht zijn,...dan zal een horde toetsenbordridders vast wel helpen.
Ja denk t wel, want die lul waant zich onaangetast en onzichtbaar. Als z’n hobby wordt bemoeilijkt door de hele tijd bieden, bezig houden en op niets uitlopen, (of gewoon mallote bedragen) denk ik dat ie eerder gaat stoppen dan wanneer dit niet gebeurt.


t blijft wishful thinking ja, dat wel ;)
 
Ahhh wat klote om te lezen man! Ik heb wel een keer aangifte gedaan bij een MP oplichter , en kreeg 1 jaar later allemaal brieven van de politie, maar was teveel gedoe, om een nintendo switch spelletje op hem te verhalen. Had je wel zijn persoonlijke bank rekening? of kreeg je een vage link om geld naar over te maken?
nee was echt via normaal, marktplaats betalen via iDeal.
het zijn ook geen bedragen om wakker van te liggen. Tientje of 5,6,7… ga je ook niet voor naar de rechter: en dat is nou net z’n insteek!

En naar de politie duurt idd lang. Die moeten een zaak maken, wachten op andere melders etc.
 
Hij heeft haast, blijft berichtjes sturen over andere geïnteresseerden. Is nu ook meer geboden, ik hoop dit iemand van hier maar wslk niet.

Maar idd dat is wel de manier, vanuit hier aangestuurd steeds bieden paar berichtjes dan betaalverzoek, vervolgens iemand anders overbieden, ook weer paar berichtje ls en een betaalverzoek zonder betaling, dan de volgende etc etc.
Fok de scammer
 
Ik ben benieuwd. Hou m nog wel ff aan het lijntje. Wie bied iets meer?
Dan zorgen we ervoor dat oplichten een dagtaak wordt :D
Bekijk bijlage 3833268
Bekijk bijlage 3833267
het mooie is ook dat die gluip heel makkelijk over simpele vragen heen lult…

En dat was me vorige week om 2 uur snachts ff ontgaan 🤣

T blijft gewoon m’n eigen schuld natuurlijk.
 
Hij heeft haast, blijft berichtjes sturen over andere geïnteresseerden. Is nu ook meer geboden, ik hoop dit iemand van hier maar wslk niet.

Maar idd dat is wel de manier, vanuit hier aangestuurd steeds bieden paar berichtjes dan betaalverzoek, vervolgens iemand anders overbieden, ook weer paar berichtje ls en een betaalverzoek zonder betaling, dan de volgende etc etc.
Fok de scammer
mij blijf m fukken de komende tijd.

Ga er geen jailtime aan spenderen, maar t liefst zou ik m gewoon z’n nek omdraaien. Niet om die 65 piek, maar gewoon om het hele bewuste gezuig van zo’n gast. Karma, waar ben je?!
 
Back
Top