Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

Heeft het niet ook zin om Postnl te 'narren', door hen erop te wijzen dat er een los eindje in hun proces zit? Elk kiertje / manco wordt uitgebuit, van mij mocht die tip wel in Bold grote letters ipv achter een spoiler ( bedankt natuurlijk!), het is kennelijk de clue in deze oplichting.

Erg vervelend allemaal!
 
Post nl heb ik al geïnformeerd, en die waren ermee bezig. Maar als dit z’n MO is, en hij elke keer hetzelfde doet, en er meerdere meldingen zijn, komen ze er vrij snel achter waar de kier zit ;)
 
Shit, hij heeft bieden inmiddels uitgezet ;)
 
Schrale troost, maar deze truuk maakt iedereen hier weer wat "sadder & wiser".
Hadden we nog maar wat strafkolonies over in NL voor dit soort MP rovers.
 
Ik snap die truc waar jij iemand op meent te hebben betrapt niet. Bij een verkoop maakt de verkoper pas een PostNL-etiket aan nadat de betaling is gedaan/ontvangen. Na ontvangst van het geld aanmaken en vervolgens annuleren dient daarom geen doel; waarom zou een oplichter dat doen?
 
Ik snap die truc waar jij iemand op meent te hebben betrapt niet. Bij een verkoop maakt de verkoper pas een PostNL-etiket aan nadat de betaling is gedaan/ontvangen. Na ontvangst van het geld aanmaken en vervolgens annuleren dient daarom geen doel; waarom zou een oplichter dat doen?
Volgens mij maakt Martkplaats automatisch een etiket aan, de verkoper doet daar niks voor. Ik veronderstel dat dit is gebeurd. Wat er daarna gebeurde is me niet helemaal duidelijk op basis van de beschrijving in de openingspost.
 
Volgens mij maakt Martkplaats automatisch een etiket aan, de verkoper doet daar niks voor. Ik veronderstel dat dit is gebeurd. Wat er daarna gebeurde is me niet helemaal duidelijk op basis van de beschrijving in de openingspost.
Oh ja, dat klopt inderdaad.

Die kan de verkoper vervolgens weet cancelen, kennelijk.
 
Ik
Ik snap die truc waar jij iemand op meent te hebben betrapt niet. Bij een verkoop maakt de verkoper pas een PostNL-etiket aan nadat de betaling is gedaan/ontvangen. Na ontvangst van het geld aanmaken en vervolgens annuleren dient daarom geen doel; waarom zou een oplichter dat doen?
weet niet precies tegen wie je het hebt, maar dit is er gebeurd;

- Na de deal betaald

-verzendlabel is aangemaakt door MP systeem

- na betaling is Pipo Naar een post nl punt gegaan en heeft de barcode laten inscannen. (Vermoed ik) hierdoor wordt een track&trace en vermoedelijke bezorgdatum aangemaakt (kan later wat veranderen)

-vervolgens gebeurt er niks met het pakket (dat er denk ik gewoon niet is) en loopt het proces spaak. Post nl checkt t pakket niet in, waardoor de track en trace niet meer snapt en weer blanco wordt (hij zit niet meer in de rit, dus datum weg)

Alles gebeurt normaal zoals in marktplaats, dus ik vermoed niet dat ie een ander soort ding gebruikt (label aanmaken en cancellen, want dan zou ik een link krijgen, en al het verzend gedoe ziet eruit zoals t hoort)

Advertentie is weg; of hij werd er moe van, of hij heeft weer beet ;/
 
Heeft het niet ook zin om Postnl te 'narren', door hen erop te wijzen dat er een los eindje in hun proces zit? Elk kiertje / manco wordt uitgebuit, van mij mocht die tip wel in Bold grote letters ipv achter een spoiler ( bedankt natuurlijk!), het is kennelijk de clue in deze oplichting.

Erg vervelend allemaal!
PostNL de afgelopen maanden al meerdere keren gewezen op diverse manco's in hun processen. Ze staan er niet voor open, verwijzen graag door naar de digi chatbot of het postkantoor 2.0 ofwel een willekeurige winkel in de buurt die zich heeft laten strikken de rotzooi van PostNL op zich te nemen.

Maar een klacht indienen op de website van de consumentenbond en ze reageren binnen 2 dagen en komen met een oplossing.
Zucht, het is dat de alternatieven geen haar beter zijn...
 
public enemy’s flight the power is nog steeds actueel ;)
 
Ja denk t wel, want die lul waant zich onaangetast en onzichtbaar. Als z’n hobby wordt bemoeilijkt door de hele tijd bieden, bezig houden en op niets uitlopen, (of gewoon mallote bedragen) denk ik dat ie eerder gaat stoppen dan wanneer dit niet gebeurt.


t blijft wishful thinking ja, dat wel ;)
Ik ben ook een keer opgelicht op Marktplaats. Destijds was er zelfs een speciale website waar gedupeerden een melding konden doen. De mensen achter de website zouden samenwerken met de politie, of een onderdeel ervan of zoiets. Ik heb daar een melding gedaan + aangifte bij de politie. Ook mijn bank gevraagd het bedrag terug te storten en, aan de hand van de bankrekening gegevens opgevraagd van de vermoedelijke dader. Beide verzoeken werd geen gehoor aan gegeven. De politie kon niets doen, omdat de omvang oplichting niet zo groot was. Kortom, ik kon fluiten naar mijn geld.

Oplichters gebruiken zo min mogelijk persoonlijke bronnen. Vaak hebben ze een 'mule' voor dat soort zaken.

Helaas is hij/zij niet de enige die zich onaantastbaar waant en is het dweilen met de kraan open. Marktplaats zou een ander systeem moeten bedenken om het ze moeilijk, beter nog, onmogelijk te maken. Maar nee, waarschijnlijk interesseert het ze niet echt.

Hier nog een advertentie (Roland FA-06) die verdacht is. Verkoper was geblokkeerd. Binnen no time een ander (geleende) account.
 
Laatst gewijzigd:
Ik had vorige week bijna prijs. De verkoper woonde in BE en NL en had een Iers rekeningnr. Toen kreeg ik argwaan...
 
Ik ben redelijk actief op mp. Aan de hand van die chat zou ik niet eens in zee gaan, lijkt mij een pushy mannetje en spelfouten. Verder niet een goeie score ook. Pas vanaf 35 5 sterren en geen lage sterren ga ik iemand vertrouwen. Ook kijk ik wat voor spullen men nog meer verkocht heeft en nog verkoopt. Verkopen ze luxe artikelen, zoals Apple en dure meubels met dito foto's en goed taalgebruik dan is het vaak altijd goed.
Maar dan ben je er nog niet, want de bezorgers van postnl kunnen ook zuigen en het pakje "verkeerd bezorgen". Sindsdien verstuur ik ALLES aangetekend/verzekerd voor 2 euro extra bij koop en verkoop, dan gaat er niks mis. Zo wel, dan geld terug. Wil een koper dat niet betalen, die 2 euro extra, dan geen deal en moet hij het komen halen, simpel. Ik wil dat gezeik niet aan mijn broek.

Voor de rest redelijk goed systeem imho via marktplaats, jammer dat ze die aangetekende/verzekerde optie nog niet in hun systeem erbij hebben staan, dus moet alles met de hand invoeren (2 minuten werk). Die 2 minuten win ik weer omdat de lokale (en behulpzame!) PostNL winkel letterlijk 100 meter van onze achtertuin uitgang vandaan is. Als ik via de voordeur ga komt er 50% reistijd bij, potverdikke. Ik ben zo tevreden over die winkel dat ik zelfs alles daar tegenwoordig laat bezorgen, dan hoef ik niet gestressed onder de brievenbus te gaan liggen wachten tot ik eindelijk naar de wc kan ergens tussen 10:00 en 18:00.

1st world problems :D
 
Als ik de berichten zo lees vd chat die op MP gescreenshot zijn. snap ik werkelijk niet dat je gaat afgeven op MP. Dat is zo overduidelijk foute boel. Alle alarm bellen zouden met zulk taal gebruik af moeten gaan. “Pakketje is al ingepakt dus ik kan geen foto maken” is wel de cherry op de cake.
 
Pas vanaf 35 5 sterren en geen lage sterren ga ik iemand vertrouwen.
Echt dure dingen haal ik altijd op. Zeker bij enthousiastelingen is dat altijd gezellig. Dan doe je een bakkie en klets je nog wat.

Wat niet wil zeggen dat je dan nooit opgelicht wordt. Mijn vrouw bestelde onlangs een nieuwe Bosatlas op Marktplaats. En je raadt het al...
 
Back
Top