Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

Die heeft jouw bericht zeer zeker wel gelezen, vanaf een laptop of pc. Dan zie je namelijk nóóit groene vinkjes...
Jawel, dat krijg je zo ook. Maar je kunt het bericht ook in de notificatie pop-up lezen zonder te openen, dan blijven de vinkjes grijs.
 
Met kopersbescherming via marktplaats is de ontvanger verantwoordelijk voor het contact opnemen met DHL bij problemen met zending, geeft marktplaats aan. Wel weer bijzonder.
Tijdje geleden wat gekocht met koperbescherming. Pakketje deed er wat lang over en was na onderzoek niet meer te vinden. Ik wist niet van binnen 7 dagen melden bij koperbescherming. Uiteindelijk heeft verkoper wel goed afgehandeld. En een paar euro van DHL.
 
Die heeft jouw bericht zeer zeker wel gelezen, vanaf een laptop of pc. Dan zie je namelijk nóóit groene vinkjes...
Dat wist ik niet ! Wel apart dat de andere berichten wel allemaal gelezen zijn dan.
 
Met kopersbescherming via marktplaats is de ontvanger verantwoordelijk voor het contact opnemen met DHL bij problemen met zending, geeft marktplaats aan. Wel weer bijzonder.
Tijdje geleden wat gekocht met koperbescherming. Pakketje deed er wat lang over en was na onderzoek niet meer te vinden. Ik wist niet van binnen 7 dagen melden bij koperbescherming. Uiteindelijk heeft verkoper wel goed afgehandeld. En een paar euro van DHL.
ik word goed op de hoogte gehouden door het platform wat de marktplaats kopersbescherming doet en vermeldt duidelijk wanneer de deadlines zijn.
 
Jawel, dat krijg je zo ook. Maar je kunt het bericht ook in de notificatie pop-up lezen zonder te openen, dan blijven de vinkjes grijs.
Toch niet hoor, bij lezen buiten de app worden ze niet groen, dat is een bekende truc om zogenaamd het bericht niet gelezen te hebben.

De preview gaat maar tot een x aantal karakters, bij lange berichten kun je niet hele volledige bericht lezen, en bij meerdere berichten zie je enkel de preview van het laatst gestuurde bericht.

Overigens, meerdere (erg) korte berichtjes na eljaar, als in, "hallo", "ik heb een vraag" , "wat is je minimum prijs" (🤮🤮🤮) , duiden meestal op verzending vanaf pc of laptop (iedere keer dat Enter wordt ingetoetst wordt het bericht / de zin / het woord direct verzonden.
 
Overigens, meerdere (erg) korte berichtjes na eljaar, als in, "hallo", "ik heb een vraag" , "wat is je minimum prijs" (🤮🤮🤮) , duiden meestal op verzending vanaf pc of laptop (iedere keer dat Enter wordt ingetoetst wordt het bericht / de zin / het woord direct verzonden.
Op een niet mobiel device met toetsenbord kun je met SHIFT ingedrukt enteren, zoveel regels als je wilt in 'n bericht. Dus daar gaat je stelling :D
 
Nou nee, hoezo daar gaat je stelling?

Ik schreef "meestal", want (zo leert de ervaring na 15+ jaar MP ) heel veel gebruikers kennen de toepassing van Shift niet of zijn er te lui voor.
 
(En vanaf een mobile device telkens op verzenden drukken na 1 zin is extra moeite, dus dat lijkt me sowieso niet aannemelijk, toch?) :)
 
Nice try en declined geduwd. Reverb.
IMG_0988.png
 
Net weer een stinkerd betrapt. Octatrack mk1 voor 520. In farmsum. Andere Ads van dezelfde persoon in Schinveld. Raar.

Foto van duimpje bij Octatrack gevraagd. Die kreeg ik, maar dat was een klein mannenhandje (trump??) terwijl de verkoper een vrouw zou zijn. Octa op duimfoto had ook ineen vette vlekken.

Toen ik vroeg; kenne we morrege ff belle? Boem conversatie pleitte, en de plaats nu in account veranderd naar Prinsenbeek,

Had m al Gemeld bij mp. Die namen eerst geen actie, en 1 min later; frauduleus, en ads en account verwijderd. Maar t account zie ik nog, zei het ietwat gewijzigd.

:)
 

Attachments

  • IMG_8251.png
    IMG_8251.png
    37,2 KB · Bekeken: 28
10 dagen verder, het platform heeft mij om extra foto's gevraagd van de (gebrekkige) verpakking, welke ik heb gestuurd, en gisteren vroegen ze om de track en trace code, waarna ik het produkt kan retourneren. Echter heb ik geen adres van de verkoper en heb ik dat vandaag, volgens de regeltjes, aangegeven met foto van het pakketsticker en link naar de postnl track 'n trace waar geen verzender bij staat. Ik ben benieuwd, over 3 dagen is de beslissing. Ook heeft de verkoper mijn bericht van 9 dagen geleden niet eens geopend, waar ik een screenshot van heb doorgestuurd.
De uitspraak is binnen, het marktplaats kopersbescherming platform gaat akkoord met mijn voorstel (50% terugbetaling) omdat "het artikel niet overeenkomt met de advertentie" :mega:
Dus ik ben zeer tevreden en wacht de gedeeltelijke terugbetaling af.
 
Dus 50% kostenfactor als t ware? ;)
 
Het punt was voor mij, het is een extreem niche apparaat en ik kan het nog repareren, dus wilde het sowieso niet terugsturen. Vandaar het voorstel om 50% te doen.
Echter had ik net zo goed al mijn geld terug kunnen vragen, omdat er geen retour adres vermeld stond. Dan was marktplaats nog akkoord gegaan ook, omdat de verkoper helemaal nergens meer op gereageerd heeft.
 
Kostenfactor had korting moeten zijn btw. Maar Nice!
 
Ophalen of verzenden.. misschien is het een model met de plastic potmeter?
 
Een account dat 7 jaar sliep. vraag eens om m op te halen. Kijken hoe vlot dat werkt. de subsequent heeft geen brakke filterpot, dat was op de sub37
 
Back
Top