eLicenser kan eindelijk volledig vervangen worden

Eclectic

Virtueel Analoog
Lid sinds
8 november 2020
Berichten
1.649
Locatie
Flevoland
Steinberg was natuurlijk vorig jaar al begonnen met Steinberg licensing voor Cubase 12, maar nu is daar ook Wavelab en The Grand bijgekomen. Ook Vengeance (Keilwerth Software) wordt nu via Avenger Licensing ondersteund. De eLicenser kan er dus uit uit en de software verwijderd. Ruimt weer lekker op.
 
Wavelab en Vengeance waren al een tijdje zonder eLicenser ondersteund
 
Hoe moet je de vengeance plugins voorzien zonder elicencer ??

volgens mij is de installer download toch nog steeds dezelfde versie ?

Of is dat voor 'binnenkort' ?
 
Ff een mailtje sturen naar vengeance support dan zetten ze hem over en krijg je download links voor nieuwe installers.
 
ach zo, okey, merci

en voor hoeveel computers is't ?? en vervalt de elicencer serial dan ?
 
kan dit voor oude cubases ook of ben je dan verplicht online te gaan met je muziekpc?
 
Ik heb onlangs mijn Steinberg software overgezet naar een andere computer en dacht vrij te zijn van de dongle maar dat is niet zo. Voor mijn Cubase 12 werd er naar de elicenser gevraagd omdat daar Cubase 11 op staat en ik van daaruit 12 heb geüpgraded. Ook voor diverse expansions blijft de dongle nodig. Gooi 'm dus nog niet weg;).
 
gelezen..;maar is een belangrijke stap die ik niet zomaar neem

wat zijn momenteel de ervaringen? voor- en nadelen?
 
ik werk trouwens momenteel nog met cubase 5 (en plan niet te updaten, alles loopt super snel en stabiel en gebruik toch externe vsts)
kan niet goed vinden hoe het dan zit
 
"steinberg levert geen support meer voor oudere versies" kreeg ik als antwoord op cubase v11 dat een v12 was,

ik wou v6.5 elicencer compatibilieit hebben
 
hoi stephen, dus voor cubase 5 gaat het niet? heb me door het moeras van de 'faqs' op site steinberg proberen waden, maar geraak er niet aan uit..
 
Geen dongle meer voor:
- Cubase 12
- Een aantal libraries (ik heb geen lijst, maar mijn Padshop dingen zitten erbij)
- Halion 7 / Absolute 6
- Dorico, Spectra, etc. (dingen die ik niet heb)

Al de rest (oudere versies incl.) is nog niet bevestigd. Cubase 5 lijkt me onwaarschijnlijk.
 
tja, voor cubase 5,, gewoon een elicencer 2de hands kopen waar cubase < kleiner als v12 op staat,,


best de cubase full versie, want da's lastig die cubase artist versie,, die heeft limieten,,

k heb als reserve cubase 6.5 ook een EDU versie,, dat werkt ook

soms komt cubase op elicencer te koop op MP,, (denk 'k toch ?)

(maar niet die van dijk muziek v11 naar v12 update,
want dan hebde het zelfde voor als ik, weg gesmeten geld voor v12, zonder elicencer serial,,)

Cubase 6.5 heeft dezelfde GUI als v5,, cubase 7 is anders
 
Laatst gewijzigd:
dan blijven we die dongle gebruiken :)
voor wie zich afvraagt waarom ik cubase 5 blijf gebruiken: super stabiel weinig load cpu en al mijn vsts zijn van andere bedrijven dan steinberg
en de nieuwe mixtrucjes van de nieuwe cubases gebruik ik niet.
 
tja, idd, cubase 5 vond ik ook erg goed,, v6 en v6.5 zijn bijna identiek,

het enigste waar ik mee rekening hou is de osx versie waarmee cubase werkt,
 
Heeft iemand ook toevallig de " ElekDrums - VST Sound Instrument Set" van Steinberg aangeschaft?
Ik vind hem in ieder geval niet meer terug in de download assistant van Steinberg.

Als iemand n tip heeft hoe ik deze weer geïnstalleerd krijg, dan hoor ik het graag.

gr,
Paul
 
Back
Top