*Darwin* - Solar Plexus

* Probeer er een melodie bij te verzinnen zodat het niet enkel een verzameling van (overigens goed uitgekozen en gecombineerde) arp's is. :doei:

Ik sluit me aan bij Danny. Een killer melodie had echt het verschil kunnen maken.
 
@jando, @axa , @SmartBits , @Void Pointer , @sKeLeTvM. Thanks voor jullie reacties!

Ik kan me er wel in vinden dat een catchy melodielijn de track zou kunnen upspicen. Dat heb ik overigens wel geprobeerd, maar het werkte niet, de 'feel' van het nummer was gelijk weg. Daardoor vond ik het nummer gewoon wel oké zoals het nu is.
Daarbij heb ik ook nog wel het e.e.a. met wat stemsamples (van filosoof Alan Watts, die heeft een fantastische stem hiervoor) gespeeld, maar dat werd uiteindelijk toch te cheesy...
btw: Gave track dat Mediatonial field!
 
Zeer aangenaam klinkend, mooie arp en geluiden, lekkere drum, maar het thema wordt te vaak herhaald. Een meer popsong opbouw (couplet, refrein, bridge, zoiets) had het nummer aantrekkelijker gemaakt.
 
Leuke track, krijg er een fijn warm gevoel van :). Wat mij betreft zou je nog wat met fx aan de slag kunnen, reverbs en delays, ik vind het nu wat 'droog' als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Binnen 5 seconden denk ik: OMD. Dat komt vast door dat choir-geluid 😀 Mooie akkoordprogressie. Breakje klinkt prettig, en de filtersweeps bouwen de spanning op.

De klanken zijn wel erg zoet en dromerig. Het blijft qua sfeer ook hetzelfde. Je begint met de akkoordprogressie, en wijkt daar alleen in de break een beetje van af. Dan zit ik luisteraar constant in hetzelfde gevoel, en dat mag wat mij betreft wel even iets anders. De sfeer an sich vind ik heel aangenaam 👍

Als ik nog even door het nummer skip, mis ik ook wat dynamiek in het arrangement. Het is allemaal even hard en vol. Ik denk dat je daar ook nog winst kunt boeken: van klein naar groot, en van ritmisch naar misschien wel even helemaal kaal. Dat is het allemaal net even wat spannender en verhalender. Maar zeker een leuke en aangename track, met een fijne vibe 👍
 
@Eclectic, @Fifth Bot , @Jason31 , @vink , @NicoNoise, @bijlevel, @kobuz, @SB-SIX, @bombario

Dank voor jullie feedback, en hier zitten onwijs goeie tips tussen! En die neem ik ter harte. Wie weet komt er een 2e versie van de track, gewoon voor mezelf als onderdeel van dit hele proces.
Sowieso leer ik van deze hele contest veel, alleen al door naar anderen te luisteren en de commentaren erop te bekijken. Ik wist niet dat dit zo leuk was!
 
Ik vind het een leuke track en één van de weinige echt uitgesproken opgewekte feelgood tracks van deze contest. :okdan:
Verbeterpuntjes zijn wel genoemd.
 
Lekker pakkende track, vanaf het begin zat ik er meteen in.
De voices geven een heerlijk randje aan deze track vind ik.
Het thema gaat iets teveel "gewoon" door wat mij betreft, het had leuk geweest als er ergens een spannende twist of break in had gezeten, gewoon als verrassingseffect.
 
mm die snare lijkt wel n korg monotribe? :D

ik vind m prima, ik wou dat ik zoiets kon maken en ben hier al even :D
 
Lief. Zoet. En toch zit ik te headbangen. Niet heel hard, ghehe, maar toch.. Hij stuwt goed, in al z'n goedheid. Met een sterke mix.

Als game-soundtrack is 'ie af - stand-alone kan 'ie inderdaad nog iets gebruiken.. (maar niet te veel, wat je zelf ook al aangeeft..)
 
Back
Top