Geoffrey T. - Nintendo Apocalypso

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
695
Locatie
Den Haag
Voor de grap gemaakt en ik durf 'm bijna niet te posten, maar uiteindelijk is deze elektronische calypso met Nintendo vibes toch best wel grappig geworden. In ieder geval iets compleet anders dan wat ik normaal produceer! 8D

 
Hahaha.. leuk.. :D Klinkt lekker..
De bas zit wel extreem laag zeg. Wees er bewust van dat dat niet op alle luidsprekers wordt weergegeven. ;)
 
Hahaha.. leuk.. :D Klinkt lekker..
De bas zit wel extreem laag zeg. Wees er bewust van dat dat niet op alle luidsprekers wordt weergegeven. ;)
Ja klopt wel idd, nu je het zo zegt. Het zijn eigenlijk twee basgeluiden door elkaar heen, waarvan eentje heel subby. Misschien die andere baslijn ff een octaafje hoger zetten idd. Of een beetje saturatie er tegenaan om wat meer upper harmonics te creëren.
 
Wees er bewust van dat dat niet op alle luidsprekers wordt weergegeven. ;)

Ter info, want Mac heeft wel gelijk.. ik hoor een Lately-achtige sound in de baslijn, die komt in elk geval door op mijn laptop-speakertjes.. klinkt daardoor prima als geheel, wat mij betreft hoef je er niet aan te sleutelen..

Toffe track man. Niks om je voor te schamen.

Had zo de muziek van Donkey Kong Country kunnen zijn :)
 
Geinige track. :)
De hihat kan wat meer beweging gebruiken, beetje swing en/of wat accenten leggen.
Ik heb de beat met de hand ingespeeld, heel lui over de clicktrack heen. En daarna een klein beetje gequantiseerd om de ergste missers wat recht te trekken, en vervolgens de boel nog een aantal milliseconden naar rechts geschoven om het weer wat luier te krijgen. Die hihats heb ik helaas een beetje te gelijkmatig (ook qua velocity) erin geramd, om het 16e tempo strak te houden was er meer focus op de maat dan op de swing of de juiste afwisseling in velocity. Ik heb me er vervolgens gemakkelijk mee vanaf gemaakt door te stellen dat de 'stijfheid' van de hihat bijdraagt aan het Nintendo computergehalte, haha! ;)

Misschien dat ik er nog eens mee verder ga, maar zoals ik al aangaf is dit vrolijke deuntje meer een soort eenmalige grap/experiment, die vooral bedoeld was om indruk te maken op mijn gamende zoontje...
 
Laatst gewijzigd:
haha wat een track, ik zou denk ik de basje wat erin komt misschien mono even proberen. Ik hoor veel sounds die wijd klinken nu lijkt het dat je alles wijd hebt staan. 8)
 
Ik heb er toch nog even aan gezeten en wat suggesties doorgevoerd. Ook heb ik de drums wat meer gearrangeerd voor variatie.

 
Back
Top