Waldorf brengt Streichfett String synthesizer als plugin uit

De Waldorf Streichfett synthesizer is niet langer alleen een hardware-doos. De synth is vanaf nu ook verkrijgbaar als plugin voor MacOS en Windows. De interface is een 1-op-1 kopie van de hardware synth, er zijn enkel twee tabs toegevoegd voor instellingen en presets.

De Strings sectie is 128-stemmig polyfoon en wordt gecomplimenteerd door een 8 stemmige Solo sectie. Dit Solo deel kan toegewezen worden aan het hoge of lagere deel van je keyboard of kan ook toegevoegd worden als laag aan de String sectie. Ook is er een phaser, ensemble, reverb en een animatie effect. De synth is verder geschikt voor aftertouch. De introductieprijs van de plugin is 33 euro.

Overzichtje van de features:
  • 128 stemmige volledig polyfone Strings sectie
  • Continue morphing van Violin, Viola, Cello, Brass, Organ, Choir en meer
  • Registrations
  • Animate Effect voor Modulatie van de Strings Registration
  • Ensemble Effect voor Strings
  • 8 stemmige polyfone Solo section
  • Layer/Split voor Solo section
  • Continue morphing van Bass, E-Piano, Clavi, Synth, en Pluto voor Solo Tone
  • Tremolo voor Solo section
  • Phaser
  • Reverb
  • Poly en Channel Aftertouch
  • Sustain Pedal en Modulation Wheel support
  • Keuze uit velocity-sensitive of fixed velocity
  • Tuning en transpose
  • 16 programmeerbare presets

Streichfett2.jpg
 
Laatst gewijzigd:
En ter introductie ook iig tijdelijk voor slechts 33 Euro:

 
En ter introductie ook iig tijdelijk voor slechts 33 Euro:

exact 1/10de van prijs die ik betaald heb voor de desktop versie. maar vind het wel knap geluid wat je er allemaal kan uithalen
 
Ik heb de plug-in draaien en ik moet zeggen, valt helemaal niet tegen!
Heb lang getwijfeld aan een Streichfett doos, maar op een of andere manier nooit van gekomen.
Dus toen deze voorbij kwam ook maar meteen proberen en aangeschaft.
Voor de centen hoef je het niet te laten.
 
Heeft deze synth nu een extra meerwaarde tov een gewone VA Plugin? Komen er echt dikkere strings uit?
Ik heb de hardware versie gehad. Voor mij is de meerwaarde vooral dat hij eenvoudig is en alles wat er in zit, goed bij elkaar past. Je hebt in no time een bruikbare en goed klinkende patch.
 
Anderz
16 programmeerbare presets is wel erg weinig voor een VST.
Mijn gedachten hierover zijn anders, de init is doorgaans wel een goeie start voor deze synth.
En juist omdat het een VST is, zullen de instellingen uiteindelijk ook in het project opgeslagen worden.
Om die reden verwacht ik niet dat ik de presets zal missen met deze synth... ( Als ik ze al gebruik )
 
Jow heb hem ook, het zet gewoon aan om zelf sounds te maken vind ik. Natuurlijk kan je dat ook met een synth met 1000 presets, maar meestal ga je daar toch preset browsen.
Deze heeft ook niet al te veel knoppen en is mooi overzichtelijk. Net zoals decadance wou ik hem ook al lang kopen maar had mezelf steeds overtuigd om het niet te doen omdat ik toch meer itb werk en kijk nu :D

Van mij mogen ze nu de "Q" nog uitbrengen als VSTi, liefst die met de analoge filters :D
 
Back
Top