Mixer wegwerken in studio (in jaspers rack?)

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.265
Ik zit al een tijd met het probleem rondom het plaatsen van mijn console in de studio (Soundcraft 22).
Een dedicated tafel neemt teveel ruimte in beslag. Het liefst zou ik hem in een Jaspers rack bij mijn keyboards ergens plaatsen.
Op die manier heb ik direct toegang tot mijn synths terwijl ik achter mijn DAW zit en heb ik minder gedoe met kabels.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Tips zijn erg welkom!
 
Ik heb een synthstand van Ultimate met een set extra lange steunen. Daar kan prima een mixer op. Ik gebruikte die jaren met een 32 kanaals mackie zonder probleem.
 
Mixer onder de jaspers hier.

24052037-6045-437D-9823-2B14B521BF04.jpeg
 
Als je een beetje handig met hout bent, kun je een frame maken waar de mixer overeind op kan staan (beetje onderuit). Poten eronder voor de goede hoogte of op een werkblad zetten waar eventueel nog wat kleine rommel voor kan staan. Grote rommel mag ook maar dan kun je lastig bij je faders. Ik heb zelf een grote mixer opgehoogd aan de achterkant zodat het iets minder ruimte inneemt dan wanneer het vlak ligt maar vooral ook omdat schuin opstaand prettiger werkt.
 
Deze opstelling van de mixer is wel lekker efficient qua ruimte, ziet er goed uit hoor :okdan:
Klopt qua ruimte maar het is ook handig omdat de Yamaha zo schuin staat. Zo kan ik, zonder recht te staan, makkelijk bij alle knoppen en schuiven. Maar het is maar de vraag of dit soort opstelling ook voor de topicstarter kan.

:doei:
 
Mooie early 90's soundtrack setup!
Ik ga die Jaspers 50 holders proberen. Dan plaats ik mijn console onderaan.
 
zie wel dat je de lange holders achteraan draagt met een extra buis. Hadden ze trouwens geen 70 cm dragers? Zagen kan altijd :)
 
Idd wow, is het rack niet top zwaar zo?

(En ben ik de enige die benieuwd is naar een foto van de andere kant van de kamer :D :eureka:
 
Idd wow, is het rack niet top zwaar zo?

(En ben ik de enige die benieuwd is naar een foto van de andere kant van de kamer :D :eureka:
Nee hoor best wel stabiel ik duw hem regelmatig naar voren/achter/opzij ook als alle 4 zwenkwieltjes naar binnen staan is dit qua stabiliteit geen probleem.
wat ik er wel bij moet zeggen is dat er vanaf het rack in totaal maar 3 kabels lopen 1x netstroom en 2x cat kabel naar de 2 stageboxen (S32) hierdoor kom ik geen hindernissen tegen.
 
Inmiddels heb ik een jaspers stand gemonteerd. Best leuk, maar mijn k2500 (>20kg) test de grenzen van de holders op de Jaspers stand. Al het gewicht komt op de schroef.
Wat is de beste manier om zwaardere keyboards (>15kg) te verstevigen???
 
Foto? 2e buis achyeraan en lange drager op 2 buizen laten rusten?
 
Inmiddels heb ik een jaspers stand gemonteerd. Best leuk, maar mijn k2500 (>20kg) test de grenzen van de holders op de Jaspers stand. Al het gewicht komt op de schroef.
Wat is de beste manier om zwaardere keyboards (>15kg) te verstevigen???

Mijn mixer weegt 19kg (dus iets minder dan jouw K2500) maar die staat flink stevig. Aan de achterzijde van de Jaspers heb ik op hoogte een dwarsbuis geplaatst om dat gewicht op te vangen. Dat gaat prima dus misschien eens op dezelfde manier proberen.
 
gewoon een extra buis met de juiste breedte voorzien achteraan en de dragers er op laten rusten. Je ziet hier mijn CS40M. Weet niet hoe breed je zit maar soms is t interessanter om een te kopen met houders, die meerprijs is beperkt, houders apart zijn duur.




IMG_3780.JPG
 
Back
Top