Failliete muziekketen Keymusic veilt alle instrumenten met kortingen tot 90%: “Grootste muziekveiling ter wereld”

Mijn eerste keer dat ik mijn aandacht richt op zoiets.
Ga maar weer synthforum en 2dehands in de gaten houden, das meer mn ding blijkbaar.
 
Bax kan verkopen als B-stock ( of is het dan K-stock?)
Oude eigenaar zou ook kunnen, met een andere bv. Maar heb een vermoeden dat die minder kapitaalkrachtig is als Bax.
Misschien is er nog een derde opkoper die we nog niet kennen ( uit het buitenland ?)
We zullen wel zien...



Stock zou 2 miljoen Euro zijn volgens dit artikel : Bekende muziekwinkel Keymusic sneuvelt definitief: meer dan 2 miljoen euro aan instrumenten onder de hamer

dat is verkoopwaarde....- de artikelen zoek, de artikelen in gebruik, gestolen artikelen....deel het maar door 2 :)
qua synths was er al een jaar bijna niets, enkel wat modwaves in magazijn en enkele synths die al jaren in de winkels stonden en al flink rondgegaan zijn.
 
Het Laatste Nieuws uit België zoekt even de koopjes uit bij de(Belgische) veiling van Key Music:


'Volgens de veilingexpert vallen er koopjes te doen. ''Normaal gezien werk je met een instelprijs van 25% van de verkoopwaarde, maar om het laagdrempelig te houden hebben we ervoor gekozen om aan 10% te beginnen. Het duurste instrument dat we verkopen, is een Taylor gitaar met een prijskaartje van 4.000 euro. In principe kun je die dus voor 400 euro kopen." Niet helemaal juist en ook niet realistisch. Want uiteraard zal méér geboden worden voor zo'n gitaar én bij de startprijs moet je ook nog 17% veilingkosten tellen en 21% btw.' Nog afgezien van de kosten om het in Temse af te halen, maar da's vanuit mijn Nederlandse perspectief.


Volgt nog een verhaal dat het gemiddeld allemaal wel voor de helft zal weggaan. 'Als er een aantal biedingen komen en het is een gegeerd item, dan schat ik nog steeds dat het weggaat aan de helft van de werkelijke verkoopprijs' Maar zie dat een hoop synths (bv een Prophet XL of een paar Modwaves) daar nu al aan zitten, een Nord Stage 3 zit al ruim over de helft, terwijl er nog 2 weken kan worden geboden en je dus 38 procent extra moet aftikken. Het loopt storm ook: 'Normaal hebben we zo'n 70.000 unieke bezoekers per dag op onze site, vandaag 300.000.'


Ook aardig: de concurrentie heeft blijkbaar in december met succes geprobeerd de veiling tegen te houden door zich als geïnteresseerde voor overname te melden: 'Dat ging om andere muziekwinkels. Zij voelden de bui natuurlijk hangen: als er zo veel instrumenten in één klap op de markt komen tegen goedkope prijzen dan zou dat geen goed nieuws zijn voor hun eigen zakencijfer.'
 
Oh , de ,meest biedingen gaan al richting de normale verkoopprijs .
Een nord piano 5 kost nieuw 3000€ , laatste bod zit al aan 2400 €voor een demo model he !
Idem voor de seuential prophet Xl , bod zit al aan 2831€
Eerlijk gezegd vindt ik de veiling echt teleurstellend , heb een paar proxys lopen voor een aantal monitors , maar voor de rest echt treurig .
Amper synths , goedkope to semi pro audio interface stuff , ik had echt wel meer verwacht .
 
Oh , de ,meest biedingen gaan al richting de normale verkoopprijs .
Een nord piano 5 kost nieuw 3000€ , laatste bod zit al aan 2400 €voor een demo model he !
Idem voor de seuential prophet Xl , bod zit al aan 2831€

Met eenderde btw en veilingkosten bovenop op de biedprijs, zit je dan al over de winkelprijs (nog afgezien van het vervoer). Wie is zo gek?

Eerlijk gezegd vindt ik de veiling echt teleurstellend , heb een paar proxys lopen voor een aantal monitors , maar voor de rest echt treurig .
Amper synths , goedkope to semi pro audio interface stuff , ik had echt wel meer verwacht .

Wedden dat het echt mooie spul vooraf al onderhands is verkocht aan de concurrentie....
 
Met eenderde btw en veilingkosten bovenop op de biedprijs, zit je dan al over de winkelprijs (nog afgezien van het vervoer). Wie is zo gek?



Wedden dat het echt mooie spul vooraf al onderhands is verkocht aan de concurrentie....
Had ik er al bijgerekend
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    72 KB · Bekeken: 108
er was geen "mooi spul meer " het laatste jaar.....enkel rommel.
denk dat er ondertussen op ELK kavel geboden is, vele dingen gaan zelfs over de normale verkoopprijs met de kosten erbij.
reken er ook op dat de dure gitaren zullen weggaan zonder de correcte koffer/ certificaten, synths gaan weg zonder stroomdraden en dozen (behalve de modwaves, die zijn fresh box).
wie nog aan het wachten is op zijn herstelling kan ze in alle geval onhersteld terugkopen want ook alle herstellingen staan in de verkoop...ongelooflijk.
 
Met eenderde btw en veilingkosten bovenop op de biedprijs, zit je dan al over de winkelprijs (nog afgezien van het vervoer). Wie is zo gek?



Wedden dat het echt mooie spul vooraf al onderhands is verkocht aan de concurrentie....
In Gent stond er altijd wat eurorack dat niemand kocht. Is ergens tussen het faillissement en de verkoop blijkbaar verdwenen.
 
Ik weet nog wel dat ik vaker langs die winkel kwam in Utrecht en dat het in 2020 nog wel redelijk vol stond met leuke bakken maar dat de etalage steeds leger en leger werd, op zich jammer want ik wilde daar best wel wat kopen bijvoorbeeld een Behringer SH-101 maar dat hadden ze al vrij vlot niet meer. Dus ik denk dat ze tegen het einde van hun bestaan sowieso alleen nog maar de minder populaire dingen overhadden.
 
nee dat was van een personeelslid die er daar meer mee speelde dan thuis.
Aha, thanx voor de rechtzetting! Nochtans wou men mijn de strymon magneto doorverkopen, waar men al meer dan een jaar aan kon prullen, voor meer dan de nieuwprijs bij Thomann :)
 
Ik begrijp die teleurstelling niet. Op de website had keymusic toch maar zelden fraais effectief in stock. Dus wat verwacht je dan te treffen? Hoop bazaar en bstock waar ze al jaren met 30% korting niet vanaf geraken, dat verwacht ik. Ik ga zelf niet eens kijken.
 
Fascinerend... Een keten aan muziekwinkels gaat 2 keer failliet in tijden van crisis. Op de veilingsite verkoopt de gehele stock als zoete broodjes aan benaderende winkelprijzen, zonder garantie, verzending of retour-beleid. Het lijkt haast alsof we elkaar de deal niet gunnen :?

Mss doet deze veiling de omzet van Bax zodanig dalen dat ze ook de boeken sluiten. Dan zijn die keymusic-bieders alvast hun geld kwijt en kunnen anderen alsnog een koopje maken.
 
Het lijkt haast alsof we elkaar de deal niet gunnen :?

Dat komt voor, vooral als twee of meer bieders één bepaald stuk heel graag willen hebben en niet kijken op een paar centen meer of minder. Dat wordt dan al snel een prestige kwestie.
 
Dat komt voor, vooral als twee of meer bieders één bepaald stuk heel graag willen hebben en niet kijken op een paar centen meer of minder. Dat wordt dan al snel een prestige kwestie.
Ja, zo blijkt... Ik behoed mezelf om emotioneel op te gaan in zulke wedijver. Maar ok, als iemand reeds een aankoop had gepland en hetzelfde product op veiling kan kopen aan een schamele korting dan houdt die mss nog enkele euro's op zak. In België was de veiling nationaal nieuws en ik vermoed in NL ook. Die stunt is schijnbaar in haar opzet geslaagd.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top