Failliete muziekketen Keymusic veilt alle instrumenten met kortingen tot 90%: “Grootste muziekveiling ter wereld”

Stubing

Ingeburgerd
Lid sinds
9 april 2021
Berichten
68
Locatie
Wenduine
Failliete muziekketen Keymusic veilt alle instrumenten met kortingen tot 90%: “Grootste muziekveiling ter wereld”

zal hier gebeuren : Hammertime.be

Vanaf 22 november tot ongeveer de sinterklaastijd
 
Hoe werkt zo'n veiling? Als je een bieding wint, moet je het dan bijvoorbeeld zelf ophalen?
Ik vermoed dat je zelf moet ophalen bij HammerTime
in punt 14 van voorwaarden:
14. Goederen die niet tijdig werden opgehaald (op de voorziene afhaaldag), kunnen steeds door HAMMERTIME worden doorverkocht en/of weggehaald zonder terugbetaling van de koopsom aan de koper. Bijkomende kosten dientengevolge kunnen worden verhaald op de koper.
 
Al hun b stock waar ze al jaren niet vanaf geraken aan 30% korting… maak ik mezelf wijs en ga niet kijken :)
 
Veilingen zijn een wereld op zich. Weet wat je doet!

Aan de andere kant zijn er wel ongelofelijke koopjes te scoren...
 
90% korting is mooi gebracht, de startprijs van sommige artikelen zal misschien in sommige gevallen 10% van de gangbare verkoopprijs zijn. Hou er ook rekening mee dat er bij een veiling als deze mogelijk ook nog een % opgeld bijkomt. Bij BVA en Troostwijk is dat rond de 17% en ik weet niet of de biedingen ex btw zijn, anders komt dat er ook nog bij.
 
Wie nog een lamp zoekt voor in de studio:
bieden vanaf €25 voor lamp met winkelwaarde €3000

Er komt inderdaad nog 17% opgeld bij + 21% BTW op bod + 21% BTW op opgeld ( tenzij je natuurlijk een BTW nummer hebt)
 
HYPE

Ben wel benieuwd :) Ik heb in het verleden best weleens leuke dingen gekocht via BVA. Maar hou inderdaad rekening met extra kosten, uiteindelijk valt het allemaal minder voordelig uit dan het in eerste instantie lijkt.
 
HYPE

Ben wel benieuwd :) Ik heb in het verleden best weleens leuke dingen gekocht via BVA. Maar hou inderdaad rekening met extra kosten, uiteindelijk valt het allemaal minder voordelig uit dan het in eerste instantie lijkt.
ja, is in verleden bij mij ook al gebeurd (toen ik nog onervaren was ) *D al de kosten die erbij kwamen (tax, veilingscommisie, transport...) + men weet meestal niet wat men exact koopt qua problemen ofzo aan toestel. Avidsoftware draaide wel op toestel, maar kon niks updaten wegens geen enkele activatielicentie meegekregen.....kostige maar wijze les geweest voor mij!
 
Voorbeeld bij bieding van €100

Opgeld (100*0.17) = 17
Btw (100*0.21)= 21
Btw op opgeld (17*0.21)= 3,57

Totaal = €141,57

Om het eenvoudig te houden : neem de helft van je bieding en voorzie dat als extra kosten.
 
Ik vermoed dat je zelf moet ophalen bij HammerTime
in punt 14 van voorwaarden:
14. Goederen die niet tijdig werden opgehaald (op de voorziene afhaaldag), kunnen steeds door HAMMERTIME worden doorverkocht en/of weggehaald zonder terugbetaling van de koopsom aan de koper. Bijkomende kosten dientengevolge kunnen worden verhaald op de koper.
Daar klopt juridisch gezien toch helemaal niets van?
 
Daar klopt juridisch gezien toch helemaal niets van?
Lijkt me ook niet. Als je iets koopt, krijg je kopersbescherming. Als dit mag, ga ik mijn algemene voorwaarden meteen herschrijven. "Indien u niet binnen 5 minuten reageert op mijn telefoontje, ben ik gerechtigd een compensatiebedrag van 100 euro te factureren." 😀
 
Ik zat de algemene voorwaarden door te lezen maar heb sterk het vermoeden dat dit niet door een jurist is ogeschreven.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top