Rauwer dan anders

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.520
Locatie
Gelderland
Vaak maak ik relatief 'gepolijste' elektronische muziek, maar deze was iets ruwer.
Zoals vaak gemaakt als achtergrond voor bij m'n videos.

Helemaal gemaakt met Reason 12.

- De akkoorden komen uit Radical Piano met een beetje Chorus en een pulverizer.
Ik heb de Chord sequencer gebruikt om een basis neer te zetten.

- De bas is een Europa patch met een lekkere scream 4 eroverheen

- Er is speelt fieldrecording op de achtergrond via Grain van een opname op een camping. De granular engine maakt het geluid ritmischer en zorgt voor een loop.

- Ik heb een patch van Scenic gebruikt in combinatie met een Synchronous en pulverizer voor een ritmisch effect met wat crunch.

- Drums komen uit de UMPF Club drums met een Scream4.

Zoals ik de laatste tijd vaker doe, wordt de muziek zonder bas geduckt door de bas via trackspacer.
En de complete muziekbus wordt weer geduckt door de drums.
En wat daar uitkomt krijgt een Arturia Tape Mello-fi mee.

Tenslotte heb ik een Pulsar LFO generator gebruikt om parameters langzaam te veranderen (met name panning)

03-01.jpg


03-02.jpg


03-03.jpg


En dan waar 'het' om gaat, de video + backing track.

 
Mooi nummer hoor... :okdan:
Er zit idd een lekkere (bit crusher) achtige ambient piano in (thema)...
bandate.png

Reason is niet het gemakkelijkste DAW programma...
is dat nog steeds koppelen met kabels? (plaatje 1)

En mooie video:okdan:
 
Mooi nummer hoor... :okdan:
Er zit idd een lekkere (bit crusher) achtige ambient piano in (thema)...
Bekijk bijlage 3828695
Thnx!
Reason is niet het gemakkelijkste DAW programma...
is dat nog steeds koppelen met kabels? (plaatje 1)
Ja, die kabeltjes hebben ze (gelukkig) nog steeds.
Ik heb niet heel veel ervaring met andere DAWs (veel met Reaper en heeeeel klein beetje Ableton Live), maar ik vind het erg handig werken met die kabeltjes.
En intuïtiever dan hoe dat in Reaper gaat.
Nou zit ik nog maar een jaar of 20 op Reason, dus misschien helpt dat ook :)
En mooie video:okdan:
Thnx.
Dit soort 'dingen' maak ik graag.
 
Heel erg mooi nummer, ja die crusher op de piano doet het 'm wel. 't Is wel zo dat ik afgeleid word door de video en de muziek niet tot zijn recht komt. Maar hij is mooi!
 
Heel erg mooi nummer, ja die crusher op de piano doet het 'm wel. 't Is wel zo dat ik afgeleid word door de video en de muziek niet tot zijn recht komt. Maar hij is mooi!
Je mag beeld ook gewoon uit zetten :D
Overigens is 'hij' bedoeld als achtergrond voor videobeeld, dus bewust zo in elkaar geknutseld met zo'n rauw gevoel erbij.
En dan de slowmotion beelden om het nog wat aan te dikken.
 
Dik !
 
Reason heeft voldoende in huis, om werkelik alles te maken... klinkt erg goed. sounds goed getroffen, mooie struktuur..
de effekten van Reason, zoals scream, pulverizer, etc. kunnen echt lekker werken, en werken hier erg goed...
intense sfeer.
 
Reason heeft voldoende in huis, om werkelik alles te maken... klinkt erg goed. sounds goed getroffen, mooie struktuur..
de effekten van Reason, zoals scream, pulverizer, etc. kunnen echt lekker werken, en werken hier erg goed...
intense sfeer.
Thnx, ja zeker.
Eigenlijk heb je weinig anders nodig.
 
Vet, ik dacht in eerste instantie nog 'wat klinkt die sub37 toch altijd lekker', maar volledig in de box dus :). Goed als achtergrond, maar ook om zo naar te luisteren, er gebeurd genoeg en lekker gemixt, heel ruimtelijk.
 
Very nice. Zonder beeld beluisterd - deze kan prrrrima op zichzelf staan.


Vaak maak ik relatief 'gepolijste' elektronische muziek, maar deze was iets ruwer.

En een mooie uitleg van wat je hebt gedaan (leuk om te lezen!), maar... maar.... hoe is het je bevállen dan..?

Want dit smaakt wel naar meer hoor.
 
Back
Top