One Sample / Whole Song [When Rocks meet stones]

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
997
Locatie
Landgraaf
Het universum is niet zo stil als we misschien denken.

Dit nummer is volledig gemaakt met de korte sample van de planeet Mercurius die je in het begin van het nummer hoort.
De embedded sampler in Bitwig Studio werd gebruikt om delen van het sample soms bruut te behandelen met filters, modulatoren en effecten.
Daarnaast heb ik de sample geladen in mijn V-synth geladen voor additionele klanken.

Het doel was om een compleet nummer te produceren met een echt geluid uit de ruimte.




Voor mijzelf is het steeds weer een erg inspirerend en creatief process om e.e.a. voor elkaar te krijgen.
Hoop dat ie bevalt :)
 
Weer een mooie track hoor, beeld en muziek ondersteunen elkaar prima!
Ik vind ook dat je het begin met de lancering goed hebt getroffen, je hoort een soort van opwinding, van verwachting vind ik?
En zodra het even verder gaat dan hoor je mooie sferen, beetje spacey hier en daar en lekkere delays ook.
Wat was die gitaarplugin ook alweer die je gebruikte, mooie bends zo nu en dan, die komt in deze track ook goed tot z'n recht.
 
Weer een mooie track hoor, beeld en muziek ondersteunen elkaar prima!
Ik vind ook dat je het begin met de lancering goed hebt getroffen, je hoort een soort van opwinding, van verwachting vind ik?
En zodra het even verder gaat dan hoor je mooie sferen, beetje spacey hier en daar en lekkere delays ook.
Wat was die gitaarplugin ook alweer die je gebruikte, mooie bends zo nu en dan, die komt in deze track ook goed tot z'n recht.
Dank je wel Krautrock voor je mooie commentaar :)
Als gitaar plugin heb ik Guitar-rig gebruikt.
 
Mooi gedaan hoor:okdan:
Lekker ruimtelijk space nummer...
top3.png
 
Wat ik er gaaf aan blijf vinden, is dat je verder gaat dan "de gimmick" - en het serieus goede muziek is, ongeacht het verhaal erachter. (Maar dat verhaal maakt het natuurlijk wél extra cool, knap hoe je dit steeds doet..)
 
Back
Top