Moogerfooger Effects Plug-ins

KeesVerkerk

Ouwe rot
Lid sinds
7 februari 2004
Berichten
1.067
Locatie
Leiden

Moogerfooger Effects Plug-ins​

Moogerfooger Effects Plug-ins are a re-invention of Moog’s classic analog effects pedals, bringing the legendary tone, musicality, and interconnectivity
of the original hardware effects to your digital music production environment.
Compatible with all major DAWs across Windows and macOS in AUv2, VST3, or AAX formats,
the full collection of Moogerfooger Effects Plug-ins is now available for a limited-time price of $149 USD!

Niet verkeerd!
 
Last edited by a moderator:
leuk, redelijke introductieprijs, echter ik kies juist voor moog vanwege de gebruikersinterface in combinatie met de ( betere) geluidskwaliteit en denk dat ik met de hardware dan toch beter bedient ben
 
Gisteravond nog ff gedownload en geïnstalleerd. En klein uurtje met gespeeld. Klinkt erg leuk. Ik weet echter niet hoe de hardware versies klinken dus vergelijken zitten er niet in. Heb wel al lovende reacties gelezen. Mooie introductieprijs.
 
N.a.v. dit filmpje van Mylar Melodies toch maar aangeschaft. Klinken lekker!



Via Moog zelf is het trouwens wel goedkoper kopen (want geen BTW), was 155 Euro. Via Plugin Boutique kosten ze 180 Euro.
 
N.a.v. dit filmpje van Mylar Melodies toch maar aangeschaft. Klinken lekker!



Via Moog zelf is het trouwens wel goedkoper kopen (want geen BTW), was 155 Euro. Via Plugin Boutique kosten ze 180 Euro.

Vooral die phaser zou echt een aanwinst zijn. ik ga het ook even checken.
 
Ik vind moog een 'beetje' moeilijk doen met hun registratie procedure en ilok zooi. Dit moet toch beter kunnen...

 
Nou... net ff met de demo lopen spelen, maar IMHO geen 149,00 waard. Het mist de dikte van de Foogers. Feedback klinkt ook nergens naar en de LFO heeft een rare "attack"
Heb zelf de ringmod en delay gehad. maar dit klinkt dan echt weer als een plugin. Voor de geluidskwaliteit hoef je het dus niet te kopen, voor gemak met vrije VST interpretatie is het prima, wanneer je niet beschikt over de originelen.
 
Ik vind moog een 'beetje' moeilijk doen met hun registratie procedure en ilok zooi. Dit moet toch beter kunnen...
DIe snap ik niet helemaal. Je krijgt als je je aankoop hebt gedaan een activatiecode via mail en die voer je in in je iLok manager, klaar ben je. Da's toch niet zo moeiljk?
 
Nou... net ff met de demo lopen spelen, maar IMHO geen 149,00 waard. Het mist de dikte van de Foogers. Feedback klinkt ook nergens naar en de LFO heeft een rare "attack"
Heb zelf de ringmod en delay gehad. maar dit klinkt dan echt weer als een plugin. Voor de geluidskwaliteit hoef je het dus niet te kopen, voor gemak met vrije VST interpretatie is het prima, wanneer je niet beschikt over de originelen.
Ik ben er net even mee aan het spelen geweest (3:30 am alweer, jeetje). Ik herken voor een deel jouw bevindingen. Vooral de delay stelt toch wel wat teleur. Ik liep tegen een hele lelijke distortion op met een hele bescheiden input (ja, gain staging ik weet het). Ook zonder distortion is de klank toch wat hol. Ook de phaser was het net niet vanwege de steep resonance. De filter is OK, maar niet te vergelijken met de hardware. Het hoogtepunt was voor mij wel die moog cluster flux chorus. Dit is toch de beste chorus die ik ooit ITB heb gehoord. Misschien is dit wel alleen al die 149 euro waard.
 
De drive van de MF1o1 was altijd super op drumbus/kix, was heel erg stevig en met ballen. (vreemd was het alleen de f101, de mf102 etc had een andre drive)Alleen daarom zijn ze de poen voor de HW al waard. Ik heb destijds gedacht om er 2 te nemen voor stereo, maar toen maar heel de bende verkocht, omdat het een beetje extreem onoverzichtijk werd met al die externe fx etc. Maar ik had al een vermoeden dat die plugs die drive niet zouden evenaren, saturisatie is een v/d laatste dingen itb wat nog erg moeilijk is door het non linieare karakter daarvan.

Bedankt, weer 150 in me zak gehouden, want het leken me wel leuke plugs met die cv opties. Maar er is zoveel ander goed spul
 
Nou... net ff met de demo lopen spelen, maar IMHO geen 149,00 waard. Het mist de dikte van de Foogers. Feedback klinkt ook nergens naar en de LFO heeft een rare "attack"
Heb zelf de ringmod en delay gehad. maar dit klinkt dan echt weer als een plugin. Voor de geluidskwaliteit hoef je het dus niet te kopen, voor gemak met vrije VST interpretatie is het prima, wanneer je niet beschikt over de originelen.

Ok toch maar niet kopen dan. Ik vind 150 dollar ook nog te veel eigenlijk. Voor 75 zou ik het mss wel doen. Hoe is de filter en enveloppe follower?
 
De demo gedownload en ben nog in dubio. De Murf, Phaser en Ringmodulator hebben mijn grootste interesse, eerste indruk: klinkt niet verkeerd.
 
Wel die godawful iLok licentiemeuk. Ik heb dat al voor een paar plugins, daar niet van. Maar dat je via (onder Windows) deze retro-interface krijgt voorgeschoteld zegt al hoeveel R&D daar aan wordt toegewezen.

5e8d85b695c5c.jpg
 
Die iLok problemen ervaar ik niet met een MacBook Air M1. Een toegevoegde reden voor de aanschaf van deze plugs zou kunnen zijn de support voor de ontwikkeling van software vanuit Moog. Ze durven binnen hun eigen “Moog” kader toch innovatie te tonen (DFAM, Subharmonicon maar ook Animoog). Wat nu (nog) niet is, kan wel gaan komen.
 
Na wat meer spelen met de Moogerfoogers plugin toch overtuigd geraakt. Vooral in combinatie met elkaar via de virtuele CV erg leuk!
 
Wel die godawful iLok licentiemeuk. Ik heb dat al voor een paar plugins, daar niet van. Maar dat je via (onder Windows) deze retro-interface krijgt voorgeschoteld zegt al hoeveel R&D daar aan wordt toegewezen.

Bekijk bijlage 3828620
Maar als je iLok al voor een aantal plugins hebt dan hoef je de iLok Manager toch helemaal niet opnieuw te installeren? Ik heb gewoon de code ingevuld in de iLok Manager en werkt meteen. Die installatie moet je alleen doen als je de iLok Manager nog niet geïnstalleerd hebt (en ook dan zou ik 'm eerder direct bij iLok downloaden omdat je dan zeker de laatste versie hebt).
 
N.a.v. dit filmpje van Mylar Melodies toch maar aangeschaft. Klinken lekker!



Via Moog zelf is het trouwens wel goedkoper kopen (want geen BTW), was 155 Euro. Via Plugin Boutique kosten ze 180 Euro.

Hoe doe je geen btw via de moog website?
 
Back
Top