Eventide Anthology XI (bundle met 23 plug-ins)

KatieMusic

"Why! ..."
Lid sinds
24 september 2016
Berichten
1.827
Locatie
Garden of Earthly Delights
Hi beste leden van dit forum,

Anthology XI (van Eventide) is tot 11 januari 2018 met korting te koop. En er zijn diverse upgrade opties met korting.
https://www.eventideaudio.com/promo/anthology_xi

Zelf heb ik nu 3 Eventide plug-ins, en een upgrade naar Anthology XI zou mij dus $599 kosten.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze bundle met 23 plug-ins vinden? Vinden jullie die een aankoop waard of hou je liever je Eventide verzameling beperkt tot enkele favoriete plug-ins. En wat zijn je favoriete Eventide plug-ins (die niet zou willen missen)?

Bedankt alvast!

:doei: Katie

Anthology XI is een verzameling van alle Eventide plug-in's. De bundle heeft 23 plug-ins met in totaal (meer dan) 2.900 presets.

Anthology XI

FX Plug-ins:
•Fission - Split sound in two - for real!
•UltraTap - Rhythmic delays, glitchy reverbs, huge pad-like volume swells
•H3000 Factory - Load presets from the original H3000 or build your own
•H3000 Band Delays - First, slice audio into 8 bands...
•Octavox - 8 voices of diatonic pitch shifting
•Quadravox - 4 voices, lower CPU footprint

REVERB Plug-ins:
•Blackhole - Extraterrestrial reverb
•Tverb - Tony Visconti-inspired triple reverb
•MangledVerb - Good verb gone bad
•2016 Stereo Room - Classic SP2016 sound
•UltraReverb - DIY pro-reverb effects channel

CLOCKWORKS LEGACY Plug-ins:
•H910 - Original Harmonizer® - first digital effects processor
•H910 Dual - Two H910s cunningly ganged
•H949 - De-glitch, micro-pitch, and randomized/reversed delays
•H949 Dual - Two H949s cunningly ganged
•Omnipressor - Comp/exp/limit/reverse - side chain!
•Instant Phaser - World’s first studio phaser (emulation needs a lot of work)
•Instant Flanger - First faithful simulation of tape flanging

UTILITIES Plug-ins:
•UltraChannel - The ultimate channel strip
•EChannel - Simpler, lower CPU footprint
•Precision Time Align - Precision sub-sample delay
•EQ45 - Circuit model of the Urei 545 parametric EQ
•EQ65 - Circuit model of the Urei 565 filter set

https://www.eventideaudio.com/products/plugins/bundle/anthology-xi



Eventide Anthology XI
Alle 23 Eventide plug-ins, 2.900+ presets
In de sale tot 11 januari 2018
(Retail prijs: $1.799) Sale prijs: $899

Upgrade options
Any 1 Eventide plug-in (Retail price: $1.599) Sale price: $799
Any 2 Eventide plug-ins (Retail price: $1.499) Sale price: $699
Any 3 Eventide plug-ins (Retail price: $1.399) Sale price: $599
Any 4 Eventide plug-ins (Retail price: $1.299) Sale price: $499
Anthology X (Retail price: $499) Sale price: $149
Anthology X + 1 other Eventide plug-in (Retail price: $299) Sale price: $99
Anthology X + 2 other Eventide plug-ins (Retail price: $199) Sale price: $69
Anthology X + 3 (or more) other Eventide plug-ins (Retail price: $99) Sale price: $1

https://www.eventideaudio.com/promo/anthology_xi
 
Ben enorm fan van Eventide plugins. Gebruik ze veel, ook live over mijn trompet werken ze zeer goed. Ik weet niet welke drie je hebt en wat voor muziek je maakt. De Reverbs zijn zeer goed, met name de UltraReverb en de Blackhole gebruik ik graag. Instant analoog geluid. Ook de Fission is zeer de moeite waard om subtiele dikte tot extreme effecten aan je sounds te geven. De H3000 is een extreem experimenteel maar ook zeer bruikbaar effect voor delays. De compressor en EQ, eventals de UltraChannel geven je sound een krachtige analoge touch en bieden goede resultaten. Had een subscribtion om te kijken of ik ze veel ging gebruiken, maar ben gisteren ook over gegaan op de Bundle.
 
Ben zelf nog maar een paar jaar gebruiker van Eventide FX, was vroeger buiten mijn budget maar ondertussen gebruik ik minstens 1 Eventide effect in ieder nummer :D

Begonnen met Blackhole voor 49€, nog ergens een reverb (2016j en Channel gratis meegekregen (Focusrite of Novation dacht ik). Vorig jaar bij kerst dan de Anthology X voor 199€ kunnen op de kop kunnen tikken en dan nu kunnen upgraden voor 1$ :okdan:

Blackhole, H3000 en Omnipressor worden hier heel vaak uit de kast gehaald.

Dus voor 249€ is Anthology een no-brainer. 500€ of meer, zou ik toch 2x nadenken.
In die pricerange zou ik ook eens naar Soundtoys kijken daar is momenteel ook 50% korting dacht ik.

De UI is bij Eventide soms wat oubollig maar de sound is echt “classic” en super, ook al moet je er soms wat aan tweaken... Soundtoys werkt mijn inziens iets vlotter (betere en meer consistente UI), meer/betere presets en klinkt ook iets “moderner”, en de FX coveren meer grond (pre-amps e.d.). Daardoor kan je ook sneller de sweetspot en een gewerkt heeft, toch zijn ze merkwaardig complementair. Zou ze niet willen missen...

Maar als ik maar een bundel mocht kiezen, zou het toch Soundtoys zijn omdat Je er sneller resultaat mee hebt...
 
Die eventide channel heb ik gemist. Maar begin hier onderhand verzadigd te raken met plugins. Wil nog graag fabfilter pro-q2 meepakken in een dikke sale maar die zal wel niet komen.
 
Bedankt voor jullie reacties. :) Die bevestigen grotendeels mijn mening die ik al had over de meeste plug-ins van Anthology XI.

De Soundtoys bundle ken ik goed, want die heb ik in 2016 (met korting) gekocht. Met de Anthology XI bundle is er wel enige overlap, maar ik denk toch dat Anthology XI een heel mooi pakket is ter aanvulling op Soundtoys. De beste plug-ins vind ik H3000 Factory, UltraReverb en de H910 / H949 harmonizers. Maar ook Omnipressor, Blackhole en UltraChannel zijn denk ik zeer de moeite waard.

Ook de Fission is zeer de moeite waard om subtiele dikte tot extreme effecten aan je sounds te geven.
Het is opmerkelijk hoe weinig ik er over lees, maar wat ik lees is (zeer) positief.
Tijdelijk was Fission (tot eind november jl.) voor 69$ te koop, nu echter weer 179$
Ik had er speciaal het topic "Eventide Fission en Boz Transgressor" over gemaakt ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=211985), maar de reacties waren niet overweldigend (lees: geen :D).

Begonnen met Blackhole voor 49€, nog ergens een reverb (2016j en Channel gratis meegekregen (Focusrite of Novation dacht ik). Vorig jaar bij kerst dan de Anthology X voor 199€ kunnen op de kop kunnen tikken en dan nu kunnen upgraden voor 1$
Dus voor 249€ is Anthology een no-brainer. 500€ of meer, zou ik toch 2x nadenken.
Helaas heb ik jammer genoeg de gratis UltraChannel ergens gemist, want anders zou ik er nu genoeg hebben om de hoogste korting te kunnen krijgen. En nu is de sale prijs voor mij nog steeds $599, hetgeen ik geen vriendelijk prijsje vind. Maar deze plug-ins zijn het daarentegen denk ik wel waard... En idd voor 249$ zou het het (ook voor mij) een no-brainer zijn.

Maar de FabFilter Total Bundle kost nu met 25% korting in de sale nog meer, nl. 749$ (en normaal 999$). Maar als je daarvan alleen de beste plug-ins zou willen hebben, dan gaat dit je nog veel meer geld kosten. Dan kun je maar beter één keer je portemonnee open trekken en het hele pakket kopen.

NI (Komplete 11 / Ultimate), FabFilter Total Bundle, de UAD-2 Custom Bundle(s), Soundtoys 5, Lexicon en Anthology XI hebben denk ik wel de beste plug-in bundles. Die van iZotope en Waves ken ik ook, maar m.u.v. enkele plug-ins ben ik daar niet (heel) enthousiast over. Die van de D16 Group zijn ook wel goed, maar die zou ik toch niet in het voorgaande rijtje willen plaatsen.

Anthology XI heeft m.i. slechts 2 nadelen: Een wat verouderde GUI en de prijs die voor velen (nog) te hoog is.

En wat "anoniempje" ook zegt, je raakt gaandeweg ook verzadigd met plug-ins. Maar dat zijn niet altijd de beste plug-ins.

Ik ga proberen of ik nog ergens aan een gratis Eventide plug-in kan komen en dan hoop ik dat de prijs bij een volgende sale / Black Friday nog wat lager geworden is.
 
Ik gebruik echt alles van Anthology XI. Het is een eerste klas bundle en alle effecten zijn super bruikbaar. De omnipressor ( compressor ) is wat heftig, beetje aan de opgefokte kant. Alle andere plugins zijn zowel als klassieke effecten maar ook uiterst experimenteel te gebruiken.
Eigenlijk wilde ik ook altijd al Eventide effecten hebben maar inderdaad was het duur spul, zeker de hardware.
Een paar jaar geleden was de channel strip gratis en alleen die gereedschapskist was al een verademing. Daarna plugins gekocht als ze net uit waren voor een gereduceerde prijs en nu voor €0,89 een upgrade naar XI. Meer dan een aanrader. Dat de GUI oubollig zou zijn vind ik een beetje vreemd, het zijn gewoon replica’s van de originele hardware en in de tijd dat Eventide begon zag het er nu eenmaal zo uit. Looks do not matter. Mijn minimoog heeft ook een oubollig uiterlijk maar ik doe het ( ... ) er graag mee. Beter een “lelijke” plugin met waanzinnige mogelijkheden dan een gelikte kerstboom waar bagger uit komt.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top