Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Beaudet heeft deze muziek een listig intrige van de oordoppen-industrie genoemd.De ""moderne"" sinterklaasmuziek in de super doet me ook naar oordopjes grijpen, om escalatie te voorkomen..
Da's ook ""content"" waar ik m'n oren voor sluitJa, Beaudet heeft deze muziek een listig intrige van de oordoppen-industrie genoemd.
Tja, dat is groter dan alleen muziek beleving.Waarom mensen attenderen op dingen die je stom vindt?
Als het niet over ethische en morele kwesties gaan die er voor zorgen dat mensen verdeeld raken niet.Is zwijgen niet medeverantwoordelijk worden?
Tja ik weet niet, ik vind het toch wat te makkelijk gaan hoe men wegkomt met het schaamteloos kopiëren van ideeën van anderen, zonder enig historisch besef en zich dan ook nog een creatieve geest noemen/voelen. Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".Als het niet over ethische en morele kwesties gaan die er voor zorgen dat mensen verdeeld raken niet.
Coveren op zich is niks mee lijkt me.Tja ik weet niet, ik vind het toch wat te makkelijk gaan hoe men wegkomt met het schaamteloos kopiëren van ideeën van anderen, zonder enig historisch besef en zich dan ook nog een creatieve geest noemen/voelen. Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".
Of ik daarover moet zwijgen? Ik weet het niet.
Het is niet alleen in de elektronische muziek, natuurlijk, in de "rock en aanverwanten" is het al veel langer zo, en zo mogelijk nog erger.
Neem de muziek keuzes van dat OT menneke Rick nog wat, doe zijn van een saaiheid, mein gott, wat een oppervlakkige stilstand. Vind ik, en ik wil daar wel op attenderen, eigenlijk.
Het benoemen van stommigheid; vroeger noemde men, als je eerlijk was, zichzelf een coverband, nu zou 90% van de producers zich coverproducent moeten noemen.
Alles komt toch ergens vandaag? Schaamteloos kopiëren kan niet nee, maar tegen inspiratie heb ik niet zoveel bezwaar. (Bijna) elk boek is al wel eens geschreven en elke film gemaakt. Oasis zei dat ze zich scheel spiekten bij The Beatles, maar het leverde wel geweldige nummers op. Ik speelde gisteren een liedje van Norah Jones mee op de piano, en dacht meteen: "Slim! Daar kan ik wat mee." Is het dan pikken of inspireren?Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".
Gelukkig bepaalt iedereen die grens voor zichzelf Daarom ook mijn opmerking. Je kunt zeggen dit is stom en dat is stom en dat is hemeltergend. Je kunt mensen ook attenderen op wat mooi, uniek en onderscheidend is. Dat is veel positiever. Er zijn heel veel dingen in de wereld die ik stom vind, maar daar tegen ageren kost me zoveel tijd en ik verander het toch niet. Daarom ben ik daar mee gestopt en dat voelt goedHet benoemen van stommigheid; vroeger noemde men, als je eerlijk was, zichzelf een coverband. Nu zou 90% van de producers zich coverproducent moeten noemen.
Ja ik deel je mening.Tja ik weet niet, ik vind het toch wat te makkelijk gaan hoe men wegkomt met het schaamteloos kopiëren van ideeën van anderen, zonder enig historisch besef en zich dan ook nog een creatieve geest noemen/voelen. Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".
Of ik daarover moet zwijgen? Ik weet het niet.
Het is niet alleen in de elektronische muziek, natuurlijk, in de "rock en aanverwanten" is het al veel langer zo, en zo mogelijk nog erger.
Neem de muziek keuzes van dat OT menneke Rick nog wat, doe zijn van een saaiheid, mein gott, wat een oppervlakkige stilstand. Vind ik, en ik wil daar wel op attenderen, eigenlijk.
Het benoemen van stommigheid; vroeger noemde men, als je eerlijk was, zichzelf een coverband, nu zou 90% van de producers zich coverproducent moeten noemen.
Het spreekwoord is ook "beter goed gejat dan slecht bedacht" en dat klopt ook wel.Alles komt toch ergens vandaag? Schaamteloos kopiëren kan niet nee, maar tegen inspiratie heb ik niet zoveel bezwaar. (Bijna) elk boek is al wel eens geschreven en elke film gemaakt. Oasis zei dat ze zich scheel spiekten bij The Beatles, maar het leverde wel geweldige nummers op. Ik speelde gisteren een liedje van Norah Jones mee op de piano, en dacht meteen: "Slim! Daar kan ik wat mee." Is het dan pikken of inspireren?
Als er wel iemand een kruistocht heeft gevoerd tegen 'het systeem' (in dit geval de gevestigde muziekindustrie), is het Taylor Swift wel. Zie haar strijd om de rechten van haar eerste 6 albums terug te krijgen. Daarnaast wordt ze gezien als feministisch icoon en heeft ook een aantal protestsongs op haar naam staan.
Ik zie bij zulke 'feministen' zoals Taylor Swift en anderen in de Lgbtqabcdefgetc. kringen, dat ze niet helemaal begrijpen wat feminisme inhoudt.Maar met 'Het systeem' heb ik het over de politieke machthebbers.
Het is propaganda omdat ze direct hun 'narrative' (verhaal agenda) ondersteund.
Gender roles, LBGTixyz+, feminism.
Misschien hebben ze haar overgehaald
Google maar eens Taylor Swift propaganda.
“Miss Americana” ....
Taylor is een spreekbuis van het apparaat
Heb niets gezegt over inhoudloos maar nep is het denk ik wel.
Zelf de mainstream media schrijft over "pop propaganda" ( de Times bv )
Ik wist dit niet maar het was voor mij vrij duidelijk toen ik haar voor het eerst hoorde bij een tinydesk concert daarin verteld ze over haar feminism song hoe die tot stand kwam en hoe erg ze er voor voelt. Een en al nep.
Protest songs: Nina Simone, Bob Marley, Bob Dylan die maakte protest songs.
Ah ja, aluhoedjes tijd.
- Velasco-Pufleau, Luis “Chansons humanitaires, dépolitisation des conflits et moralisation des relations internationales à la fin de la Guerre froide“, Relations Internationales, n° 156 (2013), pp. 109-123; “Reflections on Music and Propaganda“, Contemporary Aesthetics, vol. 12 (2014). Reflections on Music and Propaganda []
- Velasco-Pufleau, Luis, “Betrachtungen zu musik und Propaganda“, in After the fact. Propaganda in the 21st Century, Matthias Mühling and Stephanie Weber (eds.), Munich, Lenbachhaus, 2017, pp. 409-449. See also Velasco-Pufleau, Luis, “Critical Reflections on Music and Humanitarian Narratives“, Arts & International Affairs, 2018, vol. 3, n° 2, pp. 25-32. DOI: Critical Reflections on Music and Humanitarian Narratives []
- Jacques Ellul, Propaganda. The Formation of Men’s Attitudes (New York: Vintage, 1973 [1965]), p. 61. []
- “We are the world”: Music and propaganda in democracy
- The American Way of Propaganda: Lessons from the Founding Fathers (2006) http://www.iwp.edu/docLib/20060207_AmericanWayofPropaganda2.4.pdf
- Other sources cite 225 billion dollars as the actual figure (Bénédicte Rey, “Band Aid, une vague de solidarité inégalée qui a servi d’‘impulsion,’” AFP Infos Mondiales, November 26, 2009). While the exact sum of money raised is unverifiable, the Band Aid Charitable Trust gives the figure of 144 million for the period 1985-1991 (http://www.live8live.com/docs/bat-withlovefrombandaid .pdf, consulted 20 August 2013). Additional information concerning the division of the funds raised through the sale of Band Aid and Band Aid 20 DVDs and CDs is available on the BBC website. (BBC NEWS | Entertainment | Q&A: Where Band Aid money goes, consulted 20 February 2014.
- http://www.usaforafrica.org/We_Are_the_World/introduction.html, consulted 20 February 2014.
Music and political warfare - Wikipedia
en.wikipedia.org- “Statuts association ‘Chanteurs sans frontières’ (Article 2. Objet),” Sous-Préfecture de Boulogne-Billancourt, 12 juin 1985
- La chanson pour l’Éthiopie was the second most sold hit of the 1980s in France, just behind La danse des canards (“Le top France des 80’s,” Le Parisien, 11 January 2012).
- For an analysis of the main musical, visual, and discursive characteristics of humanitarian songs, see Luis Velasco Pufleau, “Chansons humanitaires, dépolitisation des conflits et moralisation des relations internationales à la fin de la Guerre froide,” Relations Internationales, 156 (2013), p. 109-123.
- For an example see: http://www.unicef.fr/contenu/actual...lisation-pour-la-corne-de-lafrique-2011-11-02, consulted 20 February 2014.
- See http://www.theguardian.com/music/20...-million-pounds-within-minutes-x-factor-debut
Heb je daar een link van?Ik zag laatst een interview met Germaine Greer en dat was voor mij een zeer verhelderend gesprek over de populair moderne vermeende feministische beweging die volgens haar echt de verkeerde kant op trekt.
Ah, de "dOe jE eIgEn ONdeRzOek" kaart met als onderbouwing een zwetsblog (ik heb er een paar gelezen om een idee te krijgen bij de denkwereld van de persoon, die zich vooral in zijn onderbuik lijkt af te spelen) van iemand die als enige vindbare credential heeft dat hij een naam deelt met/aanneemt van een 50 jaar geleden overleden beroemde schrijver.Ja hoor lekker makkelijk, ga je eerst maar eens inlezen voordat je dat stelt.
Nee helaas geen link, was in een dagblad dat in de trein was achter gelaten. Maar zoek maar eens op YouTube naar haar. Misschien kun je daar haar mening volgen.Heb je daar een link van?
Daarom noem ik het ook propaganda.
Het is helemaal niet haar idee denk ik.
Het valt ook op dat ze ineens omslaat en volledig met een bepaalde wind mee blaast.
Zo opvallend dat zelf de mainstream media er over schrijft.
Weet verder niet of het puur marketing is of dat bepaalde topics op bestelling gaan.
Maar goed de basis regel in kritisch denken is toch altijd follow the narrative.