Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

De ""moderne"" sinterklaasmuziek in de super doet me ook naar oordopjes grijpen, om escalatie te voorkomen.. :r
 
Waarom mensen attenderen op dingen die je stom vindt? 🤔
Tja, dat is groter dan alleen muziek beleving.
Is zwijgen niet medeverantwoordelijk worden?
Wordt ongebreidelde naïeve positiviteit, eigenlijk niet altijd misbruikt? en lijdt het niet tot oppervlakkigheid?
 
Als het niet over ethische en morele kwesties gaan die er voor zorgen dat mensen verdeeld raken niet.
Tja ik weet niet, ik vind het toch wat te makkelijk gaan hoe men wegkomt met het schaamteloos kopiëren van ideeën van anderen, zonder enig historisch besef en zich dan ook nog een creatieve geest noemen/voelen. Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".
Of ik daarover moet zwijgen? Ik weet het niet.
Het is niet alleen in de elektronische muziek, natuurlijk, in de "rock en aanverwanten" is het al veel langer zo, en zo mogelijk nog erger.
Neem de muziek keuzes van dat OT menneke Rick nog wat, doe zijn van een saaiheid, mein gott, wat een oppervlakkige stilstand. Vind ik, en ik wil daar wel op attenderen, eigenlijk.
Het benoemen van stommigheid; vroeger noemde men, als je eerlijk was, zichzelf een coverband, nu zou 90% van de producers zich coverproducent moeten noemen.
 
Tja ik weet niet, ik vind het toch wat te makkelijk gaan hoe men wegkomt met het schaamteloos kopiëren van ideeën van anderen, zonder enig historisch besef en zich dan ook nog een creatieve geest noemen/voelen. Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".
Of ik daarover moet zwijgen? Ik weet het niet.
Het is niet alleen in de elektronische muziek, natuurlijk, in de "rock en aanverwanten" is het al veel langer zo, en zo mogelijk nog erger.
Neem de muziek keuzes van dat OT menneke Rick nog wat, doe zijn van een saaiheid, mein gott, wat een oppervlakkige stilstand. Vind ik, en ik wil daar wel op attenderen, eigenlijk.
Het benoemen van stommigheid; vroeger noemde men, als je eerlijk was, zichzelf een coverband, nu zou 90% van de producers zich coverproducent moeten noemen.
Coveren op zich is niks mee lijkt me.
Het eind resultaat is vaak niet beter dan het origineel (imho), maar als we daar niet doorheen gaan dan komen we ook die zeldzame juweeltjes niet tegen waar de cover stiekem toch beter is of in elk geval zo anders dat ze weer interresant worden.
Natuurlijk zeer subjectief, maar (rock)nummers als:

Disturbed - sound of silence
Nightwish - Walking in the air
Type 0 Negative - Cinnamon girl
Rhapsody of Fire - Power of thy sword
Halestorm - all i wanna do is make love to you

Ik had ze niet willen missen.
 
Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".
Alles komt toch ergens vandaag? Schaamteloos kopiëren kan niet nee, maar tegen inspiratie heb ik niet zoveel bezwaar. (Bijna) elk boek is al wel eens geschreven en elke film gemaakt. Oasis zei dat ze zich scheel spiekten bij The Beatles, maar het leverde wel geweldige nummers op. Ik speelde gisteren een liedje van Norah Jones mee op de piano, en dacht meteen: "Slim! Daar kan ik wat mee." Is het dan pikken of inspireren?

Het is denk ik maar precies hoe je erin zit. Zie je muziek als kunst, als een product of als iets er tussenin? Ik ben dol op muziek als kunst, maar verdraag een dikke hit op zijn tijd net zo goed.

Het benoemen van stommigheid; vroeger noemde men, als je eerlijk was, zichzelf een coverband. Nu zou 90% van de producers zich coverproducent moeten noemen.
Gelukkig bepaalt iedereen die grens voor zichzelf 😀 Daarom ook mijn opmerking. Je kunt zeggen dit is stom en dat is stom en dat is hemeltergend. Je kunt mensen ook attenderen op wat mooi, uniek en onderscheidend is. Dat is veel positiever. Er zijn heel veel dingen in de wereld die ik stom vind, maar daar tegen ageren kost me zoveel tijd en ik verander het toch niet. Daarom ben ik daar mee gestopt en dat voelt goed 😉
 
Laatst gewijzigd:
Tja ik weet niet, ik vind het toch wat te makkelijk gaan hoe men wegkomt met het schaamteloos kopiëren van ideeën van anderen, zonder enig historisch besef en zich dan ook nog een creatieve geest noemen/voelen. Het is gewoon niet fair naar de "Originelen".
Of ik daarover moet zwijgen? Ik weet het niet.
Het is niet alleen in de elektronische muziek, natuurlijk, in de "rock en aanverwanten" is het al veel langer zo, en zo mogelijk nog erger.
Neem de muziek keuzes van dat OT menneke Rick nog wat, doe zijn van een saaiheid, mein gott, wat een oppervlakkige stilstand. Vind ik, en ik wil daar wel op attenderen, eigenlijk.
Het benoemen van stommigheid; vroeger noemde men, als je eerlijk was, zichzelf een coverband, nu zou 90% van de producers zich coverproducent moeten noemen.
Ja ik deel je mening.
Maar goed ik doe het voor niemand en ergen over praten veranderd niets. Je persoonlijke acties wel.
De wereld is gewoon heeeel nep. Mensen die nummers natekenen, liegen over hun marathon prestaties etc.
Het zou mijn aan mij jeweetwel roesten.
Beter is het voor mij om me meer spiritueel te ontwikkelen en mijn creatieve gave uit te breiden.

Taylor Swift bv is gewoon propaganda dat gaat nog een stapje verder.
Net nog op nos.nl over hoe ze nu de Beatles en MJ uit de meeste s"hits" in de top10 heeft.
Wanneer is er iemand voor het laatst heel groot geworden die tegen het systeem in gaat?
 
Als er wel iemand een kruistocht heeft gevoerd tegen 'het systeem' (in dit geval de gevestigde muziekindustrie), is het Taylor Swift wel. Zie haar strijd om de rechten van haar eerste 6 albums terug te krijgen. Daarnaast wordt ze gezien als feministisch icoon en heeft ook een aantal protestsongs op haar naam staan.

Ik bedoel, ik ben ook geen fan verder, maar een gansje zonder inhoud is het zeker niet.
 
Laatst gewijzigd:
Alles komt toch ergens vandaag? Schaamteloos kopiëren kan niet nee, maar tegen inspiratie heb ik niet zoveel bezwaar. (Bijna) elk boek is al wel eens geschreven en elke film gemaakt. Oasis zei dat ze zich scheel spiekten bij The Beatles, maar het leverde wel geweldige nummers op. Ik speelde gisteren een liedje van Norah Jones mee op de piano, en dacht meteen: "Slim! Daar kan ik wat mee." Is het dan pikken of inspireren?
Het spreekwoord is ook "beter goed gejat dan slecht bedacht" en dat klopt ook wel.
De grens tussen namaak en origineel is soms moeilijk aan te geven, bijna iedereen is wel door anderen beïnvloedt maar nu muziek maken zo makkelijk is geworden en je geen instrument beheersing nodig hebt is het voor velen die echt niets interessants of origineels bij te dragen hebben heel makkelijk om zich in de kijker te manouvreren, leuke clip erbij van vette auto's of een zwembad met lekkere wijven op de rand en wat gouden kettingen om je nek en met een beetje geluk wordt je via social media al gauw flink bekeken en ben je goed voor miljoenen views.
Maar als ik dan luister wat zo'n artiest eigenlijk brengt, of waar ie me mee verrast dan valt het toch vaak tegen, beetje van die slappe beats of samples gepikt van bekende tracks en hup weer een hitje en veel gasten lopen er achteraan omdat ze een beetje geilen op het image van die artiest maar muzikaal stelt het bitter weinig voor.

Misschien heeft het ook te maken met het gegeven dat ik in een andere tijd jong was en ik naar Zappa, PF, Beatles, Steely Dan, Marvin Gaye en zo zat te luisteren en hier op het forum zitten we ook als muziekliefhebbers onder elkaar en niet de dwarsdoorsnede van Nederland.
Meestal is het ook zo dat diegene die echt creatief en grensverleggend bezig is door de meute niet wordt opgepikt en dat zijn vaak de "musician musicians" oftewel; alleen voor de kenners en liefhebbers want de meesten kunnen het niet volgen en snappen niet waar zo iemand mee bezig is.
Wie heeft er nou gehoord van bijv Lenny Breau die de eerste was die een zevensnarige gitaar liet bouwen terwijl mensen als George Benson, Chet Atkins en Tommy Emmanuel hem als het grootste talent op gitaar van de afgelopen 60 jaar zien, als je populair wil zijn en verkopen kan je maar beter niet te moeilijk en origineel doen denk ik.
En dan heb je een categorie die op het snijvlak van creativiteit/vakmanschap en populariteit zich bewegen maar dat is maar weinigen gegeven natuurlijk, iedereen kent de voorbeelden van de afgelopen pakweg 70 jaar, namen laat ik achterwege want iedereen kent ze.
@Nap zal weer weer zeggen dat alles vroeger beter was met een beetje sarcasme en misschien heeft ie wel gelijk maar ik wordt tegenwoordig minder verrast door grensverleggende artiesten dan vroeger, de nieuwe Zappa ben ik nog niet tegengekomen in ieder geval.
 
Als er wel iemand een kruistocht heeft gevoerd tegen 'het systeem' (in dit geval de gevestigde muziekindustrie), is het Taylor Swift wel. Zie haar strijd om de rechten van haar eerste 6 albums terug te krijgen. Daarnaast wordt ze gezien als feministisch icoon en heeft ook een aantal protestsongs op haar naam staan.

Maar met 'Het systeem' heb ik het over de politieke machthebbers.
Het is propaganda omdat ze direct hun 'narrative' (verhaal agenda) ondersteund.
Gender roles, LBGTixyz+, feminism.

Misschien hebben ze haar overgehaald

Google maar eens Taylor Swift propaganda.
“Miss Americana” ....
Taylor is een spreekbuis van het apparaat 8~

Heb niets gezegt over inhoudloos maar nep is het denk ik wel.
Zelf de mainstream media schrijft over "pop propaganda" ( de Times bv )
Ik wist dit niet maar het was voor mij vrij duidelijk toen ik haar voor het eerst hoorde bij een tinydesk concert daarin verteld ze over haar feminism song hoe die tot stand kwam en hoe erg ze er voor voelt. Een en al nep.

Protest songs: Nina Simone, Bob Marley, Bob Dylan die maakte protest songs.
 
Ah ja, aluhoedjes tijd.

Mooi moment om deze zeverdraad die inmiddels toch aardig cyclisch aan het worden is met herhaling van zetten eens te verlaten.
 
Maar met 'Het systeem' heb ik het over de politieke machthebbers.
Het is propaganda omdat ze direct hun 'narrative' (verhaal agenda) ondersteund.
Gender roles, LBGTixyz+, feminism.

Misschien hebben ze haar overgehaald

Google maar eens Taylor Swift propaganda.
“Miss Americana” ....
Taylor is een spreekbuis van het apparaat 8~

Heb niets gezegt over inhoudloos maar nep is het denk ik wel.
Zelf de mainstream media schrijft over "pop propaganda" ( de Times bv )
Ik wist dit niet maar het was voor mij vrij duidelijk toen ik haar voor het eerst hoorde bij een tinydesk concert daarin verteld ze over haar feminism song hoe die tot stand kwam en hoe erg ze er voor voelt. Een en al nep.

Protest songs: Nina Simone, Bob Marley, Bob Dylan die maakte protest songs.
Ik zie bij zulke 'feministen' zoals Taylor Swift en anderen in de Lgbtqabcdefgetc. kringen, dat ze niet helemaal begrijpen wat feminisme inhoudt.
Zie vooral hoe de originele oudere feministische garde hen bekritiseerd, vanwege hun verAmerikaniseerde kromme ideologieën.
Ik zag laatst een interview met Germaine Greer en dat was voor mij een zeer verhelderend gesprek over de populair moderne vermeende feministische beweging die volgens haar echt de verkeerde kant op trekt.
 
Ah ja, aluhoedjes tijd.

Ja hoor lekker makkelijk, ga je eerst maar eens inlezen voordat je dat stelt.

Ooit maakte Taylor Swift leuke plaatjes maar de laaste jaren gaat ze met 'de wereldwijde politieke trends' mee.
Muziek is een heel effectief propaganda middel en daar is heel veel over geschreven.
Voor degene die geintreseerd zijn want nap is toch al weg.

Over Taylor

Ik ben geloof ik de eerste die deze dimensie aansnij en 1 van de reden waarom pop dus eenheids worst is.
Dat is dat mensen die een bepaalde 'narrative' volgen meer ondersteund worden.
Om diezelfde reden zijn Hollywood film vaak saai.
Niets met Aluhoedjes te maken maar dat is hoe cultuur werkt.

Dit interesseerd mij enorm omdat het gebied consciousness en human nature onderstreept.
Wist je bv dat mensen die niet kunnen praten soms dan wel kunnen zingen?
Ideologie heeft verschillende talen en systemen van expressie (fotografie, schilderen, muziek, spraak, architectuur, literatuur enzovoort)
Muziek werkt heel efffectief op je onderbewust zijn vooral omdat het dus ook zo onschuldig lijkt.
En pop muziek is dus een prima gelegenheid om de jeugd te 'onderwijzen'

  1. Velasco-Pufleau, Luis “Chansons humanitaires, dépolitisation des conflits et moralisation des relations internationales à la fin de la Guerre froide“, Relations Internationales, n° 156 (2013), pp. 109-123; “Reflections on Music and Propaganda“, Contemporary Aesthetics, vol. 12 (2014). Reflections on Music and Propaganda []
  2. Velasco-Pufleau, Luis, “Betrachtungen zu musik und Propaganda“, in After the fact. Propaganda in the 21st Century, Matthias Mühling and Stephanie Weber (eds.), Munich, Lenbachhaus, 2017, pp. 409-449. See also Velasco-Pufleau, Luis, “Critical Reflections on Music and Humanitarian Narratives“, Arts & International Affairs, 2018, vol. 3, n° 2, pp. 25-32. DOI: Critical Reflections on Music and Humanitarian Narratives []
  3. Jacques Ellul, Propaganda. The Formation of Men’s Attitudes (New York: Vintage, 1973 [1965]), p. 61. []
  4. “We are the world”: Music and propaganda in democracy
  5. The American Way of Propaganda: Lessons from the Founding Fathers (2006) http://www.iwp.edu/docLib/20060207_AmericanWayofPropaganda2.4.pdf
  6. Other sources cite 225 billion dollars as the actual figure (Bénédicte Rey, “Band Aid, une vague de solidarité inégalée qui a servi d’‘impulsion,’” AFP Infos Mondiales, November 26, 2009). While the exact sum of money raised is unverifiable, the Band Aid Charitable Trust gives the figure of 144 million for the period 1985-1991 (http://www.live8live.com/docs/bat-withlovefrombandaid .pdf, consulted 20 August 2013). Additional information concerning the division of the funds raised through the sale of Band Aid and Band Aid 20 DVDs and CDs is available on the BBC website. (BBC NEWS | Entertainment | Q&A: Where Band Aid money goes, consulted 20 February 2014.
  7. http://www.usaforafrica.org/We_Are_the_World/introduction.html, consulted 20 February 2014.

  8. “Statuts association ‘Chanteurs sans frontières’ (Article 2. Objet),” Sous-Préfecture de Boulogne-Billancourt, 12 juin 1985
  9. La chanson pour l’Éthiopie was the second most sold hit of the 1980s in France, just behind La danse des canards (“Le top France des 80’s,” Le Parisien, 11 January 2012).
  10. For an analysis of the main musical, visual, and discursive characteristics of humanitarian songs, see Luis Velasco Pufleau, “Chansons humanitaires, dépolitisation des conflits et moralisation des relations internationales à la fin de la Guerre froide,” Relations Internationales, 156 (2013), p. 109-123.
  11. For an example see: http://www.unicef.fr/contenu/actual...lisation-pour-la-corne-de-lafrique-2011-11-02, consulted 20 February 2014.
  12. See http://www.theguardian.com/music/20...-million-pounds-within-minutes-x-factor-debut
 
Ik zag laatst een interview met Germaine Greer en dat was voor mij een zeer verhelderend gesprek over de populair moderne vermeende feministische beweging die volgens haar echt de verkeerde kant op trekt.
Heb je daar een link van?

Daarom noem ik het ook propaganda.
Het is helemaal niet haar idee denk ik.
Het valt ook op dat ze ineens omslaat en volledig met een bepaalde wind mee blaast.
Zo opvallend dat zelf de mainstream media er over schrijft.
Weet verder niet of het puur marketing is of dat bepaalde topics op bestelling gaan.
Maar goed de basis regel in kritisch denken is toch altijd follow the narrative.
 
Ja hoor lekker makkelijk, ga je eerst maar eens inlezen voordat je dat stelt.
Ah, de "dOe jE eIgEn ONdeRzOek" kaart met als onderbouwing een zwetsblog (ik heb er een paar gelezen om een idee te krijgen bij de denkwereld van de persoon, die zich vooral in zijn onderbuik lijkt af te spelen) van iemand die als enige vindbare credential heeft dat hij een naam deelt met/aanneemt van een 50 jaar geleden overleden beroemde schrijver.

Verder is mijn ervaring dat bijna iedereen die zonder ironie het woord "narratief" gebruikt en amper een werkwoord kan vervoegen zijn informatie voornamelijk haalt uit de internetriolen van cryptobloggers, incel trollen, alt-right complotstokers en Russische propaganda. Meestal geen discussies op niveau, vandaar ook dat ik het wel gezien had hier... Maar dan moet je me niet quoten natuurlijk want dan krijg ik een notificatie 🤓

Daarom kunnen we hier ook beter over synths praten eigenlijk
 
Heb je daar een link van?

Daarom noem ik het ook propaganda.
Het is helemaal niet haar idee denk ik.
Het valt ook op dat ze ineens omslaat en volledig met een bepaalde wind mee blaast.
Zo opvallend dat zelf de mainstream media er over schrijft.
Weet verder niet of het puur marketing is of dat bepaalde topics op bestelling gaan.
Maar goed de basis regel in kritisch denken is toch altijd follow the narrative.
Nee helaas geen link, was in een dagblad dat in de trein was achter gelaten. Maar zoek maar eens op YouTube naar haar. Misschien kun je daar haar mening volgen.
Ik ben het niet helemaal eens betreffende jouw kijk opdat zulke artiesten gebruikt worden voor politieke doeleinden. Althans niet in Extrema. Muzikale propaganda is trouwens niet iets alleen van deze tijd hoor. Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik kan om zulke zaken alleen maar lachen. Het boeit me niet zo. Ik luister lekker waar ik naar luister en vermaak me daarbij prima.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top