De synthforum analoge computer (modular)!

Die patch kabels kun je er gerust uit trekken, want dat is toch voor iedere simulatie weer anders. Dan kunnen we zien wat er op de panelen vermeld staat. Voor een analoge computer zijn dat de typische symbooltjes voor integrators, summers, etc. En ook van belang zijn bedrijfsnamen en artikel codes. Zo kun je achterhalen waar die paneeltjes bij horen. Begrijp ik het goed dat je de analoge computer er zelf oorspronkelijk ook bij gekregen hebt, maar dat die inmiddels grotendeels gedemonteerd is?
 
Nou hij was al gedemonteerd voordat ik die kreeg. Een zak met patch kabels met aan weerskanten banaan stekers en draad lengte +/- 30cm. was erbij.
Allumium lijst om de perfoplaat. Die haalde ik er af. Er was geen enkel electrisch werkend onderdeel anders had ik alles wel intakt gelaten.
 
Van deze panelen heb ik er ook een boel gekregen. Al zitten er geen microproccesors op.
Die kwamen uit een rek.
Dat zijn IC`s uit de 7400 serie voornamelijk. Maar niet echt zeldzame.
Wel de meest bekende zoals de 7400 zelf is er ook bij.
Er zijn er die ik los gesoldeerd (ophet gas) ze zijn nog allemaal goed.

Bekijk bijlage 3838200
Bedoel je letterlijk die prints? Want als dat echte Apple 1 pcb's zijn, geen clones, ben je rijk.
 
`K zal er wel een keer een gek fake nummer mee maken met video. Net als een soort playback wat ook niet echt is.
Zo denk ik niet dat ik daar fans mee maak. Jammer.
Maar het zou best kunnen door wat aandacht te maken dat er door de meerder mensen die dan kijken eentje bij is die iets herkent van vroeger.
Muziek is toch ook vaak show. Dan zijn er ook die dat niet eens in de gaten hebben.
 
Er moet op die PCB's met de 7400s "apple computer" staan en mogelijk 1976 of iets van die strekking. In dat geval bel je best een veilinghuis en een private banker (of je geeft ze aan mij als dat niet je ding is :P) . En stop je met ze boven het gasvuur te houden. :stupidals er niet Apple op staat, is het iets anders en veeeel minder waard.
 
Bedoel je letterlijk die prints? Want als dat echte Apple 1 pcb's zijn, geen clones, ben je rijk.
Als dat zou kunnen. Ik heb een Apple ][ zelf gekocht in Nederland Romca? met een serie nummer net iets boven de 3000.
Destijds is op de HCC (Hobycomputerclub) vastgesteld dat dat het laagste nummer was bekend in Nederland.
Ze wilden me metteen HCC voorzitter maken.
En steve Jops blufte dat hij al zoveel meer computers had verkocht. Om er daarom nog meer van te verkopen.
De gemeente waar ik woon wilde dat ik die spullen weg zou gooien omdat ze het maar rommel vonden.
Uiteraard ben ik niet gek.
Ik heb de gemeentelijke controlle stiekum gefilmt.
Ach en verder ben ik niet echt sensatie schuw.
Maar het maakt me wel kwetsbaar à la Willem Engel en dat soort types.
Maar wat kan me het ook schelen. Ik deed toch niets verkeerd?
Vanavond maak ik een foto van dat Apple bord dat ik hier wel heb, beloofd.
Maar nu ga ik nog even van de laatst zonnestralen genieten.
 
Als dat zou kunnen. Ik heb een Apple ][ zelf gekocht in Nederland Romca? met een serie nummer net iets boven de 3000.
Destijds is op de HCC (Hobycomputerclub) vastgesteld dat dat het laagste nummer was bekend in Nederland.
Ze wilden me metteen HCC voorzitter maken.
En steve Jops blufte dat hij al zoveel meer computers had verkocht. Om er daarom nog meer van te verkopen.
De gemeente waar ik woon wilde dat ik die spullen weg zou gooien omdat ze het maar rommel vonden.
Uiteraard ben ik niet gek.
Ik heb de gemeentelijke controlle stiekum gefilmt.
Ach en verder ben ik niet echt sensatie schuw.
Maar het maakt me wel kwetsbaar à la Willem Engel en dat soort types.
Maar wat kan me het ook schelen. Ik deed toch niets verkeerd?
Vanavond maak ik een foto van dat Apple bord dat ik hier wel heb, beloofd.
Maar nu ga ik nog even van de laatst zonnestralen genieten.
Als je werkelijk 1 of meerdere Apple 1 boards hebt, kan je voorzitter van de HCC club én de Rotary Club worden. 🙂
 
Van de eigenaardige printplaten heb ik een foto gemaakt.
Het zou kunnen dat iemand ze herkent
`K weet niet of de foto`s te veel Mb`s hebben? anders verklein ik ze wel.
`Van dien Appel komt nog wel.`
De IC`s zijn na vijftig jaar nog bruikbaar goed want ik teste er een stuk of wat.

Die zwarte pitjes met dat wit er om heen zijn transistoren met een wit - hoog aftstandhoudertje.

IMG_1509.JPG
 
Lijkt me grotendeels 70s spul. Op die Bosch PCB staat "discriminator".

HEb je enige context voor deze printplaten of is het een samenraapsel?

Het lijkt wel een mooie bron aan onderdelen, zo te zien toch ook wat microprocessoren erop. Oude Intels of Z80 ofzo? Of zijn die witte jongens EPROMs...
 
Lijkt me grotendeels 70s spul. Op die Bosch PCB staat "discriminator".

HEb je enige context voor deze printplaten of is het een samenraapsel?

Het lijkt wel een mooie bron aan onderdelen, zo te zien toch ook wat microprocessoren erop. Oude Intels of Z80 ofzo? Of zijn die witte jongens EPROMs...
Dat leek me ook 70s spul.
Er zitten nog een paar computer printplaten bij die ik bewaard heb voor de 90graden hoek conectors.
Die witten lijken me ook Eproms maar ik heb nog niet gekeken of er een glaasje voor zit voor een uitwisser UV lamp.
 
Waarom bemoeit de gemeente zich met jouw printplaten? Of heb je een complete uitdragerij aan elektronische wrakken in je voortuin staan?
 
Bij mij is die boog al geknapt nadat van de analoge computer enkel de patch panels met snoertjes bleken te resteren. Ben nu langzaam aan het herstellen... ;)
 
Waarom bemoeit de gemeente zich met jouw printplaten? Of heb je een complete uitdragerij aan elektronische wrakken in je voortuin staan?

Doordat ik eerder brand had gehad had men mij aan een strenge observatie onderworpen.
De elektrische installatie was afgekeurd. Een BOA en een `bouwkeurder` (vrouw+man) kwamen om de paar weken kijken .
Kijken naar de vorderingen want anders zou een onbewoonbaar verklaring volgen.
Uiteindelijk is alles goed gekomen.
Het stond ook tamelijk vol binnen hoewel ik de vloer toen al helemaal vrij had om die op z`n tijd schoon te maken met water.
De vloeren heb ik vrij gemaakt en geverfd zodat alles er weer netjes uit zag.
Een beetje `kermen` om privecie hielp ook wel.
Bij mij is die boog al geknapt nadat van de analoge computer enkel de patch panels met snoertjes bleken te resteren. Ben nu langzaam aan het herstellen... ;)
Dat klopt maar de duidelijke foto`s volgen nog.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top