Suggestie stereo reverb pedaal

monkey

https://www.instagram.com/thenightservicecommute/
Lid sinds
20 december 2014
Berichten
224
Locatie
space
Hallo allemaal,
ik op zoek naar en stereo reverb pedaal. Wat me tot nu toe interessant lijkt zijn de Empress reverb en de Strymon big sky.
Vraag me af of iemand hier nog een suggestie heeft voor een stereo reverb die goed klinkt en meerdere reverb types heeft.

Ik hoor het graag.
 
Ik heb pas een Big Sky gekocht, ben er wel erg tevreden mee.

Neunaber Immerse MK2 is ook een goed pedaal, maar ik heb hem zelf niet in mijn bezit.
 
+1 voor de Big Sky, geweldige reverb.

Minder, maar toch ook mooi (en voor minder dan 1/3 van de prijs): de TC Electronic Hall of Fame 2
 
ik heb de eventide space en ik denk dat ik beter een big sky had gekozen... ik vind m nogal meuh... Gebruik m niet
 
Hier in de studio is al enkele jaren een Boss RV-6 in gebruik. Qua prijs/prestatie een zeer degelijke keuze, maar dat is met zo'n beetje alle Boss gitaarpedalen wel het geval. Deze heeft acht reverb modes (delay, shimmer, dynamic, room, hall, plate, spring, modulate) en is lekker compact. Ondertussen is hier ook nog een grote broer van gelanceerd, de Boss RV-500. Dat is een grotere variant met meer opties, inclusief stereo input en output. De algoritmes zitten trouwens ook verwerkt in de Boss GT-1000CORE (ook stereo input en output). Mijn tip is om je niet blind te staren op de zogenaamd "beste" reverb, maar eerder te spelen met meerdere soorten effecten en de volgorde daarvan. Grootse galmende wolken van geluid, kun je ook kneden met eerst een reverb en daarachter nog een stereo delay. Zo kan het scherpe randje er een beetje af en klinkt het veel grootser.

Delay >>> Reverb
Reverb >>> Delay









 
Ik gebruik zelf de Source Audio Collider.
Dan heb je '2 in 1' (reverb en delay) voor de prijs van 1.
Hij heeft iets wat ik heel fijn vind klinken en ik gebruik hem eigenlijk altijd als send FX op meerdere instrumenten tijdens m'n jams.
Vooral de analoge synths komen echt tot leven met de Collider.

Hier test ik hem met m'n Subsequent 37


En hier ook nog een keer.


De losse varianten van Source Audio (reverb en delay los) zijn uitgebreider, dus misschien koop ik die ooit nog een x apart, maar voor mij is dit eigenlijk al wel genoeg.
 
Ik kan natuurlijk zeggen dat je merk x en type y moet kopen, zodat ik dan voor mezelf die aanschaf “logisch“ kan verantwoorden. (Dit is namelijk hoe de psychologie van forums werkt). Maar dat heeft alleen voor mij zin.


Wat ik ga doen is een methode voorstellen (de psychologie daarvan is natuurlijk exact hetzelfde). Neem een aantal YouTube video’s op van reverbs, zorg dat de rms niveaus binnen 0,1dB zit en ga dan random luisteren. Je zal merken dat de verschillen niet zo groot zijn als de prijs doet vermoeden.
 
(Dit is namelijk hoe de psychologie van forums werkt).
Je eigen aankopen verdedigen :)
Ik kan mij wel discussies herinneren (op het www, niet specifiek hier) die daar aan voldeden.
Maar gelukkig ook genoeg adviezen van 'ik heb dit gekocht, maar het beviel mij niet' en hier (op dit forum) overheersen voor mij die tweede gelukkig.
Maar het is wel een ding wat bestaat idd. Zolang je er maar rekening mee houdt, op zich niet erg.
En inderdaad, er zijn veel meer wegen naar Rome en 'Rome' is voor iedereen ook weer wat anders.

Volgens mij heeft het opvolgen van tips wel enige zin. Al was het maar om wat gerichter tot 'een' selectie te komen.
Maar. Er zit wel degelijk verschil in de pedalen die ik heb geprobeerd. En mijn 'tip' vond ik het beste klinken.
Niet omdat ik die gekocht heb, want ik heb er meer gekocht (en teruggestuurd) en getest.
 
Big sky is sowieso goed, maar wel vaak gebruikt. Empress heeft iets meer mogelijkheden en klinkt ook goed.
De walrus audio r1 klinkt ook echt top en heeft ook wat ongebruikelijke features. Het eventide spul kan mij nooit bekoren op een of andere manier, maar je kan dat prima beoordelen adhv youtube filmpjes. Tc electronics is ook top idd, maar minder te tweaken. Die plethora x3 lijkt me dan wel weer leuk om meerdere fx te layeren.
 
Ik gebruik een digitech polara pedaal
Zit lexicon in , diverse galmen en genoeg mogelijkheden om aan te passen. Klinkt goed, zeer tevreden over
Ca 150€
 
Back
Top