Novation Impulse 61 MK I werkt niet als controller in Cubase 12

Post Rock

Ingeburgerd
Lid sinds
2 januari 2022
Berichten
51
Locatie
NL
Hi, wie kan mij helpen om mijn Novation Impulse 61 MK I als daw controller te gebruiken in Cubase 12? Ik zou daar heel erg blij mee zijn. Ik heb alles geprobeerd maar het lukt me niet. Eventueel via Anydesk of Teamviewer?
 
Ik heb een Impulse 49 en Cubase 12.
Waar gaat het mis?
Als je de instructies van Novation goed volgt moet het lukken.

Je hebt nodig:

1. De Novation USB Midi driver.

2. De Impulse HUI Firmware update. Het sysex bestand moet je installeren op je Impulse via het programma MIDI-OX. Wordt allemaal uitgelegd.

3. De Cubase instellingen zoals weergegeven in de link van Krautrock.


Bij mij werken de faders, behalve de masterfader.
Mute/solo knoppen en transport controls werken ook.
In HUI modus zijn de rotary encoders standaard aan de mixer toegewezen, standaard voor panning (de knoppen Plugin en MIDI zijn tegelijk ingeschakeld), maar dan kun je bijna niets meer met plugins. Door enkel MIDI aan te zetten in HUI modus worden de rotaries weer standaard midi CC controllers die je desgewenst kunt toewijzen via de Cubase 12 MIDI remote integration. Het snelste is om met Quick Controls te werken die je per plugin kunt instellen. De rotaries zijn bij mij dus Quick Control 1 t/m 8. Dit kun je zo instellen dat je enkel de plugin bedient van het actieve venster, anders gaat het door elkaar lopen.
Via MIDI remote integration kun je bijvoorbeeld ook de Drum pads gebruiken voor simpele Cubase taken zoals open/close mixer, edit instrument e.d. Persoonlijk vind ik dat erg handig want ik gebruik die pads anders toch niet.

Al met al kun je met je Impulse dus best veel in één doen: eenvoudige mixer bediening (faders/mute/solo), transport controls, meerdere plugins bedienen via de Cubase Quick Controls én simpele Cubase taken verrichten die je anders steeds met de muis/toetsenbord zou moeten doen.

Succes!
 
Laatst gewijzigd:
Kenneth: dank voor je reactie: sorry, maar wat is een pm?
Bahamut: dank voor je reaktie en je uitleg. Ga de stappen ondernemen en bericht je of het lukt.
 
Pffff... Dat duurde even maar het werkt nu. De basis instellingen die de Impulse 61 heeft zoals faders, pan en bedieningsknoppen ( start, stop, rec etc. zijn (voorlopig) voldoende voor mij. Het enige waar ik niet uit kom is hoe je naar de volgende 8 faders gaat. Ik gebruik Cubase 12 Pro. Als je 16 sporen gebruikt zou je toch van faders 1 t/m 8 naar faders 9 t/m 16 moeten kunnen gaan? Iemand een idee hoe je dat doet?
 
Heb het probleem opgelost met de mixer:

English
The faders will normally be assigned to Channels 1 to 8, plus Master, and this will be confirmed
by the labels below the faders. Higher-numbered channels and additional mixer features (such
as Send levels) can be found on additional pages. You can use the Bank buttons (Shift + MIDI,
Shift + Mixer by the faders) to scroll 'sideways' and select a further set of eight consecutive
channels.

weer een stapje verder...Yeah!
 
Back
Top