Welke drumcomputer geeft midi-noten uit ?

Ja, want vrijwel alle drumcomputers interpreteren midi-notes als triggers, niet als gates. Als je de lengte van de geluiden wil aanpassen, doe je dat in die bakken bij de eigenschappen van die geluiden zelf, niet met de lengte van de midi-noten. Tenzij het eigenlijk geen drumcomputer is, maar een sampler. Of een sequencer. Vandaar de vraag, en mijn suggestie.
En vandaar mijn vraag in eerste post : "Welke kunnen de lengte van die note-on en note-off afzonderlijk regelen ?"
 
Wel verwarrend als je titel van je thread: welke drumcomputer geeft midi noten uit? Is...

Note on en off geeft het begin en de stop van je noot weer, volgens mij niet de lengte van je sample...
 
Zijn er drumcomputers die hun (drumpattern) noten ook op de midi-uitgang weergeven (note-on en note-off) ?
Bij welke kunnen de noot waarden afzonderlijk geregeld worden ?
Welke kunnen de lengte van die note-on en note-off afzonderlijk regelen ?
Het zijn eenmalige pulsen met midi die allemaal even lang zijn met van te voren af te stellen eenmalige variabele lengte die dan gedurende het de triggering allemaal na afstelling even lang zijn.
Midi off (uit) ontbreekt dan.
 
Het zijn eenmalige pulsen met midi die allemaal even lang zijn met van te voren af te stellen eenmalige variabele lengte die dan gedurende het de triggering allemaal na afstelling even lang zijn.
Midi off (uit) ontbreekt dan.
???
Wat probeer je nu uit te leggen ?
Midi is midi.
Midi off is geen midi.
 
Elekton Model:Samples kan dit.. daar kan je note length van een step instellen....
Voor de interne sample engine heb je daarnaast sample length en decay..
 
Note Off
 
De nootlengte is te regelen op het midi `drumstel` (korter of langer) Bij het ontvangende gedeelte is te regelen of je de noot laat doorlopen tot het einde bij iedere sample individueel te regelen kan verschillend zijn. Of dat deze de uitgestuurde nootlengte moet volgen. Door het uitsturende apparaat gelijk van lengte. In mijn geval de Roland SPD-20 PRO Octapad digitale percussie-pad.
Ik zie dat dat zelfde ding nog splinternieuw verkocht wordt terwijl die van mij tweedehands een paar honderd gulden was zo lang geleden inclusief statief poot en zo lang geleden dat ik de prijs niet meer precies weet. Het moet wel een succes nummer zijn dan.

 
Back
Top