Welke drumcomputer geeft midi-noten uit ?

Ik vermoed de r5 en r8 van roland. Check die even online?
 
Volgens mij doen de meeste (roland) drumbakken met een midi out dat. Dus TR 505, TR 808 en TR 909 naar mijn idee...
 
Elektron en DSI drummachines ook lijkt me. Denk zo beetje alle moderne drumcomputers wel. Maar ook een hoop oude zoals hierboven al aangegeven.
 
Volgens mij doen de meeste (roland) drumbakken met een midi out dat. Dus TR 505, TR 808 en TR 909 naar mijn idee...
De TR-808 zeker niet, die geeft enkel trigger uit. De TR-707 kan wel Midi out geven.
 
Mijn TR-707 was de enige sequencer die ik had om m’n DX27S aan te sturen. Beetje gedoe maar wel reteleuk in 1987. Gelukkig kwam in 1988 de Atari met Pro 24.
 
Zijn er drumcomputers die hun (drumpattern) noten ook op de midi-uitgang weergeven (note-on en note-off) ?
Bij welke kunnen de noot waarden afzonderlijk geregeld worden ?
Welke kunnen de lengte van die note-on en note-off afzonderlijk regelen ?
Volgens mij alle drumcomputers waarin samples geplaatst kunnen worden omdat die gebruik maken van software en verder wat @dod563 al zegt; elke drumcomputer die midi in en out en/of usb heeft kan dit.
Hier een omgekeerd voorbeeld van hoe je mididrumsequenses vanuit de pc naar je drumcomputer brengt, omgekeerd zou dit dan ook moeten werken lijkt me, alleen ff uitvogelen welke nootwaarden op de pianoroll ervoor zorgen dat de juiste instrumenten op je drumcomputer reageren;

 
Korg ER, je kan de noot waarde van elk sound veranderen
Noot lengte was wel steeds klein( als ik die opnam in cubase )

Dt stuurt zijn midi tracks uit niet zijn audio tracks
En je zal al de miditracks dan wel op het zelfde midikanaal moeten zetten
 
Nou ben ik ook wel benieuwd wat je precies wilt. Wil je samples triggeren met de drumcomputer? En wil je ze dan lang of juist kort hebben? Je stelt dan op je sampler toch in of je notelength de lengte van je sample bepaalt of dat je de hele sample wilt laten afspelen door een korte trigger...
 
Die midinoten triggeren toch alleen je sound? Heeft toch niks te maken met de lengte van je noten? Zoals Dod zegt, dat doe je toch via je notelength cc. of "one shot" optie
 
Die midinoten triggeren toch alleen je sound? Heeft toch niks te maken met de lengte van je noten? Zoals Dod zegt, dat doe je toch via je notelength cc. of "one shot" optie
Ha, een nieuw midi commando : notelength cc ???
Waarschijnlijk iets van op die TR808 zekers ???

Probeer eens een note-of te gebruiken bij die (langere) samples ...
 
Notelength is voor synthdrum sounds, one shot voor samples en geen idee wat een TR808 is. Kom eens met een duidelijk voorbeeld ?
 
Is dat echt nog nodig ?

Ja, want vrijwel alle drumcomputers interpreteren midi-notes als triggers, niet als gates. Als je de lengte van de geluiden wil aanpassen, doe je dat in die bakken bij de eigenschappen van die geluiden zelf, niet met de lengte van de midi-noten. Tenzij het eigenlijk geen drumcomputer is, maar een sampler. Of een sequencer. Vandaar de vraag, en mijn suggestie.
 
Back
Top