jando - stormvloed [dubstep?]

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.069
Locatie
IJmuiden
Tussen het gejam met m'n hardware apparaten door, ben ik er toch weer voor gaan zitten om met m'n eveneens geliefde software wat nieuws in elkaar te flansen:



Wat zit er allemaal in? Vital, phaseplant, pigments, TAL drum sampler, een hele boel FX's en wat al niet meer! Eigen patches, reaper als DAW. Losjes geinspireerd op de wat oudere dubstep (of ga ik echt overboord en richting de latere 'bro step' in die bass overstuurde sectie, haha, wellicht, zeg het maar.)

Ik weet het nog niet helemaal :? Wat verse oren zijn welkom!
 
Laatst gewijzigd:
Hola ,

mooie track, maar misschien wat opbouwen vanaf het begin!

Groeten van andreos :)
 
Dank voor het luisteren!

Ja wat opbouw hier en daar zou ik nog aan kunnen werken. Denk zelf nog aan wat meer rust en twijfel nog over de over the top bas. Maar iig blij weer wat naar buiten te hebben gebracht 🤘
 
leuk nummertje hoor...:okdan:
Aparte opnamen: die squarewave bass knalt er wel uit.:P
Het klink wel wat losjes maar niet rommelig...

Goed gedaan...
yeh.png
 
Dead Can Dead, daar zou ik zelf niet snel aan hebben gedacht. Blijft boeiend hoe iedereen andere muzikale referentiekaders heeft, of iets waar iemand iets aan doet denken.

Ik zou mezelf er op muzikaal niveau in ieder geval niet mee vergelijken! Wel goed om weer eens op te zetten, soms verlies je artiesen uit het oog.
 
Je zet het water-thema mooi door zo :) Bijzondere track, op de goede manier!

Houdt inderdaad een beetje het midden tussen oldschool dubstep en latere brostep. Normaal gesproken vind ik dat laatste best wel ruk, daar had ik in deze track gelukkig geen last van (ook omdat je het nog ingetogen houdt... m'n gezicht is er nog niet afgesmolten..)

Tegelijkertijd houdt het óók een beetje het midden tussen luisterliedje en dansvloer-klapper. Misschien dat je daarom behoefte hebt aan verse oren...? De track lijkt althans niet (meer) van zichzelf een bepaalde richting uit te gaan... misschien is 'ie gewoon af.

Je zegt het effe niet te weten. Misschien omdat je stiekem toch graag één van de twee wil.. luisteren of dansen..? Twee versies maken zou dan kunnen.
 
Laatst gewijzigd:
Je zet het water-thema mooi door zo :) Bijzondere track, op de goede manier!

Houdt inderdaad een beetje het midden tussen oldschool dubstep en latere brostep. Normaal gesproken vind ik dat laatste best wel ruk, daar had ik in deze track gelukkig geen last van (ook omdat je het nog ingetogen houdt... m'n gezicht is er nog niet afgesmolten..)

Tegelijkertijd houdt het óók een beetje het midden tussen luisterliedje en dansvloer-klapper. Misschien dat je daarom behoefte hebt aan verse oren...? De track lijkt althans niet (meer) van zichzelf een bepaalde richting uit te gaan... misschien is 'ie gewoon af.

Je zegt het effe niet te weten. Misschien omdat je stiekem toch graag één van de twee wil.. luisteren of dansen..? Twee versies maken zou dan kunnen.
Dank voor het luisteren en meedenken! Heb de afgelopen dagen al wat dingen verbeterd waar ik over twijfelde (en telkens meteen het soundcloud bestand vervangen.) Hoor nu nog dat de bas soms minder goed gearticuleerd is, ik denk ook door LFO's in de bas patch die dan net niet goed uitkomen met de lengte van de noten...zou ik nog naar kunnen kijken. Net de kick toch wat zachter gezet.

Ja je hebt gelijk, het zit ergens tussen dansen en luisteren in maar dat vind ik zelf geen probleem. Had ook niet zozeer de intentie om één van de twee te maken, het is meer iets wat is ontstaan door te improviseren op een beat.

Ben zelf wel behoorlijk liefhebber van old skool dubstep en ook minder van de inderdaad gezichtssmeltende bro-step/moderne dubstep al hoor ik in moderne dubstep soms ook wel gave dingen. Vind bas patches maken tof dus begrijp op zich dat men ermee overboord gaat.

Een EP met storm en vloed? Ha, leuk idee. Wie weet. Zeevonk vond ik uiteindelijk toch te happy en liep hier en daar wat scheef en heb maar offline gehaald. In de tussentijd wel 'bunkerpad' gemaakt, ook op soundcloud. Klinkt niet als een zee thema maar het gaat over de bunkers hier in de duinen ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top