Xfer LFOTool audio in

ferbose

Stamgast
Lid sinds
5 Maart 2022
Berichten
367
Locatie
Gelderland
Beste forumleden!

Ik heb een vraagje over Xfer LFOTool op een audio-in spoor in FL Studio.

Ik heb mijn Behringer RD-9 op 8 audio sporen aangesloten om op deze manier de individuele tracks van effecten te voorzien en daarna te recorden. Hierbij gebruik ik op dit moment de interne sequencer van de Behringer.
In principe werkt dat prima alleen Xfer LFOTool werkt alleen als ik op de play button van FL Studio druk en anders niet.

Op deze screenshot probeer ik bijvoorbeeld de Ride met LFOTool te laten ducken:

RD9-LFOtool.PNG


Er zal vast een logische verklaring voor zijn en ik gok dat het te maken heeft met de maat/input waarop LFOtool moet ducken maar ik weet het niet zeker.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit alsnog kan doen zonder eerst de audio op te nemen of de FL studio sequencer te gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties, ik leer echt veel van jullie posts en antwoorden! :okdan:
 
Beetje stomme vergelijking misschien, maar wie weet helpt het... wat jij wil, is een persoon (de plugin) op de trein zetten (FLStudio), en vervolgens moet die persoon gaan bewegen, zónder dat de trein gaat rijden.

Wordt dus een lastige.

Plugins plug je ergens in, daarom heten ze zo. Waar je ze inplugt, da's de host (gastheer) en die voorziet de plugin van de nodige informatie - waaronder een clock, als die nodig is. Ik gok dat de LFOtool die clock nodig heeft om te kunnen werken. De sequencer van FLStudio ontwijken gaat dus niet lukken, in deze context.

Als je graag wilt kunnen jammen en tweaken, zonder van te voren opnames te maken, zou ik de RD-9 en FLStudio aan elkaar syncen, en dan de binnenkomende audio monitoren via FLStudio (dus via die LFOtool).
 
Als je graag wilt kunnen jammen en tweaken, zonder van te voren opnames te maken, zou ik de RD-9 en FLStudio aan elkaar syncen, en dan de binnenkomende audio monitoren via FLStudio (dus via die LFOtool).
Ik ga eens kijken hoe ik dat op kan zetten, dan kun je inderdaad gewoon jammen en tweaken inclusief LFOtool die van clock voorzien wordt. Thanks :okdan:
 
Back
Top