Vragen PCR 500 midi keyboard controller + fl studio 6

Embracement

Nieuwkomer
Lid sinds
14 augustus 2008
Berichten
5
Ik heb sinds kort een m-audio geluidskaart aangeschaft, met daarbij een PCR-500 Edirol midi keyboard controller. in de winkel hebben we alles in orde gemaakt etc etc. Hij is nu thuis aangesloten. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen, maar ik heb nog steeds een paar vragen waar ik niet uit kom, misschien dat jullie hier antwoord op weten.
Als software gebruik ik Fl studio 6 producers edition + vele plug ins zoals absynth, edirol orchestra, battery, garritan orchestra.

Ik wil graag met mijn keyboard het desgewenste geluid afspelen dat ik geselecteerd heb, in een piano roll. dus dat ik gewoon bij piano roll de geselecteerde plug in kan bespelen op het keyboard. nu werkt dat echter niet (ook niet bij het switchen van "lower"en "upper") en speelt hij alleen alle verschillende samples die bij de step sequencer onder elkaar staan af op een paar toetsen. (ook als ik alleen de plug in geselecteerd heb)

Ook had ik een vraagje hoe ik de drum pads kan gebruiken in fruity loops, ik gebruik ook battery 2 als plug in, misschien dat ik die verder kan gebruiken?

bedankt.
 
Software piraatjes worden niet geholpen op dit forum.
Deze informatie staat allemaal in de manual van FL die jij uiteraard niet bezit.
 
waarom zo negatief, ik ben geen software piraatje, ik heb alles origineel gekocht, fl studio 6 producers edition ook, kon het niet vinden in de manual, dat zeg ik toch ook in het bericht ?????

na wat expirimenteren ehb ik probleem 1 opgelost,
nu weet ik niet hoe ik m'n drum pattjes kan gebruiken in fl.
in de manual van battery staat alleen hoe ik deze kan gebruiken met speicaal drum pattjes apparaat. deze zijn gewoon ingevoegd op het keyboard
 
Gezien de hoeveelheid software die je bezit en de pre-basiskennis
die ontbreekt, kan ik er van uit gaan dat je daar geen 1000+ euro
aan hebt besteed.
 
ik denk dat je ergens je mididevice moet aangeven.

bv in=pcr500
out=absynth
en ff de juiste midikanalen toekennen.

Heb je dit gedaan?
 
ik denk dat je ergens je mididevice moet aangeven.

bv in=pcr500
out=absynth
en ff de juiste midikanalen toekennen.

Heb je dit gedaan?

nee in absynth werkt de keys niet, ook niet in battery, kan je uitleggen hoe ik deze midikanale moet toekennen?
 
mja dat staat wel in de manual, ik heb geen absynth en geen FLstudio.

Als je absynth eens stand alone opend dan zie je vast wel ergens mididevice ofzo staan. succes
 
ik zal even kijken nogmaals, heb al uren zitten fucken maar kan het niet vinden, zal manual maar nog een keer doorlezen

tnx anyway,
als iemand het weet, alle hulp is welkom:)
 
Software piraatjes worden niet geholpen op dit forum.
Deze informatie staat allemaal in de manual van FL die jij uiteraard niet bezit.

Ik ben ooit begonnen met fruity loops. Deze had ik uiteraard illegaal gedownload. Op 15 jaar en met vijf euro per week zakgeld kan je niet veel kopen hé!!!

Intussen heb ik veel hardware+software legaal gekocht omdat ik het me nu kan en wil permitteren.

Had nooit honderden euro's uitgegeven aan mijn hobby als mijn interesse in het begin niet GRATIS werd aangewakkert.

Dus foei hé koekebakker! Als jij van je ouders niet GRATIS een piano of gitaar of muzieklessen of turntables had gekregen, waar stond je dan nu?

Waar zou Photoshop of MS Office nu staan in de markt moesten mensen het niet gratis downloaden om er mee te leren werken, om dan in het bedrijfsleven de legale (ultraduur aangekochte) versie te gebruiken.

Gewoon even een oppinie.

Greetz
Yvez
 
Wat grappig, dit onderwerp wordt weer aangewakkert.
Ah ja, maar dan nog blijft het diefstal. Waarom kreeg je dan geen
FL studio van je ouders?
 
Wat grappig, dit onderwerp wordt weer aangewakkert.
Ah ja, maar dan nog blijft het diefstal. Waarom kreeg je dan geen
FL studio van je ouders?

Natuurlijk wordt dit aangewakkerd, je begint er zelf over. En ik vind het belachelijk om iemand zomaar ergens van te beschuldigen. Je hebt totaal geen bewijzen, je vermoed het alleen.

Daarnaast is meeste software die ik heb ook niet eerlijk gekocht, dat is gewoon niet te doen als je dit hobby-matig doet. En al helemaal als je er pas mee begint en totaal niet weet wat je ermee wilt. Zodra ik echt nummers uit ga brengen en er geld mee kan verdienen zou ik niet twijfelen om wat dingen aan te kopen. Maar om je te oriënteren en voor jezelf uit te zoeken welke programma's je het meeste liggen vind ik hier niks mis mee.

Ik denk zelfs dat fabrikanten van deze programma's hier over het algemeen baat bij hebben, want als jij thuis met een programma werkt en bij een studio komt te werken zul je toch graag je eigen programma willen gebruiken. En dat is uiteindelijk waar het meeste geld aan verdient wordt denk ik, aan studio's die omzet draaien en waar zo'n programma gewoon een investering is.

Maargoed dr zullen op dit forum al zat van deze discussies worden gevoerd dus laten we het hier verder lekker bij het onderwerp houden. :smeris:
 
Natuurlijk wordt dit aangewakkerd, je begint er zelf over.

Kijk maar eens naar de data wanneer er gepost is. vandaar mijn opmerking.
Ik heb hier al genoeg over gezegd. Een torrentje is snel opengetrokken, zeer
spijtig voor de ontwikkelaars die zich hard uitsloven.
 
Help gewoon liever die knul,
Audiosoftware is gewoon super overpriced.
De ontwikkelingskosten van een xbox360 game liggen
echt niet veel lager als die van audiosoftware
De afzetmarkt is ook echt niet 10x groter voor xbox games
maar ze kosten wel maar 40 a 70 euro!!!

Lang leven TRY BEFORE YOU BUY
of koop een echte synth (hardware)
dan heb je dat gezeik ook niet :P
 
Ah ja, maar dan nog blijft het diefstal. Waarom kreeg je dan geen
FL studio van je ouders?


Volgens mij is het ook een stukje boosheid van de mensen die de software legaal kopen. Dat anderen software gratis illegaal d/l terwijl zij er wel honderden euro's aan hebben besteed.. Dat zit ze niet lekker..


Nou gebruik ik hardware.. alles legaal :-)
 
Volgens mij is het ook een stukje boosheid van de mensen die de software legaal kopen. Dat anderen software gratis illegaal d/l terwijl zij er wel honderden euro's aan hebben besteed.. Dat zit ze niet lekker..

Je slaat hier de plank geheel mis.

Vertel mij eens waarom ik boos moet zijn omdat ik mijn software betaal terwijl
ik zonder problemen een torrentje binnen kan halen...
Dit is geen retorische vraag. ik wil een antwoord van je.

Of ben jij zo'n kortzichtige VMBO aap die niet snapt dat softwareontwikkelaars
geen mooie updates kunnen maken waneer ze geen loon krijgen door
tegenvallende verkoopcijfers. Geloof mij, ik verdien meer dan genoeg om al
mijn software met plezier dubbel en dwars te kunnen kopen. Ik kan me
voorstellen dat ongeschoolde imbicielen naar een torrent neigen, maar
dat wordt over het algemeen beschouwd als protelarische diefstal. Maar doe
vooral wat jij wilt ventje. het is immers niet verboden.

Minachtend,
 
Laatst gewijzigd:
Zeg koekebakker, dit is geen discussie meer hè. Je bent hier gewoon mensen ordinair aan het uitschelden. En dat is in mijn ogen niet echt een van de kenmerken van intelligentie.

Maargoed, ik kan het me daarnaast best voorstellen dat je boos bent. Als ik voor mijn hobby een duur pakket van pak-em-beet 600 euro heb gekocht dan zou 't me ook niet lekker zitten dat anderen daar niks voor betalen. Maar mijn woede dan zo overduidelijk te laten te laten kennen als jij hier doet zou niet mijn keuze zijn.

Vergeet ook niet het feit dat veel mensen de bewuste software in de eerste plaats nooit zouden kopen - en er dus geen sprake is van verlies van inkomsten, slechts een toename van gebruikers die anders nooit dat pakket zouden gebruiken. Ik zou bijvoorbeeld vrolijk bij een betaalbaar pakket zoals renoise blijven - die ik overigens legaal heb gekocht.
 
Of ben jij zo'n kortzichtige VMBO aap

Hihi... je wordt boos hé? Het zit je echt niet lekker :-)

En ik ben geen 'VMBO aap', verre van..
Ook ben ik geen 'ventje' , je inschattingsvermogen is belabberd hoor..

'Vertel mij eens waarom ik boos moet zijn....'
Nou het antwoord heb ik je dus al gegeven..

Maar het valt me op dat sommigen (waaronder jij) hier elke 'verdachte' vraag beantwoorden met een 'software politiepet' op. Een vraag van iemand als 'hallo ik ben 15 jaar en ik heb een vraag over mijn Nuendo' is in hun ogen gelijk verdacht en wordt gelijk beantwoord met een opgeheven vingertje.
Je kan er ook gewoon voor kiezen om niet te reageren weet je..

Hierbij laat ik het maar Koekebakker.. voordat je nog meer overstuur raakt. Blijkbaar had ik het precies bij het rechte eind want je zit briesend achter je PC'tje :-)
 
mja, die kruistocht ga je toch niet winnen koekenbakker.
Mensen stelen nou eenmaal en niet alleen software ;)
 
Back
Top