Vragen PCR 500 midi keyboard controller + fl studio 6

aha, je hebt niet gelezen dat ik mijn software met plezier koop pompom :)
Volgende keer beter lezen voordat je kant en klare onzin plaatst ajb. Wedrom
sla je de plank mis door te vertellen dat ik geirriteerd ben omdat ik voor mijn
software betaal. Egoïstische kortzichtige cheap-ass leechers die ongegeneerd
verkondigen dat ze lieve schattige minibedrijfjes als image-line stuk maken zijn
de reden van mijn aangezette statement.

Bovendien gaat het argument :"Ik zou het nooit kopen dus kan ik het wel
downloaden" niet op. Doe je dat ook met auto's (een proefrit maken van 2 jaar?)
Gelieve niet aan te komen met kopieerbaarheid, want ontwikkelingskosten,
arbeid en overige productiekosten zijn ook niet kopieerbaar.
 
Laatst gewijzigd:
mja, die kruistocht ga je toch niet winnen koekenbakker.
Mensen stelen nou eenmaal en niet alleen software ;)

Ik weet het, maar soms kan het geen kwaad een beetje tegengas te geven.
Dankzij de graaiers ligt de wereldeconomie nu ook tamelijk op zijn gat.

Over een jaar of 5 zijn we allemaal gedoomd linux te gebruiken vrees ik. :)
 
nou nou, niet zo overdrijven he... :D

Stelen is al zo oud als het bestaan van welke diersoort ook.
Mijn grote kat steelt ook van mijn kleinere kat...

Als de mogelijkheid er is zijn er oppertunisten...
Het blijft fout....en niet eerlijk...en niet netjes...niet wenselijk

Maar downloaden is denk ik toch iets minder erg dan fysieke, niet kopieerbare
dingen te stelen.....

Maar maak je niet druk om MS, die redden zich wel en hoeveel SW companies zijn er nou werkelijk kapot gegaan door downloads??

De bedrijven zullen vast wel netje blijven betalen gelukkig en ik neem aan ook de mensen die geld verdienen met hun muziek. En dan gelukkig nog de eerlijke hobby-ist.

Bekijk het zo maar, voor jouw karma is het alleen maar beter :)
 
Klopt, ik heb niet gelezen dat je je software met plezier koopt. Dat staat er namelijk ook niet. En zeg eens eerlijk, heb je ooit iemand horen verkondigen dat hij download met het doel om bedrijfjes failliet te laten gaan..?

De vergelijking met een auto is ronduit belachelijk, en daar ga ik daarom ook verder niet op in. Productiekosten heb ik het al over gehad in mijn vorige post.

Vergeet ook niet het feit dat veel mensen de bewuste software in de eerste plaats nooit zouden kopen - en er dus geen sprake is van verlies van inkomsten, slechts een toename van gebruikers die anders nooit dat pakket zouden gebruiken.


En wat betreft Linux; als windows niet zo makkelijk illegaal verkrijgbaar zou zijn zou het marktaandeel hiervan behoorlijk kleiner zijn, en zou GNU/Linux ongetwijfeld verder ontwikkeld zijn dan nu. Wat weer resulteerd in meer gebruikers. Windows/MS heeft zijn gigantische positie mede te danken aan de 'illegale' thuisgebruikers, en dat weten ze zelf ook maar al te goed. Het feit dat ze er niks tegen doen terwijl ze hier zeker wel de mogelijkheden voor hebben spreekt voor zichzelf.

Eigenlijk wel een beetje ironisch dat je GNU/linux er bij haalt. Er zijn namelijk ook bedrijven die onder de GNU licentie kostenloos verkrijgbare producten uitbrengen, en bovendien gewoon betaalde medewerkers in dienst hebben. En nu snap ik ook wel dat dat niet voor elk software bedrijf een mogelijkheid is, maar wel iets wat je aan het denken zet.

Verder wou ik nog even opnieuw aanstippen dat ik het gebruik van illegale software voor doeleinden waar winst een rol speelt zeker niet goedkeur.

En de oorzaak van een falende wereldeconomie ligt toch echt iets ingewikkelder dan 'dankzij de graaiers'. Overconsumptie; massaal gebruik van gevaarlijke, te ingewikkelde financiele constructie's; te veel lenen; en hierdoor een gigantisch gebrek aan vertrouwen komen toch net iets dichter in de buurt. Maar toch positief dat je tenminste een poging waagt om het te verklaren.

Oh, en koekebakker; ik adviseer je om je eigen advies - om beter te lezen - in het vervolg zelf eens toe te passen alvorens je overhaast begint met posten.
 
Ah ja, ik wil ook niet de verbitterde man uithangen hier want
ik pleit ook voor vrijheid, blijheid en plezier. Echter gaan sommige
issues mij aan het hart betreffende de kleine bedrijfjes die moeilijk hun
hoofd boven water kunnen houden. FL studio blijft naar mijn mening
een hobbyisten proggie dat bij lange na niet zo veel voor commerciele
doeleiden gebruikt wordt dan Cubase.

Als laatste wil ik nog even iets zeggen over het "ik kan rustig
downloaden want ik zou de software überhaupt nooit kopen"

punt.
Het wordt ons wel makkelijk gemaakt om maar even een
illegale versie van het net te plukken. Het heeft in princiepe
meer voordelen dan nadelen. Je typt een querie in torrents dot
com en je kunt er op wachten terwijl je een kop koffie drinkt.

Voor een betaalde versie moet je je door bankpagina's heen
ploeteren of in het ergste geval moet je fysiek naar de winkel.
Eerlijk duurt het langst luidt het sprekwoord immers. :D
Hiermee word de kat wel op het spek gebonden en is de keuze
makkelijk gemaakt. Als software niet te kopierën was wist ik wel
zeker dat mensen daadwerkelijk de software zouden kopen.

Afin. Tot zo ver mijn vechten tegen de bierkaai kruistocht. :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Ja daar heb je gelijk in, 't is wel heel makkelijk om zomaar iets te downloaden. En ik zou het ook erg jammer vinden als juist die kleine innovatieve bedrijfjes ten onder gaan, maar dat was voor mij ook de reden om Renoise te kopen. En ik zal in de toekomst vast nog wel andere producten aanschaffen die ik de moeite waard vind te supporten. :W
 
Back
Top