vragen over maschine studio i.c.m. komplete kontrol s88

Componist

Nieuwkomer
Lid sinds
21 november 2012
Berichten
7
Hallo ik heb een grote stap gezet en een vragen over maschine studio i.c.m. komplete kontrol s88 gekocht. maar nu loop ik tegen een berg aan theorie op. Voorheen componeerde/improviseerde ik simpelweg op mijn Yamaha psr8000/9000pro, en nam ik het op diskette op en via de pc. Ik deed regelmatig transponeren tijdens het spelen en gebruikte bijna standaard een combinatie van piano strings en gothic vox.

Nu heb ik dus een ander keyboard (de "NI komplete kontrol s88") waarmee ik een veel prettigere aanslag heb (en meer toetsen) voor piano e.d. maar het is me nog niet gelukt om piano te combineren met strings en koor. Ook kom ik er niet uit hoe ik tijdens het spelen een van de (draai)knoppen kan verstellen om te transponeren. Ik vind dit ontzettend jammer dat zoiets simpels niet te doen schijnt te zijn op de s88. Iemand tips hoe dit op te lossen?

Ik heb geen opleiding gevolgd en heb mezelf min of meer leren spelen, ook lees ik geen noot bladmuziek en ook de theorie lezen is niet mijn hobby / sterkste kant.

Zoals ook al aangegeven in de titel heb ik ook een maschine studio aangeschaft welke ik nog bijna niets mee gedaan heb tot nu toe, voornamelijk omdat ik er gewoon nog niks van snap.

Ik heb een aantal programma's bij de koop erbij gekregen, dit zijn o.a.:

  • Maschine 2
  • Massive
  • Guitar rig 5
  • Kontact 5
  • Reactor 5+6
  • Controller editor
  • Komplete kontrol

Ook heb ik FL Studio 10

Ik snap dat jullie niet alles kunnen gaan uitleggen maar ik zou een paar tips /video's die me in de juiste richting wijzen zeer kunnen waarderen.
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken!
Vriendelijke groet, Chris.
 
Niet lullig bedoeld maar wist je wat je aanschafte toen je die spullen ging kopen? Dus heb je bewust dingen gekocht vanwege de mogelijkheden?

Kijk dit eens:



Ik zelf heb wel Maschine maar geen Komplete Kontrol keyboard..Volgens is het coole aan dat Kontrol kayboard dat je dezelfde interface hebt om sounds te browsen als Maschine. Dus via categorieen je sounds zoeken..

Het hangt er ook allemaal vanaf in welk programma je gaat componeren...

Maschine als VST in FL Studio?
Ga je gewoon met de Maschine app werken en daar alles in doen?
Maschine VST in Ableton misschien?

Alles heeft z'n eigen plussen en minnen..

Ik zou eerst eens die Maschine uitpakken en alle tutorials kijken op Youtube die er zijn.. En vervolgens lekker met de eigen Maschine app muziek gaan maken... Als je dat door hebt kan je de Maschine VST gaan gebruiken en de boel gaan routen in FL Studio etc.

Maar goed, met kleine stapjes beginnen dus.. Die Maschine helemaal doorgronden gaat je al aardig wat tijd kosten.. weken, of maanden...
 
Last edited by a moderator:
Als je nog wat geld hebt, even abo nemen op maschinetutorials.com
Zonder had ik nooit iets gekund met maschine, want manuals lezen is traaaaag
 
Back
Top