Tips gezocht voor interface met veel inputs

Jazzuci

Ingeburgerd
Lid sinds
28 oktober 2021
Berichten
27
Locatie
Amsterdam
Ik zoek een opvolger voor mijn PreSonus AR12 usb. Dat is een mixer die elk kanaal afzonderlijk naar de daw kan sturen.

De meeste interfaces met 8 of meer inputs hebben ook 8 of meer outputs. Maar ik mix en master in the box (heb ook niet alle eq-knoppen van de AR12 nodig)

Ik zoek dus een interface met vooral veel inputs (2 mic, 2 gitaar en veel stereo line), al die outputs heb ik niet nodig, speakers/monitors en headphones zijn genoeg. Wel handig om mute/solo knoppen te hebben.

Ben trouwens ook wel benieuwd wie al die analoge outputs gebruikt, en waarvoor.
 
Ik zoek dus een interface met vooral veel inputs (2 mic, 2 gitaar en veel stereo line)

Geen idee hoeveel 'veel' is, maar de meeste hebben niet meer dan 4 stereo line in.
Anders zal je je monokanalen moeten opofferen. Misschien is de Zoom LiveTrak L-20R iets voor je ?
 
Dank voor de tip! Ga ik bekijken.
Ja, ‘veel’ is subjectief inderdaad, sorry.
Ik dacht aan 1 of 2 phantom powered mic ingangen, 2 hi-z gitaar ingangen en meer dan 4 stereo lijningangen (dus > 8 mono) voor synths en drummachines.
 

Foutje... hi-Z gaat van Line-in af, dan zou deze nog maar 6x line-in mono overhebben
Dank. Deze heeft nog wel een iPad nodig om te kunnen functioneren, heb ik het idee. Ik zoek eigenlijk zoiets, maar dan met een volumeknop, gain en een mute-button per kanaal. Eq niet nodig.
 
Zit nu te kijken naar de Arturia Audiofuse Studio. Pittig geprijsd en eigenlijk net te weinig inputs. Maar uitbreidbaar via adat.
 
Koop een interface die uitbreidbaar is via adat converters. Ik zelf ben fan van RME.

Outputs gebruik ik voor monitors; clock pulse signaal (usamo) en eventueel fx sends naar fx bakken. In het verleden werden deze ook gebruikt om naar inputs van mijn Midas Venice te sturen.
 
als ik nu zou weten wat ik toen bij aanschaf van mijn Focusrite 18/20 II nog niet wist, dan zou ik kiezen voor "Ferrofish 16 of 32 kanaals. + indien nodig een aparte 2 kanaals analoge preamp voor vocals: ART MPA II ofzo. ik heb zelf eigenlijk nooit geen preamps nodig of regeling op toestel.
 
Uitbreidbaar tot 32 inputs, de behringer x32 rack. Misschien wat meer toeters en bellen dan je nodig hebt, naar die zitten je niet in de weg.
 
rme ff400, of iets van motu. meestal 8 analoog in/out plus adat 8 in/uit die je kan gebruiken mbo een adat/ analoog converter ( paar honderd euro ) zodat je effectief uitkomt op 16 in/uit.

alternatief is een mixer met ingebouwde ad converter naar je dat
 
of er nog een Patchbay tussenhangen zoals de Samson SPatch, of Neutrik Nys Spp L1...
 
Ik heb al jaren een Behringer XR18, top ding. 18 inputs dus.
In een zoektocht - vandaar dat ik ook hier ben beland op deze oude thread - schrok ik van de prijs anno 2023 €660,00(!). Deze heb ik ex btw in 2019 aangeschaft voor €340,00.
 
Back
Top