Nieuwe uitgave van "Electronic music: Systems, Techniques and Controls" van Allen Strange

Na tientallen jaren komt er eindelijk een nieuwe versie van het boek "Electronic music: Systems, Techniques and Controls" van Allen Strange. Jason Nolan is al een paar jaar bezig ( sinds juli 2018 ) om het boek opnieuw beschikbaar te maken voor het publiek. Originele versies (zeker van de populairdere 2e editie) zijn ontzettend duur, dus erg gaaf dat hij dit doet. Het project zit in de afrondende fase, als het goed is gaat er rond 15 juli een Kickstarter voor gemaakt worden. Je kunt je hier inschrijven als je een notificatie daarvoor wil hebben:


Walker Farell van Make Noise gaat daarvoor een video maken. Het boek wordt uitgebracht met goedkeuring van de familie van de inmiddels overleden Allen Strange.
Dit is een non-profitproject en het resterende geld zal worden gebruikt om gemeenschapsprojecten op het gebied van elektronische muziek en aangepaste aanpassingen van muziekapparaten voor gehandicapten te ondersteunen.
Er komt een hardcover, softcover met ringband en doorzoekbare PDF. Bijna alle foto's zijn vervangen, een deel van de afbeeldingen is opnieuw gemaakt. Met een nieuwe introductie, getuigenissen en een nieuwe omslag gemaakt door zijn dochter.

1656942691393.png



1656942730324.png


Hardcover testprint:

1656943196513.png


1656943208536.png
 
Zit die nou in de e-mail of ergens in Kickstarter? Ben al een paar minuten aan het zoeken en vind niks...

Dat laatste.
Ik moest een formulier invullen en werd verwezen naar een pagina met het bestand.
Ik krijg net wel ene mail dat dat waarschijnlijk niet bij iedereen even goed gegaan is en een fix daarvoor, maar die zul jij inmiddels ook wel hebben ontvangen.
 
Dat laatste.
Ik moest een formulier invullen en werd verwezen naar een pagina met het bestand.
Ik krijg net wel ene mail dat dat waarschijnlijk niet bij iedereen even goed gegaan is en een fix daarvoor, maar die zul jij inmiddels ook wel hebben ontvangen.
Ja, die heb ik inderdaad ook gekregen. De survey opnieuw ingevuld, maar dat was helaas geen oplossing. Heb Jason nu maar even een berichtje gestuurd om de link direct van hem te ontvangen.
Komt de papieren versie later nog?
Zie de updates op Kickstarter; ja, die komt later.
 
Ja, die heb ik inderdaad ook gekregen. De survey opnieuw ingevuld, maar dat was helaas geen oplossing. Heb Jason nu maar even een berichtje gestuurd om de link direct van hem te ontvangen.
Er is sindsdien een nieuwe post van Jason op KS verschenen met een Google Drive download link. Dat werkte voor mij.
 
Er is sindsdien een nieuwe post van Jason op KS verschenen met een Google Drive download link. Dat werkte voor mij.
Ja, die werkte voor mij ook. Ziet er goed uit, even doorheen gescrolled. Maar ik wacht toch even op de papieren versies om te lezen, dat leest toch prettiger. Maar wat een werk heeft hier in gezeten zeg, petje af voor Jason! :halleluja
 
Sorry voor de noob vragen.
Maar is dit gewoon een re-print van de oude versie?
Voor het fysieke boek heb ik duidelijk meer geld over.
Maar de oude versie heb ik al als pdf.
Is het nog mogelijk om ergens een boek te bestellen?
 
Er komt ook nog een nieuwe versie van het boek in papieren vorm. En dat is heel belangrijk want de oorspronkelijke papieren versie is inmiddels zeldzaam en onbetaalbaar geworden. Vergelijk het maar met een peperdure vintage synth. Of je die nieuwe papieren editie nu nog kunt bestellen weet ik niet. Een tijdje geleden nog wel.
 
Is het nog mogelijk om ergens een boek te bestellen?

Ik begreep wel dat er eventueel exemplaren gekocht kunnen worden na de Kickstarter campagne.
Dit zegt hij er zelf over.

"There will be other copies available. I've ordered a few hundred more than we need. My sole priority is to get books out to all you who backed the projects first. Then I'll look to after-kickstarter sales."

Ik had hiervoor ook de oude versie als PDF, maar deze nieuwe ziet er toch aanzienlijk beter uit.
Ik ben er heel blij mee en kan niet wachten op de 'echte' versies.
 
Sorry voor de noob vragen.
Maar is dit gewoon een re-print van de oude versie?
Voor het fysieke boek heb ik duidelijk meer geld over.
Maar de oude versie heb ik al als pdf.
Is het nog mogelijk om ergens een boek te bestellen?
Het is allemaal opnieuw gedaan, de oude PDF versie was een slechte scan blijkbaar en ze hebben deze editie van nul af weer helemaal gereed gemaakt voor print.
En dus heb je nu een keurig boek en geen pdf van een scan. Geen idee of de scan heel slecht was , heb hem zelf nooit gezien. Maar nu is het voor de toekomst weer bewaard.

En ik denk zeer belangrijk dat dit werk gedaan is, dat ondersteun ik dan ook graag. Of iets veel geld is ? Dat is persoonlijk natuurlijk. Ik denk van niet. Het is liefde oud papier werk voor een ieder die met dit project bezig is geweest.
 
Is het nog mogelijk om ergens een boek te bestellen?
Uit de PDF:
F799A0AA-E6BE-44F5-9F28-0D28C0935985.jpeg

Volgens mij is het inderdaad wel de bedoeling dat het boek in print blijft. Misschien over een tijdje wel bij online winkels die niet overzees zijn, zou wel wat shipping kosten schelen.
 
Het verzenden is begonnen, gave update om te lezen. Ook om te zien wat het qua logistiek allemaal betekent, indrukwekkend!
Ook fijn dat er waarschijnlijk geen BTW betaald hoeft te gaan worden.

"Sorry for the slowness of this update. I was waiting for something momentous to share. And here we are. The first books have shipped.

We got 9 skids of books, boxes of swag, skids of cardboard boxes. Taking up half of receiving, and raising some eyes wondering when we'd move all this stuff, and we started boxing. I have a great team. Thanks to David, Scott, Ed, Kurt, Eric and Aida, we've collectively clocked 72 hours over the past 2 weeks.

hQywv61uwGZWFNJA6KixMyynt3JW-PGB_-PgIrwl_zN0rsodgts4kEsuuJt5uMSuqstc7aMS_70SzU9iMAw51hMEj-nH9eo-XUSqcZtsVN3fqfvykI5x-R7Vn3Pg_hQ3l_6nrB4Dp9WFrDtEIdRwWv1F6v3knUTZctVoicSUm8Bb1t0ZOOlZnJARw1f-gcX7hrbnINL2SqQky1xaxcuZrJZwOigky3NeuL36V41aC3ejawvZunB-4R-eOiX570cqFHMJmtkdOpVHIA=s0-d-e1-ft

The boxes were ordered to fit 2 books. That didn't work. I didn't calculate the height of the spiral and the hard covers, being bigger than 8.5" x 11". No problem. Just have to order more boxes. One book per box is the best we can get. If you ordered more than one book there will just be two book boxes in one bag, along with a couple of fridge magnets and stickers.

Here are skids of about 500 books each all boxed up. 2200 boxed so far. And Receiving needs the space so we have to move that stuff. Like I said, 2200 boxed so far.

2Jsy71RB5Sh6kXM8m28rbUsHQllFKLsMDskCklbWSRvMV1DhOdKB_e_WDX7PYo6qbkF2syFt1_ikZAexBqbcUGipGuTssNs2FAfJ1Ts3rFu1vVFJB9SutYTcoCcigjTT04CtFAV8vuPEm60HXMgmM1WcOGv-AnYKf4QenJIRZBwb9WfTVJN-aF5x5bnBsXKSeFue82zkEs_k86KVFbXExR3EcNgpTwlzLyg4y4Twr6dO7fkGxkHVuRg9JDNdzE2V8PPP-k4JEZ4erg=s0-d-e1-ft


Next we have to BAG 'em! The book boxes are too small to mail on their own, which is not a problem, since they'll be bagged. And so we bag 'em.

pVOmlJwjHYA7WGLrxcum0sFwzokPm_34BLSrSyom8WvuEc4KRHDJg0Ij57FDzpeEJZY8nDN9Ny_cqlcEj0SisBQb-6qcxWNzThK4GSdmEI1fkq-W4KVSdomTEMdZeXDVao1lWgoKm1e89nAEpRR7fVD4iVRnyu7JH5S43rrBWbIiIqa1dgYgRoTVq55o6jqiDCrOLu7zbRn1-xN7jns_Eglxrvu4p5Cez854VHy_9tYyr4L8jtJkjc7IM2ZGbFP3ltXCgrJlix6Bqg=s0-d-e1-ft

zOkRJ88yj1GOG_SSO7jRQiU8ix-fMLpCMuvJrHtqxhjVWebg86okjg76RVl0M0LTrjPODxcC-Sl5Vr5NGQ6-J0vBTpg3dAalb7-f9-VrpuHLfqa66xMo0WPDSreHw4ai8qLu15D2QgaHGmwoOLg7SzFP0fSaYqlWe2QOnouyUvFA1gZE01Fi3lcwP8hgrPwx0ZQGYdT_tMQlH3VCO722auQ7XVDvi3J-xbYqu4eaWl396QYV9N2gEgWXrvr8w9StugN8CG__RMwoLw=s0-d-e1-ft

Over the past 3 days I've been working with the shippers to get the Kickstarter information to jibe with various transport company requirements.

GOOD news is that there's a strong chance you won't get hit with taxes and charges (no guarantee, but I tried). We assigned the book "no commercial value" and it is listed as a "print sample". That's legal since when you pledged, you supported the project, and the book is technically just a gift to thank you for your support. Kickstarter is weird.

Here are the first batch of 1200 stickers. We focused on hard cover orders in the US and international, since this was easiest. We'll be doing the simple orders first to get as much as we can out in the mail, and then we'll focus on the complex orders with more attention.

Here are 300 ready to go.

W0TcDnl9JzaYxvq7v2IJyMst3xuuxBXrvQ9Z_1ttXwoyxgSVekhhmXsr858LybMI-CKfATj9IrYPjJOGcoMx74uPmg21LbjMmJ7G-_RWqOBjrlh2UOc4t7RvvpldOI1l9wKSg0ljvCbUXil3t93byl1KjYyv_2GjseTCdfDpGxDE6t35n-PtrK_YDxlbHgn3-c9vN9igt4gGZXZd6X-ZSDVmp3uJfh9hn3TYbAGRwEKFWM-KV9liDDN33RxZUgV8OBKk020xa6UJ8g=s0-d-e1-ft

A UPS driver showed up, and just kept saying "You got any more?" So we did our best, and here are the last 200.

As of today, we've moved 500, and we'll be in saturday and sunday boxing, bagging and stickering... I'm REALLY HAPPY to get this first batch out the door. I know we'll screw up on shipping, and some will get lost, but we'll deal with it and everyone will get what they signed up for best we can, soon as we can. Thanks for your patience, and thanks to David, Scott, Ed, Kurt, Eric and Aida for help along the way."
 
Back
Top