Nieuwe uitgave van "Electronic music: Systems, Techniques and Controls" van Allen Strange

Na tientallen jaren komt er eindelijk een nieuwe versie van het boek "Electronic music: Systems, Techniques and Controls" van Allen Strange. Jason Nolan is al een paar jaar bezig ( sinds juli 2018 ) om het boek opnieuw beschikbaar te maken voor het publiek. Originele versies (zeker van de populairdere 2e editie) zijn ontzettend duur, dus erg gaaf dat hij dit doet. Het project zit in de afrondende fase, als het goed is gaat er rond 15 juli een Kickstarter voor gemaakt worden. Je kunt je hier inschrijven als je een notificatie daarvoor wil hebben:


Walker Farell van Make Noise gaat daarvoor een video maken. Het boek wordt uitgebracht met goedkeuring van de familie van de inmiddels overleden Allen Strange.
Dit is een non-profitproject en het resterende geld zal worden gebruikt om gemeenschapsprojecten op het gebied van elektronische muziek en aangepaste aanpassingen van muziekapparaten voor gehandicapten te ondersteunen.
Er komt een hardcover, softcover met ringband en doorzoekbare PDF. Bijna alle foto's zijn vervangen, een deel van de afbeeldingen is opnieuw gemaakt. Met een nieuwe introductie, getuigenissen en een nieuwe omslag gemaakt door zijn dochter.

1656942691393.png



1656942730324.png


Hardcover testprint:

1656943196513.png


1656943208536.png
 
Stuur Jason dan even een berichtje via Kickstarter of je via een gewone bankoverschrijving kan betalen. Of haal een pre-paid creditcard. Dat is het handigst.

Even nagekeken, maar met een Europese overschrijvingskaart (die heb ik) van ING kun je geen geld naar Canada (of de VS) overmaken. Ik zal eens nakijken hoe zo'n prepaid creditcard werkt.
 
Ik kreeg mail dat de mogelijkheid er komt om exemplaren bij te bestellen. @ProgHead zal ik kijken of ik een extra hardcover mee kan laten komen?
 
Dat is heel mooi! :)
Stuur me als je wilt even een privéberichtje om af te spreken hoe we dat dan doen.
 
Met import tax en adminstratieve kosten erbij wordt dit een heel duur boek!
 
Met import tax en adminstratieve kosten erbij wordt dit een heel duur boek!

Heb je er zicht op hoe duur? Dat is niet alleen voor mij maar voor iedereen hier interessant om te weten.
 
Heb je er zicht op hoe duur? Dat is niet alleen voor mij maar voor iedereen hier interessant om te weten.
Dat hangt af van de de tarieven toegepast in NL ,administratieve kosten kunnen voor aardige verassingen zorgen,op een synth van 1k valt dit dan niet op maar als je bvb 18-22euro extra bij moet betalen op een boek van $50 loopt dit erg op (dit is boven op de bijkomende import tax natuurlijk).
 
Bedankt voor de tip mensen, ook gesteund. Ik heb ooit in de PDF gekeken maar dat was geen doen. Ik ben sowieso meer van de boeken en handmatig aantekeningen maken, dan blijft het vele malen beter hangen. Nu nog even geduld uitoefenen.
 
Inmiddels zit de Kickstarter al op 300% funding. Mooi om te zien dat er zoveel mensen in de community gereageerd hebben!
 
Met nog vier dagen te gaan en 454% funding kunnen we voorzichtig stellen dat het wel een succes is. :)
 
Het geld is inmiddels afgehouden.
Met ruim 530% mag dit wel een succesvolle campagne heten.

Nu kan het lange wachten beginnen. ;)
 
Is er al iets bekend wanneer we het boek kunnen verwachten?
Zie de updates bij de Kickstarter:

The timeline, at present, is that we’ll have the PDF ready by the end of the month (give or take a few days), and can start sending it out pretty soon after that. I’ll probably have to email out a unique download code to everyone for their copies, since the PDF is too big for email, but that won’t take more than an afternoon to deal with and send out. At the same time, the text will go out to the printer. I hate to say it, but it looks like a 13-week printing turnaround at this moment. I’m trying to find a printer who can do it faster. Global supply chain, increased paper costs, etc., are pushing things back at the printer’s end.

En anders het draadje op Modwiggler, daar is Jason ook actief.
 
In de laatste update legt hij uit welke tegenslagen er waren.
Het digitaliseren, corrigeren en drukklaar maken van een oud boek blijkt toch meer werk met zich mee te brengen dan gedacht.

De PDF versie zou volgende week beschikbaar moeten komen.
 
Ik heb de PDF zojuist binnengehaald en die ziet er zo op het eerste gezicht uitstekend uit.
 
Ik heb de PDF zojuist binnengehaald en die ziet er zo op het eerste gezicht uitstekend uit.
Ik heb de mail net ook binnen gekregen en adres geverifieerd. Ik zag in de gauwigheid inderdaad ook een link voor de PDF maar ik kan 'm nu niet meer vinden. Zit die nou in de e-mail of ergens in Kickstarter? Ben al een paar minuten aan het zoeken en vind niks...
 
Back
Top