Nieuwe uitgave van "Electronic music: Systems, Techniques and Controls" van Allen Strange

Na tientallen jaren komt er eindelijk een nieuwe versie van het boek "Electronic music: Systems, Techniques and Controls" van Allen Strange. Jason Nolan is al een paar jaar bezig ( sinds juli 2018 ) om het boek opnieuw beschikbaar te maken voor het publiek. Originele versies (zeker van de populairdere 2e editie) zijn ontzettend duur, dus erg gaaf dat hij dit doet. Het project zit in de afrondende fase, als het goed is gaat er rond 15 juli een Kickstarter voor gemaakt worden. Je kunt je hier inschrijven als je een notificatie daarvoor wil hebben:


Walker Farell van Make Noise gaat daarvoor een video maken. Het boek wordt uitgebracht met goedkeuring van de familie van de inmiddels overleden Allen Strange.
Dit is een non-profitproject en het resterende geld zal worden gebruikt om gemeenschapsprojecten op het gebied van elektronische muziek en aangepaste aanpassingen van muziekapparaten voor gehandicapten te ondersteunen.
Er komt een hardcover, softcover met ringband en doorzoekbare PDF. Bijna alle foto's zijn vervangen, een deel van de afbeeldingen is opnieuw gemaakt. Met een nieuwe introductie, getuigenissen en een nieuwe omslag gemaakt door zijn dochter.

1656942691393.png



1656942730324.png


Hardcover testprint:

1656943196513.png


1656943208536.png
 
Die prijs lijkt mij redelijk. Maar ik heb geen internetbankieren. Kun je het boek uitiendelijk ook via een giro-overschrijving (per post verzonden) kopen?
 
Kun je het boek uitiendelijk ook via een giro-overschrijving (per post verzonden) kopen?
Waarschijnlijk niet. Ik weet niet wat er gaat gebeuren nadat de Kickstarter is verlopen (over 30 dagen), of dat er dan andere distributiekanalen komen die dat wel ondersteunen. Maar ik zou er niet op rekenen.
 
Ik heb ook meteen maar ingetekend op alle drie de versies.
Hardcover voor in de kast, softcover voor in de studio en de PDF om makkelijk te kunnen zoeken.

Nu maar hopen dat de financiering rond komt, maar met dit tempo zie ik dat wel met vertrouwen tegemoet.
 
met dit tempo zie ik dat wel met vertrouwen tegemoet.
Ik denk het ook wel. Ik moet zeggen dat het boek er in het filmpje van Walker Farrell ook groter uit ziet dan ik had verwacht. Ziet er ook erg stijlvol uit.
 
Hoe moet je dat geld dan overmaken? Kan dat alleen via internetbankieren? Ik kon de betaalmogelijkheden niet vinden...
 
Volgens mij moet het via creditcard. Als je naar beneden scrolt op de pagina, zie je rechts 'Support' staan. Daar kun je kiezen uit verschillende 'pledges' - als er daar een van selecteert, kom je vanzelf bij het betaalgedeelte. Ter info, het bedrag wordt pas afgeschreven op het moment dat het beoogde doel gehaald is - anders niet.
 
Volgens mij moet het via creditcard.
Da's wel vaker met die achterlijke Amerikanen, alsof de hele wereld op een creditcard leeft?
Jaar of twee terug had ik dat met een startup, die verkochten een eerste batch midicontrollers met een aanzienlijke korting, ik had interesse maar het ging alleen per creditcard en niets anders, zelfs geen paypal.
 
Paypal is erg duur (commissie) voor degene die de betaling ontvangt, dus vandaar dat dat niet altijd wordt geaccepteerd. Creditcard is relatief goedkoop en internationaal gezien het meest gebruikt/universeel. Dus op zich niet zo vreemd dat dit bijna overal gebruikt kan worden voor (internationale) onlinebetalingen. Mocht je om wat voor reden geen credit card kunnen of willen krijgen zijn er alternatieven als een debit card (soort credit card maar dan zonder krediet, je moet er dus zelf eerst geld op storten en je kunt niet onder de €0 gaan) of Paysafe achtige prepaid creditcard toestanden. Dan heb je dus wel de functionaliteit van creditcard maar niet het risico dat je schulden opbouwt of kredietwaardig moet zijn oid. Het internationale betalingsverkeer zal verder niet snel uitzonderingen maken voor een verwaarloosbaar deel van de bevolking van een land ter grootte van een postzegel dat nog met hun 40 jaar oude Giro Blauw Past Bij Jou formulieren wil betalen.
 
Die prijs lijkt mij redelijk.
Hou er trouwens wel rekening mee dat er waarschijnlijk nog wel invoerkosten bij gaan komen. En wellicht als je Jason direct benadert dat je het eventueel wel via een gewone bankbetaling met hem kunt regelen.
 
De teller staat inmiddels op ruim 20.000,- , dus ik vermoed dat het wel goed gaat komen.
 
De teller staat inmiddels op ruim 20.000,- , dus ik vermoed dat het wel goed gaat komen.
Ruim 28.000 op het moment al, nog maar 9.000 te gaan. Mooi om te zien dat het zo snel gaat.
 
Ik heb ook 3 versies besteld, met de intentie om de softcover door te verkopen. Ik heb genoeg aan de hardcover voor in de kast en de PDF in de studio. Zo kan ik wellicht nog wat van de verzend- en invoerkosten recupereren.

Dus als iemand de softcover wil overnemen, stuur maar even een PB.
 
Ik wil graag van iemand de hardcover kopen (ben een boekengek), en ik wil daar nog wel iets extra voor betalen voor de moeite ook.
 
Ik wil graag van iemand de hardcover kopen (ben een boekengek), en ik wil daar nog wel iets extra voor betalen voor de moeite ook.
Stuur Jason dan even een berichtje via Kickstarter of je via een gewone bankoverschrijving kan betalen. Of haal een pre-paid creditcard. Dat is het handigst.
 
Back
Top