Ill Drumma - Party Pumpin'

Ill Drumma

Ingeburgerd
Lid sinds
14 december 2010
Berichten
58
Locatie
Geleen


Nieuwe "party slammer" in de maak.... Moet nog veel aan gebeuren... Tunen van melo's en volumes.... Benieuwd of die overal door komt.....
 
Zo, nu zijn mijn buren wakker, bedankt! :D

Die kick drukt alles weg, dat is niet de bedoeling lijkt me. Is ook wel lastig met zo'n lange kick. Je zal met je sidechain compressor waarden moeten spelen om dat op te lossen; Een EQ op het sidechain signaal, multiband ducking (bijvoorbeeld via een volume shaper) of een click track om de ducking te triggeren i.p.v. de kick zelf. De geluiden die je hebt gekozen zijn best tof, maar met deze compressie is het geen goede track helaas.
 
Ik heb er wat aan gewerkt maar nog niet verdiept in 100% afmixen van de track. Dat probeer ik naderhand beter te krijgen. Misschien dat een audio engineer me verder kan helpen en tips wilt geven. Lijkt me gaaf om muziek uit te brengen.... Tenminste, als de platen beter worden... Ik zal hem zo uploaden.
 
De eerste melo is op zich nog wel pakkend, maar bij de opvolgende melo's raak je me kwijt. Te moeilijk :)
Daarnaast mag de track ook wel met wat extra geluiden worden opgevuld.
Van de acapella die je gebruikt zou ik persoonlijk alleen de boeiende stukken gebruiken, anders wordt het natuurlijk wel erg veel jatwerk.
Kick komt goed door. Succes met het vervolg!
 
De eerste melo is op zich nog wel pakkend, maar bij de opvolgende melo's raak je me kwijt. Te moeilijk :)
Daarnaast mag de track ook wel met wat extra geluiden worden opgevuld.
Van de acapella die je gebruikt zou ik persoonlijk alleen de boeiende stukken gebruiken, anders wordt het natuurlijk wel erg veel jatwerk.
Kick komt goed door. Succes met het vervolg!
Ja dat jatwerk daar vroeg ik me ook al bij af wat zoiets zou kosten om het te mogen uitbrengen. Volgens mij gaat de meeste fee naar de muzikanten of labels die op iedere regel tekst audio rechten hebben. Kost waarschijnlijk kapitaal als je een heel couplet jat en dan moet het ook nog worden goedgekeurd voor de track volgens mij....
 
Ik zou het knap vinden als je de rechthebbenden te pakken kunt krijgen :)
In dit genre gaat men niet vragen bij rechthebbenden of men samples mag gebruiken, dat doe je gewoon :)
Alleen als je het doet, overdrijf dan niet en pak de beste stukken. Eventueel met wat samples van andere nummers erbij, zodat het niet lijkt of het een remix is van 1 track.
 
Ik heb meerdere stukken gebruikt omdat bijna iedere regel van deze oude hiphopplaat wel ergens in hardcoreplaten is terug te vinden. Denk herkenbaar voor veel luisteraars.

Orgineel 1986: Sweet Tee & Jazzy Joyce - It's My Beat
 
Back
Top