Robot, I presume? (electro)

Klinkt vet.. met name de drum sounds.. Met wat heb je dit gemaakt?
 
Nice!
Het kon mij zeker bekoren, zat wel steeds te wachten op een duister String/Pad akkoord wat het perfect zou afmaken in mijn optiek :)
Ik heb ook zitten zoeken in die richting, maar vond niets dat echt goed werkte, noch qua melodie, noch qua sound. Dus heb ik die wat hogere "horror" geluiden erin verwerkt, maar echt voortdrijven doet het inderdaad niet.
 
Klinkt vet.. met name de drum sounds.. Met wat heb je dit gemaakt?
De drums zijn bijna allemaal Elektron model:cycles. De cleane hihat en de eerste snare komen van een drumbrute impact, maar al de rest is de model:cycles. Voor dit soort drumklanken werkt ie echt heel goed. Als je into deephouse bent kan je er waarschijnlijk minder mee, maar voor alles wat electro, techno en industrial is, is het echt een aanrader. Zeker voor de lage prijzen dat ie nu gaat.
 
maar al de rest is de model:cycles

ik zit naar zo'n Cycles te kijken.. drums zijn idd tof. Voor de rest klinkt hij zo flauw.. Van die 'bellerige' sounds..
 
Het is fm synthese, dus inderdaad richting bellen/metaal enzovoort. Maar het is mijn eerste Elektron sequencer en dat is best wel indrukwekkend hoe goed ie in elkaar zit en wat je ermee kan doen. En kijk eens naar de Cuckoo video over de model:cycles, hij slaagt erin om het niet te bellerig te laten klinken.
 
Back
Top