Coldbox [lieflijke electro]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
484
Locatie
Amsterdam
Hier is mijn laatste creatie. Ik kan het niet anders omschrijven als lieflijke electro. Mineur akkoorden, en het enige dat schuurt zijn de klanken. Een beetje zoals vector-lovers, maar dan zonder het ijskoude. Gemaakt met RD8, Ex-8000, minifreak, AS Leipzig, Korg Wavestate, en Roland S1. Het is nog niet heel strak gemixt, maar ik wacht eerst even jullie kritische opmerkingen af.

 
Laatst gewijzigd:
Zit nog goed in elkaar, simpel maar goed,
voor mij wel teveel variatie, maar kom, iedereen zegt altijd meer variatie maar ik denk daar anders over.
 
Zit nog goed in elkaar, simpel maar goed,
voor mij wel teveel variatie, maar kom, iedereen zegt altijd meer variatie maar ik denk daar anders over.
Haha, ik zou graag super minimale snoeiharde monotone techno willen kunnen maken, maar het lukt mij nooit. Dus moet ik het maar in de melodietjes zoeken ;-)
 
Lekkere track. Ik luister momenteel veel electro. Deze kon er nog wel bij :)

Subjectief: Opening is top. Ik vind dergelijke soundjes prettig. Daarna wordt het inderdaad wat lieflijker/melodieuzer. Het voelt gaandeweg alsof er twee tracks in een track aanwezig zijn. Ik had het minimaal gehouden en vooral de opening het doorlopende thema gemaakt. Subjectief!

Fijne sound, lekkere mix. Top!
 
Lekkere track. Ik luister momenteel veel electro. Deze kon er nog wel bij :)

Subjectief: Opening is top. Ik vind dergelijke soundjes prettig. Daarna wordt het inderdaad wat lieflijker/melodieuzer. Het voelt gaandeweg alsof er twee tracks in een track aanwezig zijn. Ik had het minimaal gehouden en vooral de opening het doorlopende thema gemaakt. Subjectief!

Fijne sound, lekkere mix. Top!
ja, de track hinkelt een beetje op twee stappen, dat is juist. Maar ik heb wat zitten zoeken naar dingen om toe te voegen bij de basis en daar kwam niets bruikbaars uit. Maar dank voor het luisteren en het commentaar!
 
Lekkere track. Ik vind de melodie er prima bij passen. Zou iets meer variėren met die snare, af en toe een fill of een roll of zoiets. En het geheel klinkt wat droog, misschien wat reverb hier en daar en daar een beetje mee variėren. Maar lekkere track!
 
Leuk alleen zou nog beter met een baslijn.
Dat mist echt vind ik
Ik heb veel van de bas weggeq'd uit het trancey middenstuk, en ook van de onregelmatige bas waarmee het nummer begint, omdat het nogal rommelig klonk. Maar misschien heb ik daarin wat overdreven, zal het nog eens opnieuw bekijken. Dank voor de feedback!
 
Lekkere track. Ik vind de melodie er prima bij passen. Zou iets meer variėren met die snare, af en toe een fill of een roll of zoiets. En het geheel klinkt wat droog, misschien wat reverb hier en daar en daar een beetje mee variėren. Maar lekkere track!
Er zit best wel al wat reverb op, maar allemaal in lage dosissen. En die variatie van de snare is een goede tip, daar ga ik mee aan de slag!
 
Mooie melodie, krijg vroege Orbital-vibes, heel nice..! Maar 't is wel jouw sound. Groovet lekker 8)

Beide versies beluisterd, tweede is beter.

Over crappy speakers alvast geen klachten over mix of droogte.
 
Back
Top