Lost Years [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Wat een jaar is het weer geweest, ook muzikaal. Geen enkele track afgerond door drukte en een compleet gebrek aan focus. Door de aanstaande contest heb ik toch een stok achter de deur gekregen om iets af te ronden. De titel verwijst (uiteraard) naar de afgelopen twee jaren, waar zoveel mensen zoveel hebben moeten missen. En het gevoel dat de track bij mij oproept, hangt daar ook wel een beetje mee samen.

De gitaar is bespeeld door Franco Quadroni en Pewi deed het op de flugel horn. Behalve over de akkoordwisseling ben ik op zich wel tevreden over het resultaat.

Feedback is uiteraard welkom. Een specifieke vraag: moet de gitaar eruit of mag hij blijven?

 
zat ik net mijn inzending te beoordelen (varianten....); is dit een zeer welkome afwisseling.

prachtproduktie, ik heb het gevoel dat de gitaar zeker moet blijven. heeft een soms een 'Rain Tree Crow' vibe dit nummer, en aangezien dat ik dat een intens goede plaat vind...

heerlik nummer, simpel. mooie-gevoels-details. heeft een bizondere zuiverheid, ik kan het niet preciezer uitdrukken nu; een zuiverheid die snijdt; binnenkomt, heel direkt.

(en een VINK™ uitwijding, moet toch eens de resonanties gaan oplossen... er liggen teveel spullen, die bij bepaalde tonen, in dit geval dacht dat het in het nummer zat...., nou, gaan resoneren... dit was een hele mooie resonantie, op laatst van het nummer... goed...)
 
Klinkt helder, goede mix. Die elektrische gitaar die er op 1:45 inkomt zit er alleen niet lekker in. Te veel op de achtergrond als je het vergelijkt met dat brass geluid (is dat de horn?).
 
Klinkt helder, goede mix. Die elektrische gitaar die er op 1:45 inkomt zit er alleen niet lekker in. Te veel op de achtergrond als je het vergelijkt met dat brass geluid (is dat de horn?).
Daar zat ik dus ook een beetje mee. Hij klinkt niet helemaal lekker en de timing is wel heel losjes... Eens kijken of ik er nog iets aan kan schaven.

Dat brass geluid is inderdaad een flugel horn.

Dank voor het luisteren NL.
 
Qua klank zou je misschien met wat saturation/distortion een extra randje hoog kunnen geven, en misschien moet hij een tikje harder ook. De timing heb ik me niet aan gestoord.

Ik vind Saturn van Fabfilter daarvoor echt goed, daarmee kun je per frequentieband de saturatie regelen. En anders een send naar een over the top distortion als Decapitator en dan naar smaak bij mixen. Of een brute multiband compressor als OTT. Succes!
 
Fijne jazzy track.
vind de mix iig op mijn computer speakers ok.

Hij klinkt niet helemaal lekker en de timing is wel heel losjes... Eens kijken of ik er nog iets aan kan schaven.
ja je hoort timestretch bij geluiden. vind dat wel jammer omdat de illusie van echt gespeelde instrumenten weg haalt
wellicht kun je dat met eq verbloemen maar het zit zo in het spraak gebied dat dat moeilijk gaat.

Die gitaar is cool. is toch wel het main ding van die track.
 
ie gitaar is cool. is toch wel het main ding van die track.
Mee eens, laat die Italiaanse vriend van je maar lekker spelen, dat doet de track goed wat mij betreft.

Die elektrische gitaar die er op 1:45 inkomt zit er alleen niet lekker in.
Daar zat ik dus ook een beetje mee. Hij klinkt niet helemaal lekker en de timing is wel heel losjes...
Ja, jij bent atijd wel erg op de tel weet ik maar de timing mag best een pietsie loose, het is niet echt sloppy maar ik vind de sound waarmee hij die solo speelt minder passen bij de coolness of de track, zet ie dan alleen het brugelement aan of zet je wat extra fx erop of zo?
Anyway; wat mij betreft gewoon de sound waarmee hij in het begin speelt past wat beter bij de vibe van de track.

Ja, die flugelhorn klinkt aan het einde van de track niet zo lekker meer vind ik terwijl de flugelhorn wel heel goed past in deze track.

Mooie track in ieder geval!
 
ja je hoort timestretch bij geluiden. vind dat wel jammer omdat de illusie van echt gespeelde instrumenten weg haalt
wellicht kun je dat met eq verbloemen maar het zit zo in het spraak gebied dat dat moeilijk gaat.
Bij de horn hoor je inderdaad wel wat timestretch issues. Hij was ingespeeld op 120 bpm en de track loopt op 92. En met de toonsoort moest ik ook nog iets doen. In die langgerekte sounds hoor je het ook, maar daar vind ik het eigenlijk wel prima (als in mooi).

Die gitaar is cool. is toch wel het main ding van die track.
wat mij betreft gewoon de sound waarmee hij in het begin speelt past wat beter bij de vibe van de track.

Er zit maar 1 gitaar in de track en dat is bij de bridge. Die andere sound is een synth. Mijn twijfel zit echt bij die gitaar op 1:45.

Ja, jij bent atijd wel erg op de tel weet ik maar de timing mag best een pietsie loose
Ja, hoe strakker hoe beter voor mij :). Dan kan ik lekker meetellen.

die flugelhorn klinkt aan het einde van de track niet zo lekker meer
Is het de sound die minder wordt of is het gewoon teveel van het goede? Ik kan er eventueel een knipje in zetten.
 
Mooi jazzy achtig stukkie muziek. Ik begrijp je zorgen over de gitaar, het ligt er niet echt strak op, alsof het er niet bij hoort. misschien kan je hem in stukkies hakken en dan de deeltjes wat mooier op het ritme stretchen, soms geeft dat best mooie resultaten.
 
Mooi jazzy achtig stukkie muziek. Ik begrijp je zorgen over de gitaar, het ligt er niet echt strak op, alsof het er niet bij hoort. misschien kan je hem in stukkies hakken en dan de deeltjes wat mooier op het ritme stretchen, soms geeft dat best mooie resultaten.
Zo werk ik inderdaad wel vaker. Ik ga er morgen nog eens even goed voor zitten. Thanks!
 
glijdt heerlijk weg, klinkt gewoon pro. Ik vond enkel 't laag wat prominent met die lange staart en hoor ook wat crackles op t einde?? Of ligt dat aan mijn output die te luid was. nt op gelet
 
heb ff op de koptelefoon geluistert.
Ik vind het niet erg dat de noten soms wat avontuurlijk zijn van die gitaar dat maakt het juist meer jazzy.
De track luisterd fijn weg.

De timestretch bijgeluiden en timiing fouten zou ik proberen eruit te poetsen en de contra bas die erg machinaal // general midi klinkt
De rest is redelijk coherent.
 
Smooth, zoals verwacht
Eerste naieve reactie:
De bass mag mono in het midden
De gitaar is anders, andere Key? Tuning? Mag weg van mij, sorry, no offense.
Die blazer van 2:40 is het hoogtepunt
Arp gitaarsynth na 3:00 een octaaf hoger en snellere arp
Mag uiteraard van mij wat rauwer,
Maar dit is wat the doctor ordered :okdan:
 
Is het de sound die minder wordt
dit, ja en het wordt misschien wat te veel korte noten aan het einde, ik hou juist wel van die lange noten bij een flugelhorn met bijv een lichte delay op het einde maar da's ook een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk.
Die andere sound is een synth.
Die bij 0.25 erin komt is dat een synth, verrek zeg.:okdan:
Die klinkt errug goed moet ik zeggen, is dat een kontakt plug in of zo?
Die zou mijn voorkeur hebben in dit geval, misschien niet zo leuk voor je vriend als hij moeite doet om wat in te spelen.

Na nog een keertje luisteren is de solo idd een beetje rommelig op sommige momenten.
 
Laatst gewijzigd:
Nog een keer geluisterd en de tijd was voorbij om nog iets te wijzigen dus nog even bij deze.
De flugelhorn klinkt goed maar wat komt er in bij 2.05, is dat een soort van dwarsfluit plugin?
In ieder geval bedoelde ik die want aan het einde hoor je die flugelhorn nog even en die klinkt gewoon heel clean, echt wel mooi.
Beetje verwarrend misschien op deze manier maar goed.:)
 
Mooi jazzy zomer nummer hoor. :okdan:
De gitaar kan makkelijk, het geeft zo'n life-vibe.
Aparte maar mooie fluit en de rev flugelhorn is ook gaaf.
Ik heb verder no comment aangezien het een nummer met real instrumenten is opgenomen.
En ik dus verder niets weet van hoe je gitaren en drums live opneemt.
De opnamen is lekker helder.
oke bl.png
 
Back
Top