SuperCollider

Zijn er voor SuperCollider geen voorbeeld-programma's met een andere opzet waar je kan afkijken hoe dat moet?
Bepaalde structuren zoals synthdefs , etc komen steeds terug, dat is eigenlijk de blauwdruk van je synth die naar de server wordt gestuurd .
Dan hangt het van jou af hoe je die synth wil aansturen , via midi ,via de stepsequencers etc..
Dan heb je nog de interne busrouting ( waar ik zelf nog niet aan begonnen ben ) etc.
Jij beslist hoe je supercollider gebruikt en iedereen gebruikt die op een andere manier
Maar hoe je het ook draait of keert , je moet de language leren en de syntax , zoniet laat je sc beter links liggen .
Mijn doel is om de stepsequencers ( en dat zijn er heel veel )volledig te verstaan en een soort vanminienvironment te maken , alles in sync etc
Bekijk eens de build in demosong spacelab (kraftwerk remake ), in folder pieces , het zijn simpele synthdefs en sequencers .
 
Ik las snel iets over SuperCollider.. ik weet er niet veel van maar dit schoot me te binnen: een DAW geprogrammeerd in SuperCollider


Ja, een mooie basis waarbij je niet hoeft te programmeren maar dit wel kan en je het gemakkelijk kunt integreren.
 
Dat zou het een stuk makkelijker moeten maken om in SuperCollider daadwerkelijk nummers te programmeren.
Je kan dan net zogoed een daw gebruiken
De kracht van supercollider ligt in het manipuleren de ugens etc..unificatie tussen de language en het dsp gedeelte
Dit is ook gemaakt met supercollider
 
Ja - voor moderne dansmuziek is SuperCollider goed te gebruiken. Je kunt als je er beter in thuis bent zelfs aan de slag met live coding.
 
Ja - voor moderne dansmuziek is SuperCollider goed te gebruiken. Je kunt als je er beter in thuis bent zelfs aan de slag met live coding.
Alles wat ik tot n toe heb gepost is min of meer live
Voornamelijk Pdefs en pbinds , je kan alle argumenten van een pbind ( dus pitch duration en dus ook synth parameters ) on the fly vervangen zonder stream interuption
Het enigst struikelblok dat ik tot nu toe heb ervaren is wanneer ik de duration van common naar triplet timing verander opnieuw naar common , dan onstaan er sync issues .
ER is een oplossing voor handen maar dat is voor mij nog momenteel te moeilijk om te implementeren
 
@ProgHead, heb je weleens overwogen met een Nord modular aan de gang te gaan? Dat lijkt me toch net een grafische level hoger qua interface, dan de programmeertaal die eronder zit.
Volgens mij haal je daar meer voldoening en resultaat uit, afgaande op je post op de 2e pagina :) ofwel, wat doe je jezelf aan lol.
 
@Sander02 Ik heb inmiddels mijn eerste voorzichtige stapjes in de Eurorack-wereld gezet. Een fraai tweedehands rack is er al. Zie: ProgHead's Modular

En binnenkort hoop ik ook mijn eerste bestelde module te ontvangen.

Overigens kan ik met Csound, PureData, Chuck en Faust wel uit de voeten, en dat is mij aan audio programmeertalen ook wel genoeg. ;-)
 
Oh te gek, ik ben er zelf ook nog maar pas mee begonnen, dat is "begonnen" want toen ging ik verhuizen.. Wel al jaren met de Nord g2x gestoeid, die ik dus nooit had moeten verkopen.
Vind het verder knap als iemand zulks allemaal kan programmeren, onwijs respect voor! misschien op een dag, als ik alle tijd heb (pensioen ofzo)

Veel succes met de modular!
 
supercollider tweets album
140 character limit


supercollider140.jpg


Supercollider 140 - The Wire
sc-140
 
neuj, was even door het SuperColider boek van A. Valle aan het gaan, wanneer er plots melding werd gemaakt van de supercollider tweets
cool concept, dus ik dacht ik deel het even ... nou moet ik wel zeggen dat ik ooit een radio uitzending heb gemaakt met zelf uitgezochte
SC tweets, die ik estethischer behaaglijker vond, maar neemt niet weg dat je met een max limiet van 140 characters coole shit kan maken
in SC ... er is ook sprake van een zekere cottle boek cottleSC3.pdf , mocht iemand het hebben, mag ie dat altijd delen
 
Back
Top