VCV rack Dub Techno jam

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.266
Locatie
Grou
Hallo,
Als onderdeel van het proces om tot ee hardware modular te komen begonnen dit te bouwen in VCV rack. Hierbij geïnspireerd door wat @SB-SIX maakt. Dit is mijn eerste creatie met VCV rack. Daarbij veel gebruik gemaakt van de prima tutorials op YT.



 
Grappig. Net beluisterd over laptop-speakertjes, vond 'm leuk, maar ook heel kaal, vanwege een ontbrekende bassline.

Daarna ging ik het draadje lezen. En 'm beluister nu over m'n hoofdtelefoon.. ahhh, daar hadden ze het over :)

De bassline is dus vooral voelbaar, en niet zozeer hoorbaar. Niet dat het per sé op die crappy speakertjes goed moet klinken, maar het kan de struggle met het eq'en en volume verklaren. Als je 'm hoorbaarder wil maken, en tegelijkertijd zachter wil zetten, kan een likkie overdrive helpen (wel subtiel doen, dan kan je de sound behouden).

Rock on, sowieso een toffe rabbithole!
 
Laatst gewijzigd:
VCV rack is vet wanneer gesequenced door een cirklon .
Het cytomic -doepfer filter is ook heel goed
 
VCV rack is vet wanneer gesequenced door een cirklon .
Het cytomic -doepfer filter is ook heel goed

Lijkt me erg interessant om een cirklon erop aan te sluiten. Ik sta sinds juli 2021 op de wachtlijst voor een unit. Misschien gaat het ooit nog eens gebeuren.
 
Cirklon usb geeft je 96 midi kanalen ( 6 midi ports) , dus meer dan voldoende om vcv stuff aan te sturen.
Zoveel leuker en directer dan de vcv sequencers .
 
Back
Top