Black Friday 2021 tips

Omdat ze in mijn ervaring toch 4 op de 5 keer de goedkoopste zijn. ToneControl is wel eens een paar euro goedkoper, maar dan krijg je niet standaard 3 jaar garantie en hun levertijd is BS (ze houden voorraad niet bij) en bij Thomann is Behringer wel eens scherper geprijsd, maar bij Bax krijg je wel altijd een nette prijs.

Jammer dat die tot de 25e geldig is want op die dag start Bax de early bird Black Friday actie.

Edit. Was vorig jaar alles 7,5% bij bax en sommige artikelen meer korting? Of waren er ook synths waar 0 korting op was?

Er was ook genoeg dat niet in de aanbieding was, maar ze hadden best veel mooie deals geloof ik. Maar je kon die 7,5% korting gebruiken op het hele assortiment (of in ieder geval op alles wat geen black friday deal was)
 
Waarom geven jullie zoveel om bax.
Het is toch vaak goedkoper elders.
Het gaat niet alleen om 'goedkoper elders'. Het gaat om het juiste gevoel serieus genomen te worden door een winkel waar je veel geld uitgeeft. Dus met respect voor andere meningen probeer ik BAX, die ik altijd BOX-shop noem tot in het oneindige te vermijden. Twee jaar geleden zo'n enorm slechte ervaring mee gehad, daar heb ik nu nog stress en koppijn van. Bij Tonecontrol heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad. Ze nemen de telefoon op, weten waar ze over praten. Als ze iets beloven komen ze het na. Moest het FF kwijt. Voor verdere klachten zijn er weer andere 'draadjes' op synthforum beschikbaar.
 
Heeft iemand ergens Fabfilter deals gezien? In hun eigen webshop hebben ze (nog) geen black friday deals.
 
Overigens vind ik Atlas er ook wat lekkerder uit zien en de knopjes wat beter.
Grappig hoe dat werkt, dat vind ik namelijk precies andersom. Atlas laadt als een speer en zit echt goed in elkaar 👍 Maar XO vind ik tot nu toe fijner en 'robuuster'. Geen idee waar dat in zit. De presets vind ik ook tof, en dan samples swappen en aanpassen.

Vanmidag heb ik een opzetje gemaakt voor een nieuwe track. Een beetje minimal, en iets wat ik uit mezelf nooit zou maken.

 
Huh ? De prijzen verhogen vlak voor je een aanbieding hebt gaat toch niet meer over vragen wat ze willen ?

Dat gaat over misleiding.
We weten toch helemaal niet of die Crumar 7 straks wel in de aanbieding gaat zijn? En dan nog, misleiding,.ik weet niet of je het zo moet zien, de ene dag kost het dit, de andere dag dat. Is met wel meer dingen zo.
 
Hm er is sws geen probleem, hij staat voor 1939,- te koop bij bax en nog minder als je die 5% kortingsbon gebruikt die eerder al werd genoemd. :-)

(voor 1842,- dus)

Screenshot_20211120_194304_com.android.chrome.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Het gaat niet alleen om 'goedkoper elders'. Het gaat om het juiste gevoel serieus genomen te worden door een winkel waar je veel geld uitgeeft. Dus met respect voor andere meningen probeer ik BAX, die ik altijd BOX-shop noem tot in het oneindige te vermijden. Twee jaar geleden zo'n enorm slechte ervaring mee gehad, daar heb ik nu nog stress en koppijn van. Bij Tonecontrol heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad. Ze nemen de telefoon op, weten waar ze over praten. Als ze iets beloven komen ze het na. Moest het FF kwijt. Voor verdere klachten zijn er weer andere 'draadjes' op synthforum beschikbaar.
Tsja vreselijke ervaringen heb ik bij music store en een ander weer bij thomann. Heb onlangs een fout gemaakt door teveel kabels te bestellen bij Bax en zonder dat ik wat terug hoefde te sturen kreeg ik €20 terug. Was ook een adapter kapot en ook die werd gelijk een nieuwe gestuurd. 1 mail en direct geregeld. Bax heeft met bf tenminste vaak echte aanbiedingen. De Duitsers hebben vaak prima prijzen maar acties zijn veelal niet spectaculair. Tonecontrol is oké maar beter even bellen of ze iets daadwerkelijk op voorraad hebben om vervelende ervaringen te vermijden.
 
Huh ? De prijzen verhogen vlak voor je een aanbieding hebt gaat toch niet meer over vragen wat ze willen ?

Dat gaat over misleiding.
Welkom op deze wereld waar enorm veel winkels zo te werk gaan. En Demian heeft gelijk, ze mogen zelf bepalen wat ze vragen. Eigenlijk worden we het hele jaar door voor de gek gehouden. Bij de supermarkt bijvoorbeeld. Als er geen aanbieding is betaal je teveel. In Duitsland zijn prijzen standaard scherp en zijn er weinig van die 2 halen 1 betalen acties zoals bij de appie. 😉
 
Glitchmachines, de meeste zijn weer in de aanbieding, lage prijzen... ook eindelik de laatste plugin, die eerst rond 40 euri zweefde, voor rond de €4,50... Tactic

alle aanbiedingen op een rijtje, eigenlik allemaal aanraders, in sale dan, vreemd dat convex niet in sale is...


(met keuze uit gratis plugin, meestal is er maar 1, nu heb je de keuze, Audiothing The Orb heb ik gekozen, en had nog wat 'reward money', dus 2 plugins, ik heb Tactic gekocht, voor bijna niks..

ik heb Glitchmachines vaker hier onder de aandacht gebracht, is niet voor iedereen, zoals veel plugins, maar zeker de moeite waard.

zijn allemaal pareltjes; Palindrome, Polygon 2, Quadrant, Cataract springen er uit, zoals Convex, maar is niet in sale, de laatste.

over prijzen verhogen voor een aanbieding is al jaren lang bekend dat grote namen dit doen. mediamarkt, voor het grote publiek, wat bekender, is een voorbeeld.
zeker bij black friday, wanneer een aanbieding echt een aanbieding is moet je... gaan.... vergelijken...
het is zeker misleiding!
 
over prijzen verhogen voor een aanbieding is al jaren lang bekend dat grote namen dit doen. mediamarkt, voor het grote publiek, wat bekender, is een voorbeeld.
zeker bij black friday, wanneer een aanbieding echt een aanbieding is moet je... gaan.... vergelijken...
het is zeker misleiding!
(Sommige) mensen willen gewoon voor de gek gehouden worden.
De 'vanaf' prijs bij een willekeurige grootgrutter / drogist oid is nooit de echte 'oude' prijs.
 
Geen idee hoe het in Nederland zit, maar in Belgie zijn deze praktijken voorbij het randje van het legale:


3. Een handelaar verkoopt gedurende de eerste 3
weken van december een bepaald model van sjaal
voor 75 euro, en gedurende de laatste week voor
100 euro, aangezien de verkoop van sjaals piekt
door een koudegolf. In januari verkoopt hij de sjaal
dan voor 50 euro, waarbij hij een korting van 50 %
afficheert. Mag hij op die manier te werk gaan?

Neen.

Een dergelijke praktijk dient als misleidend te worden beschouwd: de prijs van 100 euro die werd
toegepast tijdens de laatste week van december is een opgedreven prijs die het mogelijk maakt
om tijdens de solden prijsverminderingen aan te kondigen die belangrijker en aantrekkelijker
overkomen.
Meer algemeen moet voorbehoud gemaakt worden bij elk geval waarbij prijsverhogingen worden
doorgevoerd vlak voor een promotionele periode.
 
(Sommige) mensen willen gewoon voor de gek gehouden worden.
De 'vanaf' prijs bij een willekeurige grootgrutter / drogist oid is nooit de echte 'oude' prijs.
Klopt, de adviesprijs van de fabrikant is vrijwel nooit de prijs die je in de winkel betaalt. Maar bij kortingen gaan ze ineens wel uit van de adviesprijs.

Wij zijn lid van de Consumentenbond en die houdt prijzen nauwlettend in de gaten. Met Black Friday maken ze ook altijd een overzichtje van écht goede deals. Zo heb ik vorig jaar een Bose-bluetooth koptelefoon gekocht waar ik heel blij mee ben.

Voor winkeliers lijkt Black Friday me een verschrikking. Partijen houden elkaar in een wurggreep en door de hoge kortingen verdienen ze nauwelijks extra. Bedrijven als H&M en Ikea doen er daarom bewust niet aan mee. En ik las in de krant dat in Frankrijk de regels ook strenger zijn.

Voor digitale producten als plug-ins maakt dit natuurlijk minder uit. Maar de eeuwige overconsumptie staat me vaak tegen, hoewel ik er ook zelf aan mee doe.
 
Klopt, de adviesprijs van de fabrikant is vrijwel nooit de prijs die je in de winkel betaalt. Maar bij kortingen gaan ze ineens wel uit van de adviesprijs.

Wij zijn lid van de Consumentenbond en die houdt prijzen nauwlettend in de gaten. Met Black Friday maken ze ook altijd een overzichtje van écht goede deals. Zo heb ik vorig jaar een Bose-bluetooth koptelefoon gekocht waar ik heel blij mee ben.

Voor winkeliers lijkt Black Friday me een verschrikking. Partijen houden elkaar in een wurggreep en door de hoge kortingen verdienen ze nauwelijks extra. Bedrijven als H&M en Ikea doen er daarom bewust niet aan mee. En ik las in de krant dat in Frankrijk de regels ook strenger zijn.

Voor digitale producten als plug-ins maakt dit natuurlijk minder uit. Maar de eeuwige overconsumptie staat me vaak tegen, hoewel ik er ook zelf aan mee doe.
Ik had weer van alles in m'n mandje zitten (plugins etc.) , maar ga waarschijnlijk niks kopen.
I.i.g. geen software, want ik heb eigenlijk meer dan genoeg aan wat ik nu heb in de tijd die ik er voor vrij heb.
Qua hardware heb ik nog wel een lijstje, dus dat zal afhangen van de eventuele actie(s) die er komen.
Maar ik houd de prijzen van die spullen al langer in de gaten, dus alleen als het echt goed is, ga ik overstag.
 
Mocht er iemand koopdraNg hebben, die building blocks vd maker van synthorial kan ik wel aanbevelen. Al dagen pret mee met t maken van patterns op t gehoor, al lerend. En wat kost ie: kleine 40 euro met je korting.
Uren lol mee al…
 
Geen idee hoe het in Nederland zit, maar in Belgie zijn deze praktijken voorbij het randje van het legale:


3. Een handelaar verkoopt gedurende de eerste 3
weken van december een bepaald model van sjaal
voor 75 euro, en gedurende de laatste week voor
100 euro, aangezien de verkoop van sjaals piekt
door een koudegolf. In januari verkoopt hij de sjaal
dan voor 50 euro, waarbij hij een korting van 50 %
afficheert. Mag hij op die manier te werk gaan?

Neen.

Een dergelijke praktijk dient als misleidend te worden beschouwd: de prijs van 100 euro die werd
toegepast tijdens de laatste week van december is een opgedreven prijs die het mogelijk maakt
om tijdens de solden prijsverminderingen aan te kondigen die belangrijker en aantrekkelijker
overkomen.
Meer algemeen moet voorbehoud gemaakt worden bij elk geval waarbij prijsverhogingen worden
doorgevoerd vlak voor een promotionele periode.
In nederland is dat ook verboden volgens mij.

En ééns met Nap! Nu weer naar de black friday aanbiedingen:)

Behringer RD-6 (doorzichtig rood of oranje) 99 euro bij Thomann!
 
Back
Top