OXAZEPAM (Raw Analog Acid)

Sto

Stamgast
Lid sinds
13 januari 2014
Berichten
191
Locatie
aan Zee
Groot fan van de BOSS producten uit de jaren '80 vanwege hun geluid en simpelheid! :halleluja
Graag probeer ik met die oude BOSS producten een lekkere dikke volle sound te maken.
In dit geval was het de BOSS KM-400 en RRV-10 waar de Roland TB-303 & TR-8 doorheen gaan.

Erg benieuwd of jullie er ook zo enthousiast van worden?
Ik heb in ieder geval veel lol gehad bij het maken en ben behoorlijk tevreden met het resultaat. *D

 
Laatst gewijzigd:
De drums komen er echt heul lekker uit, goeie verzadiging/drive, ik hou d'r van. Als je dit uit een kale TR-8 en een ouwe Boss mixer haalt vind ik het knap. Acidlijn is ook erg fijn door de reverb heen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
De drums komen er echt heul lekker uit, goeie verzadiging/drive, ik hou d'r van. Als je dit uit een kale TR-8 en een ouwe Boss mixer haalt vind ik het knap. Acidlijn is ook erg fijn door de reverb heen.
Thanks!

De Roland MX-1 doet inderdaad ook nog iets, die gebruik ik om op te nemen via Ableton.
Het is maar één mono kanaal waar de mono-output van de KM-400 is op aangesloten, maar er zit via de MX-1 ook nog een beetje effect op.
En uiteraard, ik master de opname daarna ook in Ableton (EQ en 2x limiter).
 
Coole sound , heel erg old school , voor mij jammer genoeg te eentonig!
Thanks!

Volledig met je eens over de eentonigheid.
Achteraf klinkt het vaak toch ééntoniger dan als ik er helemaal in zit tijdens het opnemen.
Eéntonigheid is daardoor helaas een grote valkuil voor mij.
 
Back
Top