Focusrite Liquid Mix: is het nog wat?

vinnieq

Lidl
Lid sinds
11 juli 2004
Berichten
9.351
Zoals de titel al doet vermoeden: Vinden we de Focusrite Liquid Mix 16 of 32 nog de moeite waard of is alles al dik ingehaald door nieuwere (gratis) plug-ins?
 
Gewoon kopen en proberen,, er schijnen wel wat problemen te zijn met de installer,

Ik hou m'n firewire bus liever vrij en alleen voor de profire en powercore's
en ik ben niet op de hoogte van de gear dingen die de liquid mix emuleert

Duende is ook nog een Firewire DSP unit,,
 
Zelfde hier, maar er zijn wat berichten dat je het wel aan de praat kunt krijgen. Ik ben echter nogal een oen in dat soort dingen dus ik vroeg me af of het uberhaupt nog wel die moeite waard is.
 
FireWire apparaten en compatibiliteitsproblemen.

Zou een firewire kaart kunnen kopen maar heb nul procent hoop dat ik het werkenden krijg šŸ˜…
 
Wel 'n beetje veel latency maar prima voor mixen. Als je gebruik maakt van VST synths /drums, onbruikbaar.

Er waren ooit wat links te vinden waarin je de legacy Firewire driver installeert ipv dan kreeg je het op W7 aan de gang en tijden mee gewerkt wegens oude projecten. W10 is me nooit gelukt. Maar het was erg leuk om afgelopen jaar weer actief te hebben met PT10 in W7.

Het werkt wel in 64 bit OS maar niet in 'n 64 bit DAW, dan moet je 'n tool als. J-bridge draaien.
 
Duende is ook nog een Firewire DSP unit,,
Duende ook nog mee geƫxperimenteerd tijdens mijn legacy PC experiment, samen met PT. Die had iig 'n betere latency. Was ook nog 'n aardig gedoe om de oude firmware op de kaart te flashen.. sinds de V3 software fungeert de hardware slechts een dongle.
Ik hou m'n firewire bus liever vrij en alleen voor de profire en powercore's

Maar het wordt wel leuk nu idd met die Powercores.. Ik ben nog steeds niet toegekomen aan die hack tool gebruiken. Ik ga ze iig niet in mijn W10 PC die aan internet hangt gebruiken. ;)
Is er 'n reden waarom je fire Powercores gebruikt of werkt die tool niet met PCI(e) kaarten?
 

Met deze stappen is het mij gelukt met W10

Thanx voor de link!! :mega:

Ik vind het nog steeds een super mooi design en mooie unit, het werkte ook prima met die potjes.. VU's waren ook fijn om te hebben. Alleen het channel selecteren vond ik een beetje crampy maar ik dacht dat de tracknamen wel te zien waren op het scherm toch?
 
Thanx voor de link!! :mega:

Ik vind het nog steeds een super mooi design en mooie unit, het werkte ook prima met die potjes.. VU's waren ook fijn om te hebben. Alleen het channel selecteren vond ik een beetje crampy maar ik dacht dat de tracknamen wel te zien waren op het scherm toch?
Vind het zeker een fijn apparaatje qua bediening hardware(software)

Ik moet zeggen dat ik de emulatie's inlaad via de plugin en volgens mij het nooit heb bekeken op het scherm :)
 
Nou, heb em ook aan de praat na een clean install.

De 'how to install' video gaat nog wel voorbij aan een belangrijke stap.. De legacy drivers moet ook nog in de program files x86 folder apart worden geĆÆnstalleerd, dat was tenminste bij mij het geval. Ik kon in elk geval geen legacy driver kiezen voordat ik de procedure hieronder deed.
 
Haha.. ik wilde nog een comment toevoegen aan de video.. maar de maker delete mijn berichten telkens. Een reactie bij iemand die het ook niet lukte wordt ook gelijk door em gedelete.. Had dus iets als hieronder geplaatst en kon em later niet meer zien onder video toen ik nog wat wilde editen.. nog 'n keer geplaatst en daarna weer weg. Later 'n bericht gepost met 'n andere strekking.. die bleef staan. Toen ge-edit tot iets hieronder.. en weer gedelete.. hij zit er behoorlijk bovenop maar laat de vragen van mensen die het niet lukt onbeantwoord.. Erg behulpzaam type.

Great video but the actual installing of the drivers in the program files folder isn't mentioned. In my case (clean install) there wasn't a legacy driver available to select. It only gets installed in the program files (x86) folder from where it needs to be installed manually. To all dealing with the struggle.. please follow the procedure below. After this I was able to pick the legacy driver and my Liquid mix is up and running. :) https://www.startech.com/nl-nl/faq/....com/s/gaming/emoji/7ff574f2/emoji_u1f642.png
 
Haha.. ik wilde nog een comment toevoegen aan de video.. maar de maker delete mijn berichten telkens. Een reactie bij iemand die het ook niet lukte wordt ook gelijk door em gedelete.. Had dus iets als hieronder geplaatst en kon em later niet meer zien onder video toen ik nog wat wilde editen.. nog 'n keer geplaatst en daarna weer weg. Later 'n bericht gepost met 'n andere strekking.. die bleef staan. Toen ge-edit tot iets hieronder.. en weer gedelete.. hij zit er behoorlijk bovenop maar laat de vragen van mensen die het niet lukt onbeantwoord.. Erg behulpzaam type.
Het filmpje zal waarschijnlijk de nodige aandacht (lees volgers/inkomsten) trekken. Misschien alles voor de likes?
 
Haha.. ik wilde nog een comment toevoegen aan de video.. maar de maker delete mijn berichten telkens. Een reactie bij iemand die het ook niet lukte wordt ook gelijk door em gedelete.. Had dus iets als hieronder geplaatst en kon em later niet meer zien onder video toen ik nog wat wilde editen.. nog 'n keer geplaatst en daarna weer weg. Later 'n bericht gepost met 'n andere strekking.. die bleef staan. Toen ge-edit tot iets hieronder.. en weer gedelete.. hij zit er behoorlijk bovenop maar laat de vragen van mensen die het niet lukt onbeantwoord.. Erg behulpzaam type.
Mooi.
Ik weet niet of jij er ook last van hebt?
Maar met renderen naar wav met de Focusrite Liquid aan heb ik een behoorlijke latency uit eindelijk op de audio file.
(Record het in de box nu)
Het filmpje zal waarschijnlijk de nodige aandacht (lees volgers/inkomsten) trekken. Misschien alles voor de likes?
Best toch als ik door het filmpje (uitleg)de Focusrite Liquid aan de praat heb gekregen met W10 :)
 
Het filmpje zal waarschijnlijk de nodige aandacht (lees volgers/inkomsten) trekken. Misschien alles voor de likes?
Ik vrees het wel ja. Al is de Focusrite Liquid Mix nu niet echt een item waar je veel aandacht mee trekt.
 
Mooi.
Ik weet niet of jij er ook last van hebt?
Maar met renderen naar wav met de Focusrite Liquid aan heb ik een behoorlijke latency uit eindelijk op de audio file.
(Record het in de box nu)

Zo ver ben ik nog niet... heb het net gisteren aan de praat.

Best toch als ik door het filmpje (uitleg)de Focusrite Liquid aan de praat heb gekregen met W10 :)

Als ik de installatie volgens zijn instructies uitvoerde zag ik de legacy drivers er niet tussen staan. En ik lees meer berichten van mensen die hetzelfde hadden. Daar gaat ie verder niet op in.
Als ik daarop een reactie plaats of een individuele reactie geef dat ik nog een andere procedure moest uitvoeren en het niet lukte zoals hij het omschreef verwijderd hij mijn bericht.. keer op keer.. Niet echt open minded..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top