Calm Before the Storm [Reggae]

Die sobere bewolkte intro... en dan priemt de zon door de wolken om gans t uitzicht op de doen schitteren rond pakweg 50 seconden. Hoe tem je de feedback eigenlijk, doe je dat met compressie? Bij mij gaat t altijd out of hand qua volume.
 
Heerlijk dit, post asjeblieft meer. Meer dub/reggae hier is fijn. Ben wel benieuwd wat je allemaal hebt gebruikt. Heb verder weinig aan te merken, dit zou het voor mij prima doen in het dub-bos bij Reggae Geel.
 
Well done ! Me like.
Als je onderstaande Accapella download, verknipt, beetje uitfilteren en mooi synct (parts op de juiste plaats kleven) met jouw track is het ECHT !
Je kan voor de gein een nieuwe browser window openen en jouw track samen met onderstaand afspelen, you get an idea!



of deze bijvoorbeeld

 
Die sobere bewolkte intro... en dan priemt de zon door de wolken om gans t uitzicht op de doen schitteren rond pakweg 50 seconden. Hoe tem je de feedback eigenlijk, doe je dat met compressie? Bij mij gaat t altijd out of hand qua volume.
Thanks!! Nee, dat doe ik niet met compressie. Draai gewoon de aux van het echokanaal wat meer open voor de feedback en weet dan ongeveer hoever ik ermee kan gaan. Moest er wel even de tijd voor nemen om hem goed in te stellen want met de nieuwe menger had ik er in het begin wel moeite mee.
 
Heerlijk dit, post asjeblieft meer. Meer dub/reggae hier is fijn. Ben wel benieuwd wat je allemaal hebt gebruikt. Heb verder weinig aan te merken, dit zou het voor mij prima doen in het dub-bos bij Reggae Geel.
Dankje :)!
spul dat ik gebruikt heb zijn: melodica, bas, gitaar, keyboard, een afrikaanstrommeltje, kabassa en ableton voor de drums en opnames. Fx voor hihat zijn vermona filter lancet en een dan-echo. Voor de snare een EHX nanophaser. Voor het pianogeluid een vermona phaser (ph16). En effecten op het mengpaneel zijn een fulltone bandecho, vermona galm, moogerfooger echo en flanger. en een pot ganja voor de goodvibes ;)
 
Well done ! Me like.
Als je onderstaande Accapella download, verknipt, beetje uitfilteren en mooi synct (parts op de juiste plaats kleven) met jouw track is het ECHT !
Je kan voor de gein een nieuwe browser window openen en jouw track samen met onderstaand afspelen, you get an idea!



of deze bijvoorbeeld


Danku!! Mooi om te lezen!!
Met die acapellas ga ik vandeweek eens mee aan de gang lijkt me wel zeer leerzaam en geinig om te doen:okdan:!! Had eigenlijk plannen om boven alles overhoop te gooien maar met de nazomerse weersverwachting wacht ik daar nog maar even mee.
 
Hoe tem je de feedback eigenlijk, doe je dat met compressie? Bij mij gaat t altijd out of hand qua volume.
@klinkske zat er nog wat over na te denken. Maar heb je de repeatknop van de bandecho zelf ook ver openstaan? Mss dat dat het probleem is, de mijne heb ik zo'n beetje helemaal dichtgedraaid
 
Dankje man!!
Mooi dat je er weer bent Gloomy!!!
Ik luister 'm met veel plezier nog eens een keertje terug. Weet je wat? Ik maak snel een mp3'tje :)
Dank je wel teeP, ik ben ook heel erg blij met jouw aanwezigheid, and it's nice to be back inderdeed.
 
Ik luister 'm met veel plezier nog eens een keertje terug. Weet je wat? Ik maak snel een mp3'tje :)
Dank je wel teeP, ik ben ook heel erg blij met jouw aanwezigheid, and it's nice to be back inderdeed.
:) mooi om te lezen man, dat doet me zeer goed:okdan:!!
Als je wilt zou ik je de track ook wel in wav formaat kunnen sturen. laat maar even weten dan!
 
Als je onderstaande Accapella download, verknipt, beetje uitfilteren en mooi synct (parts op de juiste plaats kleven) met jouw track is het ECHT !
Je kan voor de gein een nieuwe browser window openen en jouw track samen met onderstaand afspelen, you get an idea!
Ben er even mee bezig geweest maar dat gepuzzel werkt mij wat op de zenuwen. heb er het geduld niet voor om het passend te krijgen. zou dan denk ik beter een nieuwe track om de acapellas heen kunnen bouwen.
 
Ben er even mee bezig geweest maar dat gepuzzel werkt mij wat op de zenuwen. heb er het geduld niet voor om het passend te krijgen. zou dan denk ik beter een nieuwe track om de acapellas heen kunnen bouwen.
Het vraagt idd meer moeite en het klopt dat je makkelijker een acapella als basis kan nemen waar je om heen bouwt.
(vooral niet eerst naar het origineel luisteren)

Ik wil je thread niet kapen (want ik vind jouw stijl veel meer bij echte reggea aanleunen dan de mijne) maar ik post even mijn poging waarbij ik idd eerst de acapella heb opgeknipt en er dan iets rond heb gebouwd. Bass en gitaar zelf ingespeeld en dat was fun !

 
Back
Top