Nieuw lied in de maak (akoestische reggae)

Nou, ik ben zeer onplezierig verrast dat de heren bij Omrop Fryslân mijn protestlied ongeschikt vinden voor de radio. Ze luisteren kennelijk liever naar die oersaaie oude namaak Americana meuk. Fuck dat. Voor mij geen Friese muziek meer voorlopig.
 
In Zeeland is het al NIET ANDERS hetzelfde dus.
Natuurlijk wil ik geen ONGEMAKKELIJK gevoel verspreiden maar je kunt je beter toeleggen op super goed verstaanbare teksten Nederlands, Duits, Engels, Frans en dan heel traag.
Met veel lucht uit de longen zodat iedereen het snapt.
Het voordeel is dat je dan ook meteen een groter publiek bereikt.
Zo kocht ik deze week nog een condensator microfoon bij Bax Om nog duidelijker over te komen.
Want in Vlaanderen verstaan ze geen KLAP van wat ik zeg.
RADIO.
Degene die naar `Holland` trekt en later weer terug komt in zijn provincie die wordt aangenomen bij de radio.
Die komt terug met een universitair DIPLOMA, heeft zijn geloof verloren, een stem uitbrengend op D66, En is homo geworden. Die zijn dus TEGEN BBB e.d. Dan draaien ze je simpelweg niet.
In Vlaanderen ben ik altijd de underdog / pispaaltje maar daar kan ik goed tegen.
Dat komt vanwege mijn Hollandsche achtergrond.
 
Laatst gewijzigd:
Ik moest even denken aan de tekst die ik geschreven had of die wel door de moderatie zou komen.
Maar in dat geval zou ik een nieuw onderwerp kunnen beginnen met de titel welke tekst mag nu niet meer gezongen worden vanwege woke?.
😅
Als voorbeeld Guus kom naar huus:
😋
Zien hejt het vroeger zejt da's waar de wilde wijven leven
Die voor 'n stuuver mit naar boven gaan voor de vrijerij
Daar krieg je grote puusten van want al die wijven uut de steden
Leven daar in zonde en die gaan nooit naar de kerk.

Welk dialect zou dit zijn?. `kweetut` niet
 
Ik moest even denken aan de tekst die ik geschreven had of die wel door de moderatie zou komen.
Maar in dat geval zou ik een nieuw onderwerp kunnen beginnen met de titel welke tekst mag nu niet meer gezongen worden vanwege woke?.
😅
Als voorbeeld Guus kom naar huus:
😋
Zien hejt het vroeger zejt da's waar de wilde wijven leven
Die voor 'n stuuver mit naar boven gaan voor de vrijerij
Daar krieg je grote puusten van want al die wijven uut de steden
Leven daar in zonde en die gaan nooit naar de kerk.

Welk dialect zou dit zijn?. `kweetut` niet
Ik weet niet welk dialect maar kan het wel volgen. Geinig.
 
Goedenavond. Een maat van me heeft ook een versie gemaakt van mijn lied dat ik graag even met jullie wil delen!
 

Attachments

  • Harm - Skoppen Boerrr.mp3
    2,6 MB
Nou, ik ben zeer onplezierig verrast dat de heren bij Omrop Fryslân mijn protestlied ongeschikt vinden voor de radio. Ze luisteren kennelijk liever naar die oersaaie oude namaak Americana meuk. Fuck dat. Voor mij geen Friese muziek meer voorlopig.
Ze draaien 'm ondertussen!
 
Back
Top