Nieuw lied in de maak (akoestische reggae)

Net nadat ik de vorige had upgeload hoorde ik dat de koortjes nog niet goed waren. Heb ze nog wat aangepast.
 

Attachments

  • it boerke 2 punt 0 noise reduced.mp3
    4,1 MB
De nieuwe koortjes kloppen niet van de meest recente update. Ik hoor het niet meer, morgen weer een dag!
 
Zat nog ff wat andere muziek te luisteren en toen ik daarna nogmaals mijn nummer luisterde hoorde ik het in eens. Dus toch maar snel nog even opgenomen voordat ik het weer kwijt ben.
 

Attachments

  • it boerke 2 punt 0 noise reduced.mp3
    4,1 MB
Heb er net een baslijntje onder gespeeld. Nu is het nummer in een vergevorderd stadium van af zijn of helemaal af.

Ik kan er nog een brug aan vastmaken en dan nog een keer terug naar het refrein of het hier bij laten. Heb er alvast even een einde aan gebreid. Wat vinden jullie er zo van?
 

Attachments

  • it boerke 2 punt 0 noise reduced.mp3
    3,8 MB
Ik vind hem lekker.
Ga je nog een electrische en een dub versie maken?
Kan evt electrische gitaar met wha, phaser en deley opnemen.
 
Ik ben helemaal niet thuis in dub, maar als je zin hebt er mee aan de slag te gaan wil ik je de sporen wel sturen.
 
vindum wel lekker zo! alleen die bas zou om mij wel wat duidelijker mogen. kan nu niet goed horen wat er op wordt gespeeld. en misschien die brug gewoon gebruiken als afsluiter? en voor een dubje zou er beter nog wat drums bij kunnen. maar goed, doe gewoon je ding :okdan: !
 
Laatst gewijzigd:
Zal even kijken hoe ik de bas wat duidelijker krijg zonder dat ie te zwaar wordt. De brug als afsluiter is een goed idee!
 
Bij deze heb ik de basgitaar door Guitar rig gehaald. Heb de basgitaar met de duim bespeeld dus dan heb je sowieso minder definitie maar zo is wel te horen wat ik speel volgens mij.
 

Attachments

  • Harm - best gepest loaded bass.mp3
    3,8 MB
Heb er nog een ander einde aan gebreid want daar was ik nog niet helemaal tevreden over. Dit vind ik zo al beter maar mogelijk dat ik er toch nog wat vocals overheen zet en nog eenmaal terug ga naar het refrein. Ben er nog niet uit en heb de tekst ook nog niet geschreven. Op het gedeelte dat nu het einde is bij mij, heeft het origineel een stukje toast rap. Dat zou hier ook niet misstaan vermoed ik.

Ook heb ik nog wat aan het basgitaar geluid geprutst om die nog wat beter hoorbaar te maken en ook de panning wat breder gemaakt. Misschien dat de leadgitaar ook nog naar rechts gepand kan worden. Ik blijf het vaak lastig vinden wat nou het mooiste waar uitkomt. Zijn daar ook richtlijnen voor?
 

Attachments

  • Harm - best gepest.mp3
    4,2 MB
Waarom laat je ons wachten op de vertaling?
Omdat het nummer nog niet helemaal af is, ik wil nog een stukje toast opnemen op het einde.

Dus die komt nog, maar versta je er dan helemaal niks van? Zo'n 75% zijn woorden die in het Nederlands ook voorkomen nochtans! :)
 
Ook heb ik nog wat aan het basgitaar geluid geprutst om die nog wat beter hoorbaar te maken en ook de panning wat breder gemaakt. Misschien dat de leadgitaar ook nog naar rechts gepand kan worden. Ik blijf het vaak lastig vinden wat nou het mooiste waar uitkomt. Zijn daar ook richtlijnen voor?
de richtlijnen waar ik me wat aan houd zijn dat ik de bas en kick in het midden pan. voor de basgitaar voeg ik er vaak nog wel wat laag aan toe en draai de high er meestal uit. met de kick hetzelfde alleen laat ik de high er nog wel in. maar daar heb je bij dit nummer geen last van :). voor de rest hangt het af van het nummer waar je de dingen plaatst in het stereobeeld. dat gitaarriedeltje zit niets in de weg, volgens mij, maar zou er gelijktijdig nog een ander riedeltje worden gespeeld op gitaar, piano of wat dan ook dan zou ik ze wel links en rechts pannen voor 50 of 100 procent. misschien zou je dat kunnen doen met het koortje? gewoon wat experimenteren I would say en vind je het niks zet je het terug.
 
Bedankt voor de tips! Normaal als ik er drums bij heb doe ik die bijna in het midden en de basgitaar ook bijna in het midden er net tegenover. Die tip kreeg ik een keer van wijlen Milan Ciric. Daarvoor had ik ze ook altijd beide in het midden. Maar die kerel overtuigde me dat het beter is ze iets te pannen. Het klinkt dan alsof ze beide in het midden zitten maar het geluid wordt breder.

Nu in dit geval zit er geen drum bij inderdaad dus heb ik de basgitaar naar het midden verplaatst. Vind 'm zo al beter hoorbaar. Het hoog wegdraaien uit de bas kan wel ja, maar om die lekkere reggae sound te krijgen doen ze het toch anders volgens mij. Soms zitten die basgitaren ook opvallend licht in de mix terwijl ze wel pompen zoals bij het nummer Ganja Farmer. Als de basgitaar te zwaar wordt dan vervormt die. Nou ja, mixen heb ik geen kaas van gegeten en ik weet het verder ook niet, ik doe maar wat. Heb de basgitaar nu wat zachter gezet en dus in het midden. Beetje naar idee van Ganja Farmer. Ow ja en dat riedeltje op gitaar naar rechts gepanned.
 

Attachments

  • Harm - best gepest.mp3
    4,1 MB
he thanks man, die tip van Milan Ciric ga ik ook eens proberen!
en ja, ik doe ook maar wat :) probeer het voornamelijk te doen op het gehoor. als ik dan boven wat heb zitten klooien en vind dat de mix wel redelijk klinkt zijn er vaak ,als ik het dan beneden over de stereo weer terugluister, altijd wel weer dingen die me opvallen waarvan ik denk dat ze best nog wel wat anders kunnen.
 
he thanks man, die tip van Milan Ciric ga ik ook eens proberen!
en ja, ik doe ook maar wat :) probeer het voornamelijk te doen op het gehoor. als ik dan boven wat heb zitten klooien en vind dat de mix wel redelijk klinkt zijn er vaak ,als ik het dan beneden over de stereo weer terugluister, altijd wel weer dingen die me opvallen waarvan ik denk dat ze best nog wel wat anders kunnen.
Graag gedaan, ben benieuwd wat je er van vindt! In de eindmix wil ik dat alles goed en zwaar klinkt zonder dat het overstuurt maar dat is me eigenlijk nog nooit gelukt.
 
Volgens mij heb ik nu genoeg tekst, dit wordt het laatste stukje:

sis us regering dot oan criminalisering/
troch co2 uutstoot de fiskerij yn e boat/
mar gurbe sei dat er ommes toch gjin fisk mei/
grutte stomkop sy pakke ek de bakkerij/
ik sis wy hoeve dizze onsin net te pikken/
lit se ferdikke yn hun stikstof beleid stikke/

Geschreven versta je het hopelijk @e-Gloomy-nations en zo niet dan kan je het copy + pasten in google translate. Ik heb vandaag de kracht gewoon niet het te vertalen.
 
Het einde staat er op en ik vind het zelf wel goed zo. Wat mij betreft is ie zo af!
 

Attachments

  • Harm - best gepest.mp3
    4,1 MB
Back
Top