Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

hij draait op alle nieuwe MPC's aangezien die allemaal zelfde OS hebben.
 
Ben benieuwd
Totaal overrated als je het mij vraagt maar als je echt zonder pc muziek maakt is het misschien iets als ze hem voor standalone uitbrengen.
 
Heb de 37 keys nu 4 dagen in bezit, ik ben echt blij verrast. Voor mij m'n eerste MPC. Alles voelt prima aan, ongelooflijk uitgebreid, En ook de Jura synth erop gezet. Een gebruiksaanwijzing van bijna 600 pagina's🙄, ongelooflijk veel presets en drumkits. Hier ben ik wel even zoet mee.
Akai is(nog)onbekend terrein voor mij, maar hebben wel een reputatie om u tegen te zeggen.Daarom wat YT's bekeken en valt wel op dat de meesten wel in het hiphop genre zitten.
 
Akai is(nog)onbekend terrein voor mij, maar hebben wel een reputatie om u tegen te zeggen.Daarom wat YT's bekeken en valt wel op dat de meesten wel in het hiphop genre zitten.
Het is voor mij tot nu toe het leukste instrument wat ik heb.( Juist omdat ik los van de pc muziek wil maken) . Ben ook niet van de hiphop, maar inderdaad een hoop hiphop op YT.
Ga nu experimenteren om de Akai aan een paar andere synths te hangen als centerpiece,..
 
Sequencer, synthplugins, (mult)isamples, effecten ... allemaal onderdelen van een MPC die voor eender welk soort muziek kunnen dienen. Ook ik maak totaal geen hiphop, boombap, dubstep etc maar heb wel twee MPC's in gebruik. Er komt uit wat je erin steekt :).
 
Het is voor mij tot nu toe het leukste instrument wat ik heb.( Juist omdat ik los van de pc muziek wil maken) . Ben ook niet van de hiphop, maar inderdaad een hoop hiphop op YT.
Ga nu experimenteren om de Akai aan een paar andere synths te hangen als centerpiece,..
Dat werkt fantastisch. Ik heb er een powered USB hub tussen hangen voor de MIDI en een class compliant audio interface met 8 inputs, heb al mijn HW synths eraan hangen
 
Hola vraagje.
Is de mpc key hetzelfde als de mpc
Live 2.
Groeten van andreos.
Draaien op precies dezelfde software..daar zit geen verschil. De live2 heeft grotere drumpads en een ingebouwde speaker en een ingebouwde Accu! Dus makkelijk mee te nemen naar het strand..al is ie wel zo groot,,dat je een grote tas nodig heeft..en hij is een stuk duurder.. mijn 37 keys heeft een vaste plek en komt niet van zijn plek af.
 
Draaien op precies dezelfde software..daar zit geen verschil. De live2 heeft grotere drumpads en een ingebouwde speaker en een ingebouwde Accu! Dus makkelijk mee te nemen naar het strand..al is ie wel zo groot,,dat je een grote tas nodig heeft..en hij is een stuk duurder.. mijn 37 keys heeft een vaste plek en komt niet van zijn plek af.
Oke dank je wel
De mpc akai live hier
999euro en de key 61
1299.
Groeten van andreos.
 
Oke dank je wel
De mpc akai live hier
999euro en de key 61
1299.
Groeten van andreos.
Oke,,ik heb de key 37. Die kost volgens mij 899,
De Key 61 is wel een andere machine..dubbel werkgeheugen en meer software ( instrumenten) bij aanschaf..Dus er zit een wezenlijk verschil tussen de keys 61 en de Key37.
 
Akai is(nog)onbekend terrein voor mij, maar hebben wel een reputatie om u tegen te zeggen.Daarom wat YT's bekeken en valt wel op dat de meesten wel in het hiphop genre zitten.
Het is echt een tof apparaat als je echt songs wilt maken, althans in mijn optiek. Ik vind een beetje live freaken en draaien leuker om tot resultaten en ideeën te komen. Dat werkte voor mij niet op een MPC. Dan is het toch net teveel menu-diving.

Als je echt een DAW out-of-the-box zoekt en vooral tracks wilt maken en uitwerken is het echt een tof apparaat met veel mogelijkheden. Van instrumenten tot compressors, EQ en effecten, alles zit er in en je hebt meer dan genoeg sporen/groepen om te produceren.

Mijn MPC staat vanwege het menu-diven dan ook te koop. Ik zit nu meer in de SH4D/MC 707 workflow. Gewoon omdat dit voor mij veel directer werkt en meer handson mogelijkheden geeft.

Qua genre, is het denk ik om bovenstaande iets wat goed bij het HipHop genre past, ook vanwege de sampling mogelijkheden, maar ook in het verleden zijn er vele houseplatsen met een MPC gemaakt. Wellicht meer dan je denkt.

Bij deze een electro concept wat ik met de MPC heb gemaakt.
 
Oke,,ik heb de key 37. Die kost volgens mij 899,
De Key 61 is wel een andere machine..dubbel werkgeheugen en meer software ( instrumenten) bij aanschaf..Dus er zit een wezenlijk verschil tussen de keys 61 en de Key37.

Hoe bevalt de keys 37?
 
Lijkt me wel een leuk toestel, weg van de daw omgeving zijn en computers.
Misschien zo'n tweedehands key 37 in de toekomst,gewoon om op te smossen.(muzikaal)
 
Hij bevalt echt super, hij is niet gek veel groter dan een live 2, maar de pads in combinatie met de toetsen is echt tof. Is mij nog niet gelukt om het werkgeheugen "vol" te krijgen. Ga proberen om dit weekend alles aan de midi te hangen . En de sampler is ongekend. Dus als ik per ongeluk een tof geluid uit de neutron haalt, kan ik hem gelijk samplen en door de uitgebreide effecten bank halen. Ik heb geen spijt van de aankoop, als ie morgen kapot gaat, verkoop ik alles om een nieuwe te krijgen. ( P.s. ik zit pas 5 maanden in de synths.. dus mijn indrukken zijn echt persoonlijk, omdat ik nog weinig vergelijkingsmateriaal ken,)
1000019092.jpg
 
Ik heb al drie mpcs gehad (1000, 2500 en nu de One Retro) en tot nog toe loste ik t gebrek aan toetsen altijd op met mn microkorg, ook omdat de 1000 en 2500 geen ingebouwde synths hebben.

Echter, nu de One dat wel heeft merk ik dat ik voor de muziek die ik maak - hiphop - ik eigenlijk geen synths meer nodig heb, althans, niet meer dan wat er al in de One zit. En dan vind ik een ingebouwd toetsenbord net zo hendig, want hoe minder afleiding ik heb, hoe gefocuster ik werk. Dus less is wel more in mijn geval.

Ik kan niet echt spelen, maar basslijntjes intikken via pads is gewoon kut en daarom spreekt die 37 keys me enorm aan. 61 is echt teveel, maar 37 is perfect.

Alleen die kleur..... die staat me echt tegen. Wellicht maar even afwachten of akai nog met een retro edition of iig een zwarte uitkomt. Dat Ferrarirood vind ik persoonlijk niet zo... maar das een kwestie van smaak natuurlijk.
 
Ik heb al drie mpcs gehad (1000, 2500 en nu de One Retro) en tot nog toe loste ik t gebrek aan toetsen altijd op met mn microkorg, ook omdat de 1000 en 2500 geen ingebouwde synths hebben.

Echter, nu de One dat wel heeft merk ik dat ik voor de muziek die ik maak - hiphop - ik eigenlijk geen synths meer nodig heb, althans, niet meer dan wat er al in de One zit. En dan vind ik een ingebouwd toetsenbord net zo hendig, want hoe minder afleiding ik heb, hoe gefocuster ik werk. Dus less is wel more in mijn geval.

Ik kan niet echt spelen, maar basslijntjes intikken via pads is gewoon kut en daarom spreekt die 37 keys me enorm aan. 61 is echt teveel, maar 37 is perfect.

Alleen die kleur..... die staat me echt tegen. Wellicht maar even afwachten of akai nog met een retro edition of iig een zwarte uitkomt. Dat Ferrarirood vind ik persoonlijk niet zo... maar das een kwestie van smaak natuurlijk.
Je kunt wraps bestellen op styleflip.com:
IMG_1409.jpeg
 
Back
Top