Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.089
Locatie
YOU
Ongelooflijk , en blijkbaar draait die al heel goed , de dsp code wordt gelezen van de rom chip ( die je kan downloaden )
Ik kan niet wachten op een waldorf xt emulatie
 
Las er gister ook over ja. Nadeel is wel dat de ROMs downloaden nogal illegaal is (tenzij je een geldig virus serial nummer hebt).
Niet dat je er niet aan kunt komen .. maar tis wel beetje grijs gebied natuurlijk.
 
Dat is waar, maar het je kan het natuurlijk bekijken als een soort dsp storage museum , beetje als de global seed vault :)
Er zijn al honderden EPROMS geupload
 
't is nog te vroeg voor een bruikbare versie, maar 't is .. wwwww.rezz..

Ik heb de virus c en virus poco,, maar 't is de kunst om verschillende user presets banks in de poco versie te laden,,
de meeste gebruiken enkel de standard poco banks denk 'k, en die zijn goed, maar tja, 't is wel lastig om de vengance banks erin te laden, en te vinden,

De virus c heeft een beetje noise, maar ik hoor amper verschil tussen de virus c en virus poco, als je dezelfde preset laad

tja, de virus is wel één van de beste synths, veel beter dan de roland system-1, de system-8 weet ik nog niet,, en de virus is nog altijd duur,

k heb een tijdje hybrid 3 gebruikt,
maar tja, k heb m'n virus presets allemaal gereorganiseerd,, en de virus is best wel onvervangbaar,, voor snelle leads gebruik ik liever de virus c,,

ik vrees voor hoge en onbruikbare cpu use, bij de emulator versie,
ik zie liever al de powercore plugins in NFR veranderen,,

'k wil nog wel een X8 of 6000 erbij kopen,, t was een zalige tip van mijne lokale muziek maat, om enkele jaren geleden een powercore te kopen,
Met UAD begin ik niet,,

okeyy,,
 
De poco versie ( virus ) algoritms op de eprom zijn beveiligd , de eprom van de virus a,b,c, zijn niet beveiligd .
Heb je de blog gelezen ?
Hier wat info over d poco beveiliging
De emulatie gebruikt een enkele core en is al real time , je kan meerdere emulaties draaien op verschillende cores .
Ze doen er momenteel alles aan om de cpu cycles zo laag mogelijk te houden ,wetende dat dit project nog maar enkele maanden oud is hebben ze al enorm veel vooruitgang geboekt
Ik vindt dit in elk geval waanzinning nieuws , de volgende synth wordt hoogstwaarschijnlijk de waldorf xt , synths met meerdere motoralla cpu wordt inderdaad moeilijk ( te veel cpu overhead )
 
ach zo, ni de powercore virus, okey, merci, nu snap ik het beter

ja, 't is wel veel, het blog, of ook die twee draden al enkele maanden op audiosx erover,

ja, okey,
die dsp synths zijn wel veel beter dan native,,
de v-station vind ik ook erg goed,,, maar ook daar heel lastig preset/bank gebruik

okey,,

.. ja native is dus altijd in blokken van bytes,
 
Laatst gewijzigd:
Ik zag de Nord Modulars er ook bij staan in het lijstje, interessant!
 
wetende dat dit project nog maar enkele maanden oud is
Dit project is bijna 10 jaar oud, maar was min of meer verlaten door de ontwikkelaar. Aantal maanden geleden is het nieuw leven ingeblazon, maar het was niet van scratch begonnen.
 
Dit project is bijna 10 jaar oud, maar was min of meer verlaten door de ontwikkelaar. Aantal maanden geleden is het nieuw leven ingeblazon, maar het was niet van scratch begonnen.
Welja , ik bedoelde het samenstellen van een nieuw team met het oog op een daadwerkelijke release
 
Hoewel ik er niks van ken lijkt een emulatie mij pas zinvol als er ook extra features komen die het origineel niet had...toch ?
(dat zie je dan bv heel vaak bij VST's van Vintage synths)
 
Ben benieuwd of dit uiteindelijk leidt tot een 'echt' product. Vaak worden dit soort projecten met veel enthousiasme aangepakt om gaandeweg weer verwaarloosd te worden. Wat is er ooit nog met die VST versie van de Nord Modular G2 PC demo/emulator gebeurd bijvoorbeeld?
 
Geweldig voor het behoud van uitgestorven synth OS'en, voorzie helaas een hoop CPU overhead en muggenziften op het "emulated sound" gebied. Er zijn nml weinig emulatoren die 100% identiek zijn aan het na te bootsen apparaat. Wellicht in geval van oude spel/homecomputers dat men te weinig aandacht heeft besteed aan de sound-chip emulatie? Daar hoor ik vaak verschil in tov het origineel. Gaan we dit hier dan ook niet bij krijgen?
 
Hoewel ik er niks van ken lijkt een emulatie mij pas zinvol als er ook extra features komen die het origineel niet had...toch ?
(dat zie je dan bv heel vaak bij VST's van Vintage synths)
De virus wordt NIET geemuleerd , het is de motorola processor die de dsp cycles executed dat wordt geemuleed .
Het aanpassen van de virus dsp code ( dat zich op de eprom bevindt ) is niet zo heel legaal :) , het downloaden van de eprom ook niet .

 
Geweldig voor het behoud van uitgestorven synth OS'en, voorzie helaas een hoop CPU overhead en muggenziften op het "emulated sound" gebied. Er zijn nml weinig emulatoren die 100% identiek zijn aan het na te bootsen apparaat. Wellicht in geval van oude spel/homecomputers dat men te weinig aandacht heeft besteed aan de sound-chip emulatie? Daar hoor ik vaak verschil in tov het origineel. Gaan we dit hier dan ook niet bij krijgen?
Het enige verschil zijn de dac,s van je geluidskaart versus virus dac's .
De dsp code ( filters , osc's , effecten etc..) zijn 100% identiek ,
Dat is waarom de ene V.A. ( subjectief ) beter klinkt dan de ander , ik vindt de virus filters veel minder interessant dan de nord lead 2, nord modular , Peter Jubel versus Christof Kemper's dsp chops :)
Audiogewijs maakt het totaal niet uit of de dsp wordt ge-executed door een hardware cpu of een cpu emulatie
 
Hoewel ik er niks van ken lijkt een emulatie mij pas zinvol als er ook extra features komen die het origineel niet had...toch ?
Niet persé. Als ik een volledige software variant zou kunnen hebben van mijn Nord Modular dan geeft dat toch weer extra mogelijkheden. Zoals alvast patchen zonder dat je de hardware nodig hebt. Of in een DAW direct gebruiken zonder dat je via de hardware moet gaan. Om maar een voorbeeld te noemen; de vocoder die in de NM zit is in mijn optiek nog steeds 1 van de betere. Die zou e dan dus gewoon als plugin moeten kunnen gebruiken (als ik het concept tenminste goed begrepen heb).
 
De virus wordt NIET geemuleerd , het is de motorola processor die de dsp cycles executed dat wordt geemuleed .
Het aanpassen van de virus dsp code ( dat zich op de eprom bevindt ) is niet zo heel legaal :) , het downloaden van de eprom ook niet .
Ja, en die Motorola vormt met de codering dan toch het hart van de Virus, de bijkomende hardware buiten beschouwing gelaten ?
Dat die broncode van Access beschermd is lijkt me wiedes, maar geen rocket science.
De code voor een filter of ENV op een Virus gaat toch niet een totaal andere code zijn voor een andere synth met dezelfde DSP ?
Ik bedoel maar, hoe vaak is die code intussen al geschreven door heel veel verschillende mensen ?
Dus hoe bescherm je dat als je hier en daar wat franjes bijschrijft ? :D

Het enige verschil zijn de dac,s van je geluidskaart versus virus dac's .
Dan zit ik alvast goed. ;-)
 
Net als bij de Amiga Kickstart roms bij Cloanto, zou ik best bereid zijn te betalen om m'n microwave GAS te beteugelen:{
 
Back
Top